Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 19:20:50
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
Duits transport, waar in NL? door WimC
Vandaag om 18:37:07
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Rondom Charlois door Wim1969
Vandaag om 18:03:52
De Projecten van RetroJack door Frits C
Vandaag om 17:43:23
Raadplaatje door ajb42
Vandaag om 17:36:58
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 16:21:25
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door 1200blauw
Vandaag om 16:12:21
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
Vandaag om 15:42:23
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Nijboer
Vandaag om 15:22:05
Het verdwenen spoorwegmuseum van Piraeus door Bob R.
Vandaag om 14:32:13
Zwederbaan door nighttrain1
Vandaag om 14:13:26
Artitec 6300 door MathynK
Vandaag om 14:10:08
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
Vandaag om 14:02:35
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door Eelco Storm
Vandaag om 13:53:58
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 13:52:30
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 13:48:22
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 12:46:04
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Wim Vink
Vandaag om 12:38:20
  

Auteur Topic: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0  (gelezen 15190 keer)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
    • nederlof.net
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #15 Gepost op: 14 December 2019, 22:28:16 »
Is Nedstaal helemaal gestopt? Gaat de fabriek compleet verdwijnen?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10761
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #16 Gepost op: 15 December 2019, 10:52:54 »
Google is uw vriend: <KLIK>.
Fabriek is dus sinds 2017 dicht en de sloop is inmiddels begonnen.
No dress rehearsel, this is our life.

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #17 Gepost op: 16 December 2019, 07:53:26 »
Dat is zeker zo voor strikt het Nedstaal gedeelte, een aantal jaar geleden heeft OVAKO een overname gedaan wat later is omgedoopt in FN Steel, welke fabriek nog coils maakt op het zelfde terrein.

Max
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #18 Gepost op: 16 December 2019, 13:25:42 »
Bouwupdate;

Vandaag een begin gemaakt met de binnenwand, de achterwand in dit geval. In het geval van het origineel zitten hier ramen in de achterwand. Heb er voor gekozen deze niet doorzichtig te maken omdat deze loods in de toekomst naar alle waarschijnlijkheid tegen de achterkant van de baan zal staan.

04 stand van zaken


Heb de uitgesneden delen van de ramen beplakt met grijs karton, hier overheen een lamineerhoes voor het ribbeleffect van de ramen. Omdat de plaat iets krom trekt staat de folie iets bol. Zodra deze tegen de achterwand gemonteerd zit is dit weg en oogt het mooi strak.
Raamproef 1 voor de binnenzijde staat onderin. Verticale banen getrokken met een edding 1.0mm stift op 0.8mm van elkaar en
daarover worden later nog strips bevestigd met KristalKlear om zo wat meer body te geven.

Hier komt nog wat staalwerk voor te staan en zou afdoende moeten zijn voor de achtergrond.
Zie hier het live voorbeeld;


Straks als er geairbrushd kan worden en alles word lekker vies en vervuild moet het aanblik hiervan gaan kloppen, echter komt dat pas in een veel later stadium te pas.

Max

Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #19 Gepost op: 17 December 2019, 16:38:23 »
Goede dag.
Als je nog vragen hebt over hoe het  binnen in de gebouwen was  ik heb daar 20 jaar gewerkt tot aan de sluiting to.
Heb veel foto materiaal en filmpjes van productie en andere dingen.
Geef een gil als je wat wilt weten.


en heb nog 400 + fotos en veel film materiaal
« Laatst bewerkt op: 17 December 2019, 21:40:30 door djharry »

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #20 Gepost op: 17 December 2019, 19:48:38 »
Kijk dit is super!
Voel je vrij om wat van dit soort fantastische foto’s in het draadje te plaatsen.
Tot nu toe veel moeten doen met foto’s van internet maar dit is natuurlijk de creme de la creme.

Hoop dat het tot voldoende herkenningspunten leidt.
Alvast bedankt!

Max
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #21 Gepost op: 17 December 2019, 21:39:15 »





KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3378
    • nederlof.net
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #22 Gepost op: 18 December 2019, 22:38:54 »
Aha, Nedstaal failliet dus maar er is nog andere bedrijvigheid op het terrein. Ik kom er weleens langs en had inderdaad het idee dat er nog wel wat gebeurde.
Gebruikt FNSteel nog een groot deel van het terrein of is maar heel weinig?
En wordt het spoor-gebeuren nu niet meer gebruikt? Was dat puur Nedstaal?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch[/u

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #23 Gepost op: 19 December 2019, 20:30:43 »
Hoi Harry, Bedankt voor de foto's zitten zeer bruikbare exemplaren tussen.
Mochten er nog meer foto's zijn waar ik dergelijke constructie van het gebouw goed kan zien is dat altijd welkom.

Koen, helaas weet ik niet of de sporen nu nog in gebruik zijn. Toen Nedstaal failliet verklaard werd zijn de loc's ook weggegaan en weet niet of daar iets voor teruggekomen is.

Bouwupdate;
Heb de vorige ramen aangepast, de folie begon te bobbelen, lijnen waren te dik en het was niet naar mijn zin. Alles er uit gesloopt en een alternatief bedacht. Dat ziet er nu zo uit; Uiteraard word in een later stadium alles aangepakt met de airbrush en poeders.


Het blijft trial en error zeker omdat veel dingen een eerste keer zijn, ondertussen ook contact gehad met Wim Mesu voor kooiladders van messing.
Dat word ook een nieuwe ervaring.

Max
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #24 Gepost op: 19 December 2019, 20:50:41 »
Hoi,

Dat ziet er al goed uit.

Gr Koen.
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #25 Gepost op: 20 December 2019, 19:27:00 »
Als het goed is heb ik een cd  van de bouw in 1939  op cd staan  en nog wat meer fotos op cd

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #26 Gepost op: 04 January 2020, 14:18:35 »
Ben benieuwd harry. Voor wat ik nu heb kan ik voorlopig verder.

Heb weer wat maten uitgetekend en het tweede gesloten deel waar de letters op staan ga ik voorbereiden om te zagen.
Om de totale diepte te beperken komen niet alle 7 maar 4 'letters' er op. 20x 5,7cm = 114cm + de 48.2ish die we nog hadden.

Of dit voldoende is om de look en feel goed te houden moet blijken. Ondertussen contact gehad met Wim Mesu voor messing kooiladders welke een deze dagen op de mat zullen vallen, ook wat platen 0,5mm styreen bijgekocht zodat er op de grote loods mooi deuren en andere details bij gefabriekt kunnen worden.
Plannen voor aankomende vrije dagen zijn voornamelijk detailwerk en sokkels van de schoorstenen bouwen. Heb hiervoor Auhagen schoorstenen gekocht welke opvallend goed overeenkomen met wat er in het echt staat.


Complex staat er wel treurig bij zo, maar zal ooit op mijn baan herleven, binnenkort update met foto's.

Max.
Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

NS264

  • Offline Offline
  • Berichten: 9036
  • Het leven op de weg.
    • Midland
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #27 Gepost op: 04 January 2020, 14:38:07 »
Hoi,

Ik heb hier een levensgevaarlijk linkje: Herr Otto Scrap.

Ook diverse filmpjes op YouTube.
Veel levendigheid op de baan.

Inspiratie 100% gegarandeerd.

Gr Koen.
« Laatst bewerkt op: 04 January 2020, 14:44:57 door NS264 »
Werkspoor modulen weer aktief. Swalbenburg in N de pauze stand.
Flash & The Pan: waiting for a train.

MDG

  • Offline Offline
  • Berichten: 251
  • Voor elk probleem bestaat een oplossing
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #28 Gepost op: 07 January 2020, 16:15:03 »
Bouwupdate;

Vandaag gewerkt aan de schoorstenen en basis.
De schoorsteen is van Auhagen, vond de basis goed genoeg al wijken de bakstenen wel af.

Eerst de basis getekend en gesneden uit 1.0mm styreen, de basis is minder breed en diep omdat ik deze compromis ook in de breedte doorgevoerd heb van het pand. Dit om de altijd nodige ruimte concessie te kunnen doen....


Geschuurd en bijgewerkt slaters plasticard er op. Zo op de inzoom is de camera altijd vernietigend maar ze ogen zo prima.


Zo staat het dan totaal voor het gebouw. De N-spoor ballast van woodland die ik nog in kilo's had liggen dient hier mooi als grind. Alles staat hier nog los om later goed bevestigd te kunnen worden maar ook om nog goed te kunnen schilderen. Verdere details volgen.


t.o.v. het voorbeeld...


Tot de volgende update!
Max

Max de Groot

Mijn draadje; Vrije vertaling Nedstaal H0
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91123.0

djharry

  • Offline Offline
  • Berichten: 134
Re: Nedstaal; van sloop tot vrije vertaling H0
« Reactie #29 Gepost op: 07 January 2020, 16:43:33 »
Voor meneer mdg
Waar woon je is misschien handiger als ik een keer naar je toe komt heb zelf video van de bouw in 1939 en zoveel foto's en filmpjes  beetje teveel om te plaatsen
http://prive.hp-gaming.nl/Nedstaal  kijk hier eens