Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€50.00
Per saldo:
€-200.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
Vandaag
om 21:22:18
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit
door
ES44C4
Vandaag
om 21:16:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 21:15:13
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc)
door
mamory
Vandaag
om 21:13:06
Bouw van materieel 40 treinstellen
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;)
door
Menno
Vandaag
om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:54:43
De Hondsrugbaan
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:53:58
US diorama in H0
door
basjuh1981
Vandaag
om 20:52:48
Raadplaatje
door
eemstede
Vandaag
om 20:43:38
NS GLY omspuiten en opschriften
door
orientexpress
Vandaag
om 20:42:10
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen
door
Entity
Vandaag
om 20:37:25
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
1200blauw
Vandaag
om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
eemstede
Vandaag
om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief?
door
Ronald69
Vandaag
om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
arnout
Vandaag
om 19:53:27
Punt- en hartstukken
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder.
door
bord4kop
Vandaag
om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald.
door
gdh
Vandaag
om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem
door
Ben
Vandaag
om 19:08:30
Bauarbeiten im gange
door
ruudns
Vandaag
om 18:50:26
HSM D1715
door
vpeters1984
Vandaag
om 17:34:25
Beekdaelen in H0
door
Stieven76
Vandaag
om 17:17:41
Al mijn goede ideeën...
door
Monobrachius
Vandaag
om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²)
door
Jack Black (NS1220)
Vandaag
om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails)
door
Jelmer
Vandaag
om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei?
door
Dave.......
Vandaag
om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
RK
Vandaag
om 14:28:54
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1172 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 januari 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 274
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 januari 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 januari 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?