Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
spoorijzer
Vandaag
om 17:07:17
Piko blauwe 1000
door
Pauldg
Vandaag
om 16:56:24
gangelt
door
bellejt
Vandaag
om 16:55:25
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 16:55:19
Liliput kortkoppeling mechaniek defect
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 16:33:16
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile
door
bellejt
Vandaag
om 16:30:43
Modelbaan Beltheim.
door
Ronald69
Vandaag
om 15:31:54
De modeltreinen van Spoorijzer
door
Mispoes
Vandaag
om 15:25:23
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 14:48:13
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen
door
Daan!
Vandaag
om 14:42:28
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend?
door
Benelux795
Vandaag
om 14:41:40
Revier Rheinbrenner (H0)
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:20:48
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 14:15:19
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 14:13:13
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
spoorzeven
Vandaag
om 14:11:58
Piko 2025
door
Reinout van Rees
Vandaag
om 13:24:22
Raadplaatje
door
dennie
Vandaag
om 13:20:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:37:27
Kersttrein
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 12:29:22
US diorama in H0
door
Jelmer
Vandaag
om 12:06:15
Pantografen mat.'46 (en mat.'54)
door
Huup
Vandaag
om 11:50:18
Veevervoer ss/ ns
door
Huup
Vandaag
om 11:01:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 10:37:08
Invoering SGNS containerwagens bij NS
door
RodeDuivel
Vandaag
om 10:19:42
NS stoomlocomotief serie boeken
door
orientexpress
Vandaag
om 10:06:20
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
Vandaag
om 09:44:28
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
bask185
Vandaag
om 08:51:10
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
Bert Senden
Vandaag
om 08:49:40
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
emmenaar
Vandaag
om 08:09:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
BrightonBelle
25 November 2025, 22:59:38
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1339 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?