Staat inderdaad bij de sgb nu, maar zou wel weer gereviseerd gaan worden volgens de websitehttps://www.destoomtrein.nl/cms/index.php?show=PO0002LI&nmmd_obj=1615&nmmd_action=dataIk denk/hoop dat de basis na 4 jaar niet heel veel slechter is geworden en dat herstel dus nog mogelijk is
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar,het tracé van de sgb is natuurlijk niet geelectrificeerd ,en de 1100 heeft sowieso geen toelating meer op het NS spoor,dus je zou zeggen,wat hebben ze eraan. Toch zou het wel weer leuk zijn ,een dienstvaardige 1100 met botsneus. Nu rijdt ICR (weliswaar iets gemoderniseerd) nog,dus een historisch correcte jaren 80/90 combi is mogelijk.
De beide 1100-en waren inderdaad ooit gedacht als backup voor een hoofdlijndienst. Uit die tijd stamt waarschijnlijk ook de opmerking 'revisie gepland'. Dit idee is echter al lang geleden geschrapt en de 1100-en zijn voor de exploitatie dus overbodig. De SGB heeft bovendien wel andere prioriteiten, dus verwacht niet dat de SGB de locs rijvaardig zal maken. De 1136 is op de rijdagen van de SGB te bezichtigen, ook één van de cabines is dan toegankelijk. Het is ook waarschijnlijk dat de 1136 ooit optisch zal worden opgeknapt, maar de SGB wil eerst het materieel onder dak kunnen zetten.Verwacht verder op dit moment geen harde planning op dit gebied. Zoals gezegd, de SGB heeft andere prioriteiten en prioriteit 1 zal altijd zijn om de treindiensten op de eigen lijn uit te voeren. Het materieel dat daarvoor nodig is. zal dus altijd voorrang krijgen.
De loc serie 1100 heeft gewoon nog.toelating op het spoor hoor. Dat ze heden ten dsge niet worden ingezet zoals de 1304 en de 1251 heeft te.maken met het feit dat ze commercieel niet "nuttig" zijn.Lees ze kunnen de zware goedere treinen niet rijden met de dienstregeling snelheid, die heden ten dagen verlangt word.