Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 00:18:02
Trafo na laten kijken? door Priegelman
Vandaag om 00:14:41
Lima NS1200, het opknappen/verbeteren. door Biesje
Vandaag om 00:08:45
18-luiker in spoor 0 door Huib
30 mei 2020, 23:54:48
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
30 mei 2020, 23:50:35
Buitenlust door Huib
30 mei 2020, 23:47:42
NL baan: Frotterdam in h0 door Robert39
30 mei 2020, 23:31:23
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
30 mei 2020, 23:22:22
Waldberg : Revived. door Rondje_HO
30 mei 2020, 23:13:35
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Menno
30 mei 2020, 23:08:09
Ondergrond rails: hoe doen jullie dat? door Menno
30 mei 2020, 22:43:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tomasso
30 mei 2020, 22:42:39
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
30 mei 2020, 22:31:28
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door ruudns
30 mei 2020, 22:21:16
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door Hans van de Burgt
30 mei 2020, 22:06:53
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door Klaas Zondervan
30 mei 2020, 21:14:25
Wasbenzine/residu door Erik Baas
30 mei 2020, 20:31:14
DCC Voedingsspanning servo Loksound H0 door spock
30 mei 2020, 19:48:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 mei 2020, 19:42:14
Rijdag bij Wullum NS door Remunj
30 mei 2020, 19:24:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
30 mei 2020, 19:20:02
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door AndrevdG
30 mei 2020, 19:18:41
Roco NS1000, oud model, digitaliseren en pimpen door Casmir
30 mei 2020, 19:04:31
Welke perronbreedte voor Roco line door emanje
30 mei 2020, 18:50:25
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Duikeend
30 mei 2020, 18:44:45
FCS, bestaat een Automatisch stop systeem? door ex-DR V100
30 mei 2020, 18:44:30
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door Gerke
30 mei 2020, 18:28:42
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
30 mei 2020, 18:17:32
Motordraaistellen, kant en klaar kopen of zelf bouwen? door Hendrik Jan
30 mei 2020, 17:20:05
Philotrain NS 4600, de grote verbouwing door Tomasso
30 mei 2020, 17:19:00
  

Auteur Topic: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve  (gelezen 9551 keer)

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #90 Gepost op: 20 februari 2020, 22:10:39 »
Goeienavond allen, ik ben weer eens verder opgeschoten en heb eerst maar eens de hoek van het blad rondgezaagd waar de R4 linksvoor loopt.

Dit dus om een betere doorgang in mijn mancave te krijgen.

Daarna ben ik eens gaan experimenteren door even tijdelijk een van mijn kruiswissels te gebruiken op de plek waar straks de 18 graden kruising moet komen.

Dit ziet er al heel wat strakker uit, veel minder rommelig.





Hier een gedeelte waar een klein kopstationnetje kan maar ook een klein rangeerterreintje.



Genoeg ruimte voor drie sporen naast elkaar.



Hier word ik al vrolijker van....



Ik moet gauw rails en de kruising gaan bestellen....

groeten,  Bart

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #91 Gepost op: 21 februari 2020, 13:23:36 »
Ziet er inderdaad al een stuk beter uit!

Wel ben ik benieuwd hoe je straks uit het station wil komen met je treinen. Volgens mij rij je dan namelijk de gehele route tegen het verkeer in. Of heb je nog ergens een kruiswissel gepland zodat je van de buiten naar de binnenbaan kan gaan?

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #92 Gepost op: 21 februari 2020, 13:44:00 »
klopt, de 6163 kruising komt er in de plaats waar ik nu even, als proef, de kruiswissel heb gelegd.

De kruiswissel komt op een andere plek wel weer terug.

Ik ben nu een beetje aan het uitvogelen hoe ik uit ga komen met de portalen.
Aan de rechterkant waar de twee sporen overgaan straks in een uitneembaar stuk kom ik heel mooi uit.
Daar kan ik een volle lengte rijdraad van 50 cm kwijt.

Hoe ik de verbinding op dat stuk verder maak moet ik nog uitdenken.

Verder wil ik geen uitgebreide wisselstraten gaan maken, geen schaduwstations etc.
Ik vind het rijden over lange stukken met zo groot mogelijke bochten eigenlijk veel leuker dan rangeren eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2020, 14:02:28 door valkyrienineball »

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #93 Gepost op: 21 februari 2020, 15:16:31 »
Hoi Bart,

Met een kruiswissel bedoel ik niet het Engelse wissel  ;). Een kruiswissel is officieel een combi van 2 wissels achter elkaar, zodat je van het ene naar het andere spoor kan. Dus.... in jouw geval dat je het station uitrijdt en dan weer van de buiten naar de binnenbaan kan.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #94 Gepost op: 21 februari 2020, 15:26:30 »
Okee, zo bedoel je het.

Het is mijn bedoeling om iedere keer rechts te houden, er komen gedeeltes in die stroomloos gemaakt kunnen worden.
Alle wissels zijn zelfdenkend gemaakt door de vorige eigenaar.

Ik heb zat Fleischmann schakelaars in huis om secties stroomloos te maken.

Het begint te komen in ieder geval.

Ik heb toch de groene vezelplaten er op gelegd, daar kan ik gemakkelijk slootjes uit snijden.
Vastgeplakt heb ik het niet, de portalen houden alles wel op z'n plek.
Mijn rails schroef/prik in in de vezelplaat, ik heb nog een doosje met railschroefjes, ik heb gemerkt dat dat wel wil.

De eerste portaal staat ook al op de plek.... ;D


valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #95 Gepost op: 21 februari 2020, 15:56:09 »
Even een vraagje over ringleidingen.

Ik wil dat ook gaan doen voor mijn rails en mijn bovenleidingen.
Hoeveel ruimte word er doorgaans tussen gelaten tussen de aansluitpunten ?

Ik hoor het wel.

spoorijzer

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #96 Gepost op: 21 februari 2020, 16:37:33 »
Ik hou zelf ongeveer elke meter a 1,5 meter aan, meestal merk je na 1 meter al dat de spanning afneemt, dan voorkom je dat was mijn eigen gedachte ;D.

Groeten,
Rogier

valkyrienineball

  • Offline Offline
  • Berichten: 94
Re: Nederlandse baan in voorbereiding genaamd Anninkshoeve
« Reactie #97 Gepost op: 23 februari 2020, 16:59:40 »
De oversteek gaat gemaakt worden, het is de bedoeling dat dit gedeelte uitneembaar gaat worden.....



Hier een insteekbare constructie van maken:



Ondertussen met de bekabeling begonnen en de wisselaandrijvingen omgedraaid.
Helaas heb ik er een aantal waar de zwarte draad van verdwenen is, maar eens kijken of ik er genoeg heb.


Even afgeplakt tegen het stof.

Leuk dat je ze "zelfdenkend" kunt maken met een kleine handeling.
Voor de zekerheid bewaar ik de brugjes wel......

Voor de voeding van mijn rails ben ik verder gegaan met de methode die mijn vader gebruikte. draden onder de raillasjes.
Hiermee is ook dat geheel uit het zicht.

De grote R4 bocht heb ik al van een verkanting voorzien, bij wijze van proef.
Kunststof stripjes van 1 mm.
Resultaat is een niet te overdreven verkanting, mij bevalt het wel eigenlijk.

En doorrrrr.......