Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Mark D.
Vandaag om 20:54:28
Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door zofman
Vandaag om 20:33:38
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 20:31:44
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:31:16
wisselaandrijving MTB door Ronald Halma
Vandaag om 20:24:31
Foto's totaalreclame ICM door Kees-Jan
Vandaag om 20:22:56
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:14:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 19:59:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 19:26:58
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 18:58:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 18:28:25
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:24:10
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 18:15:32
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 16:19:33
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 10:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders  (gelezen 53719 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22469
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #105 Gepost op: 10 October 2014, 13:14:06 »
Heel fraai.  (y)
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #106 Gepost op: 12 October 2014, 18:30:35 »
Voordat ik licht ga weatheren, nog een paar kleine updates. Remslangen en koppelhaak etc. Allen van Philotrain op gemonteerd. Ik wacht trouwens nog even met het weatheren voordat de tekst 'niet smeren' en de technische gegevens zijn aangebracht. De transfers van KleiNSpoor zijn te groot. Dus moet hier wat anders op verzinnen.








Jeroen

« Laatst bewerkt op: 12 October 2014, 18:34:25 door Thowra »
We're all riders on this train.

DV modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 845
    • DV modelspoor
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #107 Gepost op: 12 October 2014, 18:33:13 »
Fraai Jeroen, erg mooi gemaakt (y) (y)
Op naar  de blauwe 1310 ;D ;D
Voorheen NaoorlogsNS, naam aangepast nu gelijk aan Instagram account!

https://www.instagram.com/dvmodelspoor/

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #108 Gepost op: 12 October 2014, 18:36:34 »
Dankje! Yups, de 1310 is de eerstvolgende kandidaat.  ;D

Jeroen
We're all riders on this train.

ruudns

  • Offline Offline
  • Berichten: 6315
  • ***
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #109 Gepost op: 12 October 2014, 18:58:35 »
 (y) Mooie lok geworden (y).
Ho, NS periode III tot V. Artitec, Roco, Hamo, FM, Piko, Rivarossi en Liliput.
Verwerken van NS H0 modellen in de NSinmodel treinenlijst (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=67158.0).

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 7550
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #110 Gepost op: 12 October 2014, 19:01:11 »
Job well done  (y)
Mooi plaatje zo met die bietenbak er achter.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2166
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #111 Gepost op: 12 October 2014, 19:33:34 »
Top! Rivarossi; heruitgeven deze loc, en dan gelijk de geel-grijze en grijs-gele exemplaren maken!
Grtz!
Tedo

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #112 Gepost op: 12 October 2014, 20:18:25 »
Volgens mij heeft Rivarossi de 1316 in geel grijs met Als frontsein aangekondigd. ....

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #113 Gepost op: 12 October 2014, 20:35:55 »
Klopt Floris. Deze staat gepland voor eind 2014. Alleen zullen ze de 'verkeerde' mallen gaan gebruiken. Doel op de laatste Rivarossi varianten ,waaronder de NS 1309.
Waar dus al veel over gesproken is (de zogenaamde ex-spanjaard).

Zie: http://www.anw-modeltreinen.nl/rr_noviteiten-ns.htm

Jeroen

 
« Laatst bewerkt op: 12 October 2014, 20:39:38 door Thowra »
We're all riders on this train.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 2261
    • Biesje.nl
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #114 Gepost op: 10 January 2015, 01:20:29 »
Dag allen,

Vandaag eens de tijd genomen om mijn Rivarossi's digitaal te maken. Één had ik eerder al provisorisch (alleen stroomafname en motor) digitaal gemaakt en nu de andere. De eerste is een 1308, dis blauw zonder logo. De tweede is een 1312 maar met de kap van een gereviseerde (geel met groot logo) Lima 1307... Dat was makkelijkerder een aantal jaren terug :P

Nu dus de vraag: ik denk er over om de Lima kap naar Rivarossi hoogten te pimpen. Dit lijkt me makkelijker (nog steeds) dan de seinbalk na proberen te maken en de sierstrips weg te hakken. De Lima kap is helemaal niet slecht en behalve de dakopbouw met grove isolatoren redelijk gedetailleerd. Er zitten geen los opgezette handrails naast de deuren en ook niet onder de cabine ramen maar de vorm zit er goed in. Zeker geen Spaans geval.

Maar wat is jullie mening? Toch de Rivarossi kap aanpassen? Of de Lima kap pimpen?

Overigens was ik nog best onder de indruk van de rijeigenschappen digitaal, wauw. Het is toch al weer een gedateerde lok maar rijdt erg soepel en kruipt als het moet biels voor biels. Stroomafname is ook best prima, en dat op maar 4 van de 6 assen.

Jammer inderdaad dat Hornby gewoon de Elektrotren mallen blijft gebruiken. Ze hebben de oude Rivarossi CC 7100 (de basis van de NS 1300) onder de Jouef naam weer uitgebracht met aandrijving op 6 assen. Jammer dat ze de NS mallen niet meer gebruiken. De 1300 is helaas minder populair dan de 1200 konden we Hornby wellicht overhalen net als Roco toch nog eindelijk een goede 1200 uit heeft gebracht. De modeltrein geschiedenis is bijna hetzelfde als de 1200: elk model is het eigenlijk net niet... Ben alleen bang dat de Electrotren versie de markt verzadigt heeft. Het blijft een Spaans ding maar schijnt goed te rijden en wie het niet weet ziet niet dat hij te breed is een een beetje 'Beelig' is (zie NS serie 2600)

Toen mijn loks nog analoog waren hadden ze al LED verlichting met front en sluitseinen. Maar ik kan deze niet hergebruiken daar ze niet apart te schakelen zijn. Ik zal nieuwe LEDs solderen en in de Lima frotten totdat ik een beslissing maak of ik de Rivarossi kap ga 'reviseren' of de Lima ga pimpen.

Mvg,

Robert

5166

  • Offline Offline
  • Berichten: 927
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #115 Gepost op: 10 January 2015, 09:20:10 »
Als ik het goed begrijp wil je van een blauwe rivarossi 1312 een gerenoveerde gele 1300 maken.
Dat lijkt mij een lastige klus en zou daarom de Lima kap pimpen.
Anderzijds is het ook wel weer interessant om te zien hoe een echte Rivarossi 1300 (dus niet dat Spaanse geval) er in gerenoveerde versie uit ziet; ik zou zeggen doe je best en verras ons  ;)

Na de Roco 1200 ontbreekt er eigenlijk alleen nog een goed model van de 1300; De oude Rivarossi 1300 heeft een goede kap (dat is ook goed te zien bij de gepimpte 1300 van Jeroen), maar helaas nooit uitgebracht in het geel/grijs of geel. Het blauw is ook veel te licht; ik heb zelf een Rivarossi 1308, die ik nog eens van een goede kleur blauw, 3e frontsein en NS-vignetten wil voorzien, zodat ie vervolgens als 1310 door het leven kan gaan.

Groeten,
Edwin
« Laatst bewerkt op: 10 January 2015, 09:22:25 door 5166 »

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #116 Gepost op: 10 January 2015, 13:13:30 »
Heb je ook foto's van de turquoise uitvoering. Ik wil mijn 1300 wat pimpen en heb een Electrotren waar alles turquoise is. Ook de draaistellen
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Met een sik

  • NS modellen wakkeren de hebberigheid aan
  • Offline Offline
  • Berichten: 844
  • mekkerend het leven door
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #117 Gepost op: 10 January 2015, 13:28:50 »
Zie Railhobby december 2006 en met name januari 2007
Groet,

Gerard

nscargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2765
  • Wederopbouw Opsolder
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #118 Gepost op: 10 January 2015, 13:31:23 »
Die heb ik helaas niet  :(
Harm
Pas op. Hier waakt de waakvlam !

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2579
Re: BNLS-Werkspoor - Rivarossi 1300 anders
« Reactie #119 Gepost op: 10 January 2015, 14:33:51 »
Als je van te voren een plan van aanpak hebt gemaakt zeg ik , 'ga voor de Rivarossi kap!'. Het kost wat extra inspanning maar je krijgt er wel een pracht model voor terug.
Hoewel de Lima kap niet verkeerd is overigens. Dit heb ik al eerder op die manier gedaan. De Lima kap is goed passend te krijgen op het onderstel , alleen wist/weet ik niet hoe deze te verankeren op het Rivarossi onderstel. Toen was ik al snel tevreden en zou voor een volgende keer denk ik de Rivarossi kap gaan gebruiken. Of de Lima kap geheel ombouwen met de onderdelen van het 'Rivarossi'model.

Op de afbeeldingen zie je de gepimpte Lima kap met losse handgrepen en Philotrain ruitenwissers. Voor de isolatoren op het dak heb ik de grove oogjes van weggesneden en nieuw staaldraad op gemonteerd. Deze zou je eigenlijk geheel moeten verwijderen, vervolgens de gaten dichtplamuren en opnieuw uitboren om de isolatoren van je 'Rivarossi' model in te kunnen steken.  De raampjes komen bij GM &S vandaan. Het is te doen , maar als ik de keus zou maken voor een volgende keer, wil ik mij gaan wagen aan de 'Rivarossi' kap.







Jeroen

« Laatst bewerkt op: 10 January 2015, 14:41:14 door Thowra »
We're all riders on this train.