Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
W.V. Kalender 2026
door
basjuh1981
Vandaag
om 18:10:35
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 18:05:32
PBM/PWM met joystick
door
BR41
Vandaag
om 18:02:27
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Ben
Vandaag
om 17:40:15
Bf Kibronn
door
Benelux795
Vandaag
om 17:25:26
Overstap naar HTM
door
Chris Westerduin
Vandaag
om 17:19:59
Rechtstreeks van Groningen naar Bremen.
door
spoorzeven
Vandaag
om 17:16:23
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 17:15:43
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Dennis1984
Vandaag
om 16:19:17
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Alewijn
Vandaag
om 16:16:09
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 15:23:12
Slugs & Andere Rariteiten
door
RetroJack
Vandaag
om 15:21:16
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 15:17:14
Ervaring 187-prestigemodels
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:41:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 14:39:00
Lantaarn Fleischmann BR50 kab
door
44er
Vandaag
om 14:08:44
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 14:06:04
Kibri - Blikken spoorwegaccessoires uit Duitsland - Een overzicht
door
sncf231e
Vandaag
om 13:48:38
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 13:44:02
Pimp my Hippel 2.0
door
VAM65
Vandaag
om 13:20:41
US diorama in H0
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:20:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 13:16:23
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
741230
Vandaag
om 13:14:59
NS 8100 in 0
door
roadster36
Vandaag
om 12:54:07
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 12:07:42
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
Ben
Vandaag
om 12:00:52
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
Besselspoor
Vandaag
om 11:55:47
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Huup
Vandaag
om 11:51:33
Lima SBB etr610, probleem verlichting
door
maartenvdb
Vandaag
om 11:38:17
printplaat roco sik stuk
door
VAM65
Vandaag
om 10:49:43
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1331 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creƫren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?