Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Krijg Minitrix 2900(?) BR 01 niet meer goed in elkaar.
door
Gabriël Bergsma
Vandaag
om 15:32:30
Zaterdag, 1 november 2025 | 7e Ruilbeurs MSV Post B
door
Rsd1000
Vandaag
om 15:28:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:28:02
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 15:19:19
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 15:18:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:14:13
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor?
door
Edsko Hekman
Vandaag
om 15:05:26
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
Sikko
Vandaag
om 14:55:30
Bahnstrecke 5867
door
Eric B
Vandaag
om 14:51:31
Rondom Charlois
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:50:05
Sankt Georgen.
door
william_2
Vandaag
om 14:38:50
Lenz Standard+ V2 doet gek
door
maartenvdb
Vandaag
om 14:09:16
Roco modellen op aliexpress
door
maartenvdb
Vandaag
om 14:04:41
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 14:02:36
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
Ronald81
Vandaag
om 13:49:56
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec.
door
HugoB123
Vandaag
om 13:39:19
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 13:31:38
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Pauldg
Vandaag
om 13:24:27
Trix 1707 DCC resetten
door
Luud H
Vandaag
om 13:18:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 13:00:47
Airtex foto behang als achtergrond
door
robstuart
Vandaag
om 12:31:41
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Stootjuk
Vandaag
om 12:24:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 11:56:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:35:06
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:26:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:20:44
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 11:02:17
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 10:40:43
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar?
door
Pauldg
Vandaag
om 10:32:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 10:25:51
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1320 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?