Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 16:23:21
NS 6100 van GM&S door MathynK
Vandaag om 16:21:43
De fabriek - Spoor 0 door Pauldg
Vandaag om 16:19:11
Van Dapol spoor 0 class 08 naar NS 500/600 door Pauldg
Vandaag om 16:17:03
Max. draadlengte bij massadetectie door 1200blauw
Vandaag om 16:16:13
Mislukte DJH/ModelLoco projecten gezocht door NS8714
Vandaag om 16:14:51
Heuvelland, een tentoonstellingsbaantje in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:10:58
De parel van Houten; een NS Hippel met lijmsporen door JaJo
Vandaag om 16:08:50
Is Trix Express links- of rechtsdragend? door eezacque
Vandaag om 16:08:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ryantjuh
Vandaag om 16:07:15
Nieuwe baan in schaal nul: station Kloosterp door JaJo
Vandaag om 16:07:04
Croppers Yard, iets kleins in 00 door GD
Vandaag om 16:06:50
NTM goederenwagens in Spoor-0 door Eric B
Vandaag om 15:55:06
DAF YA-314 Algemeen door Floris Dilz
Vandaag om 15:50:25
Stationsplein Baden Baden door nighttrain1
Vandaag om 15:46:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:35:54
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door Wim Vink
Vandaag om 15:33:32
Ermehuizen anno 1974 door Jeroen Water
Vandaag om 15:16:35
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 15:03:29
Update: baan in de tropen door tuurtje
Vandaag om 14:44:39
DCC++ probleempje door Waterman
Vandaag om 14:42:36
Modelbaan Beltheim (voorheen Waldbach Süd) door Krokodil68
Vandaag om 14:11:50
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door AndréDev
Vandaag om 13:57:27
Trix 22300 loopt (nog) niet door VAM65
Vandaag om 13:53:59
Arnold BR111, worm(wiel) in draaistellen vervangen door stoombr38
Vandaag om 13:51:52
Tomix 6425 nieuwe motor door Rien Ridderhof
Vandaag om 13:41:34
Ultrasone reiniger voor het schoonmaken van een airbrush? door FritsT
Vandaag om 12:59:39
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Dion
Vandaag om 12:56:18
Driemaster in ‘t veen - NS 2900 in h0 door HaHoHo
Vandaag om 12:53:29
Corona en modelbouw door tijgernootje
Vandaag om 12:25:37
  

Auteur Topic: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?  (gelezen 585 keer)

Charly

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« Gepost op: 21 januari 2020, 13:53:18 »
Beste Lezer,

Ik las over Games on Track, het lijkt me een revolutie in het automatiseren van je modelspoorbaan. Mijn baan heeft grote delen die "ondergronds" zijn, afgedekt met MDF en gips. Werkt dit GPS systeem dan wel ? Hoe gaat het om met een klim helix ? De hoogte zal waarschijnlijk gedetecteerd kunnen worden ? Hoe is dan de uitvoer op het scherm, in alleen een bovenaanzicht kun je niet zien in welke winding de trein zich bevindt ?!

Met vriendelijke groet,
Charly

Remco_Nzo

  • Offline Offline
  • Berichten: 212
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« Reactie #1 Gepost op: 21 januari 2020, 21:09:31 »
GPS moet je niet letterlijk lezen. GPS in mijn hoofd is het ding met die satelieten in een baan om de aarde en tomtom achtige ontvangers.
In dit geval bedoelen ze het als 'positioneringssysteem' in de algemene zin.

In dit geval doen ze dat met ultrasoon zenders en ontvangers en is "line of sight" nodig.
Dus je moet in de schaduwgedeelten ook ontvangers hangen - en die moeten genoeg 'openingshoek' en 'overlap van dekking' hebben.
Daarom zie je alle voorbeelden met die 'microfoon-achtige' dingen in de hoeken van het plafond naar beneden gericht.

In mijn hoofd was het mega nadeel dat je zenders moet inbouwen in je materieel "It means that the GT-Position can track anything which has a sender, not limited to trains."

Als voorbeeld van de inbouw in een container :

Dus er moet een decoder in (voor je DCC) en dan ook nog een sender zoals hierboven.
En dan nog line-of-sight. Nee, laat maar.

Dan kan je volgens mij beter met railcom aan de slag (is maar 1 decoder inbouwen en niets in het zicht)

my 2 cents.
Remco
 
N-spoor in de koelkast gezet - nu heerlijk bezig met LGB op zolder (dcc, multimaus, massoth, mardec, arloco)

Charly

  • Offline Offline
  • Berichten: 34
Re: Hoe (of) werkt "Games on Track" bij tunnels en helix ?
« Reactie #2 Gepost op: 22 januari 2020, 12:51:46 »
Je hebt dus inderdaad een "line of sight" nodig. Op mijn baan met grote afgedekte delen met een vrije hoogte van 14 cm (openingshoek ontvanger is dan moeilijk te creëren) gaat dat het dus niet worden ! Jammer.
Bedankt voor je uitleg !

Mvgrt. Charly