Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:17:25
Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 15:02:15
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door Falkenberg
Vandaag om 14:43:38
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 14:39:25
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 14:12:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Aachenau West door wob
Vandaag om 13:41:33
Openen Lima Hondekop door Pauldg
Vandaag om 13:08:22
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door tothebeach
Vandaag om 11:11:37
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door JeroenM.
Vandaag om 10:24:06
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Frans
Vandaag om 09:27:24
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
LS Models 2024 door Martijn193
Vandaag om 08:02:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
  

Auteur Topic: Flickr niet meer gratis?  (gelezen 17949 keer)

IJmc

  • Online Online
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #15 Gepost op: 20 december 2019, 18:55:33 »
Enkele slaat op mij ja.
Maar het is namelijk ook handig als "naslagwerk" voor iedereen als de links blijven bestaan.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1798
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #16 Gepost op: 20 december 2019, 20:49:25 »
Ik begrijp hier niet iets. Wij, als spoorweg hobbyist zijn bereid om honderden Euros neer te leggen voor (in ons eigen opzicht) top modellen. Wij zijn trots op onze aanwinsten en hetgeen wat we hebben bereikt. Een beetje mooi h0 wissel kost al gouw € 35 tot €30 en dan hebben wij het nog niet eens over de electronica.

Een tripje Houten (al doe je dat maar 1 x per jaar) is al gouw € 25 aan benzine voor de gemiddelde afstand. En wij, als forum gebruikers, zijn trots op de dingen die we doen. Wij willen dat graag delen vinden de aanbieding van Flickr van +/- €40 per jaar te duur.

Zie het van de andere kant. Ik vermoed zomaar dat als wij geen Flickr kunnen gebruiken dan gaan wij de server van dit forum op blazen. Niets gaat voor niets dus zal de extra data ruimte betaal moeten worden. Je hebt dan 2 kansen: 1 Het Benelux Spoor bezwijkt onder de extra kosten (niemand wil er voor betalen toch) of je kan alleen lid worden als je per jaar een abonnement neemt.

De discussie een beetje kortsluitend: Het delen van foto's met mede hobbyisten is een onderdeel van de hobby. Net zo goed als je een trein tafel, rails, wissels, etc nodig hebt is dit een onderdeel van DE HOBBY. Ik wil daarom een lans breken en wordt gewoon lid van Flickr of een andere foto sharing site, maar betaal ook het product wat je af neemt.

Groet
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6445
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2019, 20:59:09 »
Wat ik helemaal handig zou vinden was wanneer Flickr een soort instapabonnement zou hanteren van 5 tot 10 euro per jaar voor beperkte service. Ik plaats per jaar niet meer dan 20 foto’s dus dat lijkt mij redelijk. Wil je meer dan kom je bij Frits zijn tarief uit. Daar moet het toch voor uit kunnen?

Groet, Paul
Boomshanka!

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2019, 21:04:35 »
Ik gebruik Flickr sinds kort om foto's op te plaatsen die ik deel op BNLS. (Nog) nergens anders voor. Ik gebruik Flickr in plaats van de BNLS-server omdat het plaatsen van foto's minder omslachtig is, en de kwaliteit is beter.

40 of 50 euro voor een jaar is op zich niet veel, als je er optimaal gebruik van maakt. Ik heb niets tegen betaalde internetdiensten: Ik heb een betaald Youtube-account en dat kost meer dan Flickr. Ik heb het ervoor over omdat ik Youtube en Youtube Music veel gebruik. Voor het beperkte gebruik dat ik nu van Flickr maak, heb ik het geld echter niet over. Niet omdat ze een onredelijk bedrag vragen, maar omdat het voor mij persoonlijk nu niet belangrijk genoeg is.

Dus als er geen (voordeliger of gratis) Flickr-account meer zou zijn, is dat spijtig maar dan houdt het voor mij gewoon op. Dan gebruik ik de BNLS-server wel weer.

Reinier

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6138
  • ***
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2019, 21:19:55 »
Ik betaal gewoon graag mijn jaarlijkse bijdrage aan BNLS en zet ze dus ook gewoon op de BNLS plaatjes server. (Bijna) nooit problemen (y). De naam Flickr alleen al deed mij al vermoeden dat daar ooit problemen van kwamen ;D. Zonder gekheid, waarom bied iemand gratis ruimte aan om jouw privé foto's op te zetten zonder er zelf beter van te worden???? Kan je op twee vingers uit tellen als gezonde Hollander dat 'm dat niet gaat worden. Na een paar jaar bedenkt zo'n aanbieder dat het toch wel uit de klauwen gaat lopen met al die Hollanders die er onbetaald hun foto's op bewaren en dan begint het gelazer ::).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Reinier Z.

  • Offline Offline
  • Berichten: 3306
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #20 Gepost op: 20 december 2019, 21:22:44 »
Gratis ruimte aanbieden hoeft niet raar te zijn. Internetbedrijven verdienen aan reclame en/of ze hopen dat je later alsnog een betaald abonnement neemt.
Reinier

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12016
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #21 Gepost op: 20 december 2019, 21:45:07 »
In dit artikel op DPReview. com gaat men wat verder in op de email en dit wordt nog vervolgd:
https://www.dpreview.com/news/7876524743/flickr-ceo-sends-out-email-asking-users-to-help-keep-the-flickr-dream-alive

Leen.

decauville_nl

  • Offline Offline
  • Berichten: 442
  • Atelier Bongaards
    • Decauville Spoorweg Museum
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #22 Gepost op: 20 december 2019, 23:41:41 »
Ik gebruik al tig jaar Flickr.. En al mijn foto's die ik heb gepost over de jaren, in alle draadjes in alle fora's zijn nog steeds zichtbaar... Dat zegt iets over Flickr..

Ik heb een Pro account.. Als iedereen dat nu doet is Flickr gered. Gewoon doen. Flickr is wat mij betreft top. Ik heb geen aandelen. Gewoon een super tevreden gebruiker.
Atelier Bongaards * Arnoud Bongaards - Amsterdam

Diorama voor Artitec: https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=92010.0

Frans Peeters

  • Offline Offline
  • Berichten: 1409
  • Gelukkig voor mij zit de laatste gek nog niet vast
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #23 Gepost op: 20 december 2019, 23:51:39 »
Hier net als bij Arnoud gewoon alles op Flickr geflikkerd nadat foto-emmer begon te emmeren. Eerst gratis, maar toen de vraag gesteld werd om een PRo-abo te nemen het gelijk gedaan. De kostprijs was een fractie van wat je mocht betalen om op foto-emmer te blijven hangen.
Zelfs al zouden ze de prijs voor een Pro verdubbelen, dan nog betaal ik dat graag. Zo blijven mijn bijna 8000 foto's mooi beschikbaar op allerhande fora. En er is een back-up thuis op een externe HD.

Steun die mensen gewoon, spreek iemand aan die een pro heeft en je start zelfs met 25% korting het eerste jaar.
Frans
2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes
MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem (B) op 19 & 20 Oktober 2024

xanderspoor1

  • Offline Offline
  • Berichten: 88
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #24 Gepost op: 21 december 2019, 00:38:05 »
Is misschien een Beneluxspoor.net PRO abonnement geen goed idee? Dat je voor bedrag aan contributie bijdraagt aan de kosten voor extra data ruimte voor opslag van de hier gepubliceerde foto's? 10 euro per jaar voor 1000 foto's of zo ( ik zeg maar wat, geen idee van kosten van zoiets)

Alexander

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3831
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #25 Gepost op: 21 december 2019, 08:40:34 »
Ik snap je niet helemaal. Bedoel je dat BNLS een abo neemt bij Flickr dat extra gesponsord wordt, of dat er extra gedoneerd wordt zodat onze plaatjesserver kan worden uitgebreid?

Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9600
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #26 Gepost op: 21 december 2019, 09:08:29 »
Alsof het helpt om juniorlid te worden voor 5 euro, of een gezamenlijk abonnement. In die gevallen ben je nog steeds aan het beknibbelen op beperken van je eigen persoonlijke uitgaven.
Het probleem van Flickr gaat veel verder en lijkt in de miljoenen te lopen. Dat probleem (van hun) los je hier op BNLS niet op met wat goedwillendheid.
 Wat er wel opgelost moet worden is de continuiteit van dit forum en dat betekent mijns inziens eigen beleid.

Misschien moeten we wel denken aan een verplichte bijdrage van forumleden want nogmaals...voor niets gaat de zon op. Begin te kijken wat de doelstellingen van BNLS zijn en redeneer van daaruit hoe je dat kan verwezenlijken.

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5814
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #27 Gepost op: 21 december 2019, 09:14:39 »

 Wat er wel opgelost moet worden is de continuiteit van dit forum en dat betekent mijns inziens eigen beleid.


Als Flickr op zwart gaat is dat vervelend, net als het verdwijnen van andere foto services. Maar dit forum draait toch gewoon door?

Gr, Ben.

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9600
    • nulpunt
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #28 Gepost op: 21 december 2019, 09:18:02 »
BNLS staat zeker los van Flickr, maar de vraag is of je zonder (of sterk verminderd) beeldmateriaal op dezelfde voet door kan of wil gaan én wat de gebruikers doen bij verandering in deze.

IJmc

  • Online Online
  • Berichten: 1298
  • Take It Or Leave It
Re: Flickr op zwart? gevolgen voor BNLS....
« Reactie #29 Gepost op: 21 december 2019, 09:18:45 »
Als flickr net als vroeger mooi overzichtelijk en straight forward -met picnic, die was goed- gaat worden overweeg ik te betalen.