Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
Pauldg
Vandaag
om 20:39:44
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
Carl
Vandaag
om 20:26:17
Ontraxs 2026
door
Charles_
Vandaag
om 20:12:14
Raadplaatje
door
Charles_
Vandaag
om 20:09:08
Stub switches
door
Ronald Halma
Vandaag
om 20:06:18
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
Peter J K
Vandaag
om 20:05:31
Camp 3
door
GD
Vandaag
om 19:38:17
Werkplaats Wael en Bosch
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 19:31:49
Modelwensen 2026
door
Falcon10
Vandaag
om 19:07:04
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:55:18
Pfarrerwinkel bahn
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:49:50
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:42:25
Yamorc 7001 dood
door
Mar-Cas
Vandaag
om 17:58:06
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
Jelmer
Vandaag
om 17:52:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 17:20:11
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland.
door
Stefan88
Vandaag
om 17:13:46
Fleischmania Nostalgia
door
g-j
Vandaag
om 16:37:38
Rheinburg, TP V/VI
door
Eric B
Vandaag
om 16:09:06
De Hasseberg (spoor nul op 9mm)
door
Scratchbuilt
Vandaag
om 15:38:30
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord
door
Eric B
Vandaag
om 15:33:23
Bahnstrecke 5867
door
gdh
Vandaag
om 15:30:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Frank 123
Vandaag
om 15:28:06
Station Steenwijk poging 2
door
Eric B
Vandaag
om 15:11:02
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
NS264
Vandaag
om 14:37:02
Baanbouw: NL Baan Kleindrecht in H0
door
mikeya
Vandaag
om 14:08:22
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 13:44:21
Goede wensen voor 2026
door
Wil uit ZO drenthe
Vandaag
om 13:26:42
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s.
door
Bierwagen
Vandaag
om 12:49:03
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 12:31:19
Bouw Artitec overwegbomen 1950
door
Met een sik
Vandaag
om 12:05:08
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ? (gelezen 1370 keer)
Charly
Offline
Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Gepost op:
21 January 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,
Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!
Met vriendelijke groet,
Charly
Gelogd
Remco_Nzo
Offline
Berichten: 276
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #1 Gepost op:
21 January 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.
In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.
In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."
Als voorbeeld van de inbouw in een container :
Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.
Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)
my 2 cents.
Remco
Gelogd
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)
Charly
Offline
Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
«
Reactie #2 Gepost op:
22 January 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !
Mvgrt. Charly
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Digitaal
|
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?