Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door AndrevdG
Vandaag om 02:21:57
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
17 april 2024, 23:45:44
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Bouw van materieel 40 treinstellen door GerardvV
17 april 2024, 23:12:49
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Mini baantje `` De visafslag`` door DV modelspoor
17 april 2024, 21:30:36
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
17 april 2024, 20:54:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: Flickr niet meer gratis?  (gelezen 17939 keer)

barry1972

  • Offline Offline
  • Berichten: 1956
  • A-C
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #45 Gepost op: 21 december 2019, 18:13:06 »
Bedrijven willen verdienen aan internet, echter internet is simpel gezegd een heeeele zooi computers die heeeeel veel opslag capaciteit en rekenkracht hebben, en dat allemaal met elkaar verbonden.

Ze verdienen geld op wantrouwen  8)
Dat jij niet mijn computer mag gebruiken en zeker niet mijn harde schijf.
Maar dat gaat niet, er staat altijd ergens een poortje open  8)

Zet al je foto’s en mail op een externe USB drive , en de rest van je capaciteit zou je kunnen delen, kijken wat er dan gebeurd  ;) :)
hedde gij nie al genoeg spullekes?
Uuuh nee 😂

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 3342
    • Mijn van-alles website
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #46 Gepost op: 22 december 2019, 21:07:16 »
Kan, maar gratis is ook aardig ;D 24/7 hoeft natuurlijk niet perse, maar ik zie daar geen bottleneck eerlijk gezegd
Oh, komt de stroom bij jou gratis uit het stopcontact dan? Een eigen server is niet gratis. Opslag ervoor is duurder omdat het nu eenmaal betrouwbaarder moet zijn en ook de server zelf is een extra investering.
Daar komt onderhoud, kennis van beveiliging en dergelijke nog bij. Dat is voor heel veel mensen een hele grote brug te ver.
je hangt een schijf aan je router (die hebben daar vrijwel allemaal functionaliteit voor tegenwoordig) en je hebt meteen een deel van je backup geregeld.
Een back-up moet naar mijn mening onbereikbaar zijn, behalve voor jezelf. Een schijf aan een router (die dus mogelijk altijd aan staat) vind ik een slecht idee vanwege het feit dát 'ie altijd aan staat en het feit dat het ding toch aan een apparaat hangt met internetverbinding.

Mijn lokale back-up is nog altijd een schijf die ik bewust in moet schakelen en waarvoor de internetverbinding uitgeschakeld wordt. Met ransomware neem ik geen risico's meer.

Zelf heb ik een website en dus ook mogelijkheid tot het plaatsen van foto's daar. Niet gratis, maar ik mag wel alles met die foto's doen wat ik wil. Iedereen die iets gratis wil, krijgt vroeg of laat het deksel op z'n neus.

Martin Welberg

  • FYA !!!
  • Offline Offline
  • Berichten: 9157
  • OO. Organisatie OntraXS!
    • Martin Welberg Scenic Studios
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #47 Gepost op: 22 december 2019, 21:18:49 »
Vreselijk zwartkijken is het..

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #48 Gepost op: 22 december 2019, 23:35:12 »
....
Soms denk ik, voor wie en waarom zou ik het moeten doen, op geplaatste foto's wordt zelden of nooit gereageerd.


Nou ja, zolang je foto's bekeken worden is toch ook prima? Er komen ook heel veel mensen die geen account hebben en dus niet kunnen reageren. Ik denk zelf altijd, als er maar één iemand het een leuke foto vindt dan is dat al mooi  :)

ceuleer

  • Offline Offline
  • Berichten: 510
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #49 Gepost op: 23 december 2019, 11:00:11 »
Dat is ook waar.  ;)

Ronald Halma

  • Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Berichten: 15369
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #50 Gepost op: 23 december 2019, 13:29:13 »
Vreselijk zwartkijken is het..

Helemaal mee eens, echt paniek om niks. FLickr werkt perfect en dat zal zo blijven. Mensen moeten idd eens leren (heb ik ook gemoeten) dat niks voor niks is en dat dat ook niet meer kan in deze tijd. Gratis is leuk maar "elk voordeel heb z'n nadeel". En dat is echt zo.

En nogmaals, de hele discussie over Flickr met BNLS erbij is onzin. My 2 cents :)

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 683
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #51 Gepost op: 23 december 2019, 15:52:59 »
Oh, komt de stroom bij jou gratis uit het stopcontact dan? Een eigen server is niet gratis. Opslag ervoor is duurder omdat het nu eenmaal betrouwbaarder moet zijn en ook de server zelf is een extra investering.
Daar komt onderhoud, kennis van beveiliging en dergelijke nog bij. Dat is voor heel veel mensen een hele grote brug te ver.Een back-up moet naar mijn mening onbereikbaar zijn, behalve voor jezelf. Een schijf aan een router (die dus mogelijk altijd aan staat) vind ik een slecht idee vanwege het feit dát 'ie altijd aan staat en het feit dat het ding toch aan een apparaat hangt met internetverbinding.

Mijn lokale back-up is nog altijd een schijf die ik bewust in moet schakelen en waarvoor de internetverbinding uitgeschakeld wordt. Met ransomware neem ik geen risico's meer.

Zelf heb ik een website en dus ook mogelijkheid tot het plaatsen van foto's daar. Niet gratis, maar ik mag wel alles met die foto's doen wat ik wil. Iedereen die iets gratis wil, krijgt vroeg of laat het deksel op z'n neus.

En daarom zei ik dus ook "een gedeelte van je backup". Omdat het prima beschermt tegen het uitvallen/crashen van je normale opslag. Uiteraard is dat andere deel van je backup offline, en daar worden ook wat andere eisen aan gesteld. De stroomkosten lijken me niet echt het punt bij een schijf aan een router, die dingen gaan vanzelf standby...Ik heb overigens zelf, naast m'n extern gehoste sites, een beeldserver met ca 100000 beelden. Het gemak van even snel iets bereikbaar te  kunnen zetten is onbetaalbaar. Overigens staat dat ding tussen 1200 s'nachts en 's morgens 8 uur standaard uit. Iemand die daar een probleem mee heeft kan zich altijd even melden...

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #52 Gepost op: 23 december 2019, 17:58:59 »
Zoals je heel vaak ziet wordt "Tom, Dick and Harry" erbij gehaald. Het heeft niets te maken met het internet, noch met dit forum (in directe zin) of wat iemand denkt wat het verdien model is van het internet. Het is gewoon heel simpel:
1) Als je gebruik maakt van een service, of dat nu je telefoon is of de elektriciteit, Netflix, huishoudster, gas, de trein, de bus, huurhuis of wat dan ook. Dan betaal je gewoon de arbeid, investeringen, afschrijvingen en ontwikkelingen.
2) Internet is niet anders. Natuurlijk heb je de rond reizende colporteur en die heten nu hacker.
3) Voor niets gaat de zon op. de rest moet je betalen, kwaliteit is duurder, bijna gratis is een ramp.

Als iemand denkt dat het plaatsen van alle foto's op de server van dit forum goedkoper is dan een Flickr of andere foto site dan zou je voor de aardigheid eens onderzoek moeten doen naar "deelbare" opslagruimte op het internet.

Wat mij betreft kan dit draadje gewoon gesloten worden.

Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5812
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #53 Gepost op: 23 december 2019, 18:07:20 »
Onzin. Er zijn genoeg gratis internet services waarbij reclame voor inkomsten zorgt.

Gr, Ben.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1797
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #54 Gepost op: 23 december 2019, 18:16:58 »
Ach, als jij blij bent met reclame, be my guest. Draadje kan gewoon gesloten worden. Heeft niets met de hobby te maken.
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #55 Gepost op: 23 december 2019, 18:21:20 »
Ik geloof dat we een nieuwe moderator hebben  (y)

Wat mij betreft kan dit draadje gewoon gesloten worden.

Draadje kan gewoon gesloten worden. Heeft niets met de hobby te maken.

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #56 Gepost op: 23 december 2019, 19:18:00 »
Ik geloof dat ik een Flickr Pro account genomen heb.
Ik hoop alleen wel dat ze de prijs niet drastisch gaan verhogen de komende jaren.  ::)

Leen.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #57 Gepost op: 24 december 2019, 18:51:26 »
Hoi,

Een paar off-topic berichten over een avatar verwijderd. Hoort niet in dit topic thuis... ;)
Beter iets voor 'Vragen en ideeën over de site'.

Gr, Bert
Team moderatoren

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #58 Gepost op: 24 december 2019, 22:19:25 »
Wat een drama titel. Het gaat om een oproep om een Pro account te nemen. Als ze het niet kunnen of willen bekostigen, neemt een ander het wel over. Ik snap trouwens nooit waarom iemand een al verlieslijdend bedrijf zonder zwaar verdienmodel over neemt. Zelf heb ik sinds 2003 een eigen website via one.com. Behalve de website zelf, kun je ook gewoon plaatjes uploaden en die hier linken. Is goedkoper dan een Pro account bij Flickr en je weet zeker dat je plaatjes blijven staan. In ieder geval zolang je nog op de wereld bent. Bij Flickr verandert je account dan in een gratis, bevroren accountants blijven alle foto’s zichtbaar. Nou ja, zolang Flickr nog op de wereld is.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #59 Gepost op: 24 december 2019, 22:55:24 »
...en dat werkt geniaal tot one.com over de kop, overgenomen of anderszins moeilijk is. andere naam zelfde potentieel probleem.

Wil je je foto's over duizend jaar nog zichtbaar zonder jaarlijke kosten, hak ze uit in graniet en begraaf ze ofzo.