Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Arlbergbahn.. ?
door
Krazy Dre
Vandaag
om 20:23:36
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:21:42
Beekdaelen in H0
door
ruudns
Vandaag
om 20:19:33
Nieuw huis, nieuwe baan
door
Benelux795
Vandaag
om 20:05:22
fotowedstrijd 2025
door
1200blauw
Vandaag
om 20:03:04
Welke versies van de Roco 2200 zijn er?
door
spoorijzer
Vandaag
om 19:55:39
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 19:52:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tedo
Vandaag
om 19:27:54
Site Uhlenbrock
door
Peter J K
Vandaag
om 19:01:43
Terschellinger Spoor
door
Ronald Halma
Vandaag
om 18:58:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:56:08
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 18:54:44
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen
door
MathynK
Vandaag
om 18:10:13
Au bord de la Cèze
door
Wim1969
Vandaag
om 18:08:09
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Hatsune Miku
Vandaag
om 18:02:38
MLF Fielschmann motor kit
door
henk
Vandaag
om 16:57:08
Aachenau West
door
Eric v C
Vandaag
om 16:37:58
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Herb73
Vandaag
om 16:33:38
Piko blauwe 1000
door
spoorzeven
Vandaag
om 16:23:26
Revier Rheinbrenner (H0)
door
cor_b
Vandaag
om 16:09:07
Loksound5 decoder
door
008200
Vandaag
om 15:34:24
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Sicco Dierdorp
Vandaag
om 15:30:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 15:21:11
W.V. Kalender 2026
door
Jelmer
Vandaag
om 15:14:45
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 14:30:50
Diorama Memburg Klütjenfelderkai
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:47:22
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
Vandaag
om 11:13:05
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ben
Vandaag
om 10:52:17
Kersttrein
door
Charles_
Vandaag
om 10:31:23
Veevervoer ss/ ns
door
MOVisser
Vandaag
om 00:07:48
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1341 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?