Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur? door aad52
Vandaag om 15:33:13
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 14:12:48
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 12:28:41
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024  (gelezen 10058 keer)

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #15 Gepost op: 18 december 2019, 19:38:55 »
Volgens mij moet je uitgaan van:
- de ovaal, niets bijzonders,
- het kruis, dat als geheel een keerlus is.

Zodra een trein ergens het kruis binnen rijdt, moet het hele kruis omgepoold worden. Dus welke hoek deze het kruis binnen kan rijden, daar moet de eerste melding binnen komen om de polariteit om te draaien.

Helpt dit?

Gr, Bert

BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #16 Gepost op: 18 december 2019, 20:01:33 »
Beste Bert,
Dank voor je snelle reactie. Was het helaas maar zo simpel. In de praktijk van mijn baanontwerp liggen de verhoudingen heel anders dan het in het versimpelde schema lijkt.
Daarom geef ik hieronder maar mijn complete ontwerp, opgedeeld in (van boven naar beneden) de niveaus 3 t/m 0, waarbij 3 het zichtbare station, 2 en 1 de klimspiralen en 0 het schaduwstation is.
De zwart gemarkeerde baangedeelten in de niveaus 1 en 2 zijn de 'keerlussen'.








Ter verduidelijking staat bij iedere plek waar de rails afbreken vermeld waarop dat stuk aansluit.
Als je een fictieve trein laat rijden zie je dat de zwarte gedeelten (via een omweg) functioneren als keerlussen.
Op het eerste gezicht is het volkomen onoverzichtelijk en lijkt het nodeloos gecompliceerd misschien. De reden voor de gekozen structuur is, dat ik mijn klimspiralen en hellingen absoluut niet steiler wil hebben dan 2,5 %.
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #17 Gepost op: 18 december 2019, 20:30:44 »
Ok, zit in de trein, even lastig lezen op zo'n klein schermpje...

Dan zou je het andersom moeten bekijken:
Jouw "oneindig" baan is de normale baan (waarbinnen geen kortsluiting optreedt), en de 2 zwarte banen veroorzaken kortsluiting, toch?

Dus dan zal je het zwarte deel moeten ompolen zodra er een trein binnenrijdt.
M.i. staat dat helemaal los van de wissels. Of dat er nu één, twee of meer zijn. Als je langste trein maar op/binnen het zwarte deel past. De Pc regelt de wissels, niet de keerlusmodule...

Gr, Bert

BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #18 Gepost op: 18 december 2019, 20:45:22 »
Beste Bert,

Ik bekeek het inderdaad andersom. De twee zwarte banen veroorzaken inderdaad de kortsluiting.
Als ik je goed begrijp, kan ik dus vanuit iTrain een simpele module activeren die het ompolen verzorgt en iTrain ook gebruiken om de wissels te regelen.
Mijn langste trein past helaas niet binnen het zwarte deel. Ruimtegebrek, hè?
Maar waarom is dat zo belangrijk? Dat zie ik nog niet helemaal. Als de loc het ompolen in gang heeft gezet, is er toch niet veel meer aan de hand?
Ik kan iTrain toch vertellen dat een trein in een zwart blok nooit mag stilstaan?
Graag nog wat uitleg.
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #19 Gepost op: 18 december 2019, 21:08:36 »
Bijna, maar dat laat ik graag de experts bevestigen...:

1) de keerlusmodule schakelt de polariteit om zodra een trein de zwarte sectie binnen rijdt. Helemaal autonoom.

2) OF een trein via de zwarte route rijdt, wordt door iTrain, of jouw zelf georganiseerd. En die schakelt dus de wissels...

De langste trein moet er tussen passen, anders zou hij kortsluiting kunnen maken (via binnenverlichting, etc...)

Maar nogmaals, zit op klein schermpje in de trein, misschien zie ik iets over het hoofd...

Gr, Bert

spock

  • Offline Offline
  • Berichten: 652
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #20 Gepost op: 18 december 2019, 23:25:12 »
Hallo Bert,

De langste trein moet in de zwarte lussen passen omdat dat de enige bedrijfszekere methode is.

Als je bijvoorbeeld aan het einde een draaistel heb met stroomafname op beide assen voor bv sluitverlichting, dan is dat het recept voor kortsluiting.
De doorverbinding in het draaistel zal voor kortsluiting zorgen omdat deze de twee omgepoolde railsecties met elkaar verbind.

In theory kan ook een enkele as de twee secties met elkaar verbinden. In dat geval ben je afhankelijk hoe hard je rijd en hoe snel je centrale afschakeld bij een kortsluiting.

mvg spock




BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #21 Gepost op: 19 december 2019, 17:25:53 »
Nog even terug naar de DR4024 die ik wil resetten.
Ik volg de stappen op pag 5 van de Digikeijs Handleiding.
Stap 1 en 2 gaan probleemloos.
Stap 3: Hoe doe ik dat met een DR5000 die ik via de Configuratiesoftware aanspreek? De DR5000t/m staat toch standaard in POM als ik mijn spullen, zoals op de foto hierboven, op de TrackOut aansluit?
Stap 5: Ik klik in de ConfSw op Control, kom op het tabblad Besturing en klik op de knop RIJDEN! en vul achter locadres 9999 in.
Stap 6 gaat probleemloos.
Maar dan komt Stap 7; het staat er zo simpel: "Programmeer vervolgens decimaal waarde 8 in CV8".
Uhhh???? Waar in vredesnaam? Hoe krijg ik de lijst van CV waardes tevoorschijn?
Het zal wel heel dom van mij zijn, maar ik heb werkelijk geen idee....
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

hgr

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #22 Gepost op: 19 december 2019, 18:49:46 »
Misschien heb je voor het resetten van de DR4024 wat aan dit filmpje: KLIK


Groeten

Herbert
---------------------------------------
2-rail, Yamorc YD7001 (omgebouwde DR5000) centrale, DCC-next, ARLOCO en 1 DR40888LN-CS. PECO code 100 rails

BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #23 Gepost op: 19 december 2019, 19:41:04 »
Beste Herbert,
Met jouw filmpje was ik in eerste instantie nog even ver.
Want: waar in de Configuratiesoftware vind ik het venster dat die Amerikaan op het scherm van zijn computer heeft staan? Dat zocht ik, maar kon ik helaas niet vinden.
In tweede instantie denk ik iets gevonden te hebben:
Als ik in de op Configuratiesoftware op de knop PROG TRACK klik, komt dat scherm tevoorschijn. (WAAROM staat dat niet in de Digikeijs 'Handleiding'???)
Moet ik nu, net als die Amerikaan, POM aanklikken i.p.v. Prog.spoor?
Moet ik in dit scherm adres 9999 invullen?
En dan daaronder tweemaal 8 invullen en op de bliksem daarnaast klikken, zoals hij ook doet.
Wat ik mis bij die Amerikaan, maar wat wel in de gebruiksaanwijzing van de DR4024 staat op pag. 5, is dat de DR4024 daarna enkele seconden zonder spanning komt te staan.
Is dat nu wel of niet belangrijk?

Als je me deze vragen nog weet te beantwoorden, ben ik je erg dankbaar. De Digikeijs documentatie mist al deze info.

Overigens heb ik zojuist een donatie aan BNLS gedaan, want stap voor stap kom ik toch verder met jullie hulp.

Inmiddels is het resetten van de DR4024 gelukt! Ik ben heel blij.
Tevens heb ik 4 stuks DR60030 geprogrammeerd (in het luchtledige, niet onder een echte wissel; ik oefen nog) volgens de methode van dat filmpje van die Duitser.

Wat me nu verbaast, is dat ik verwacht dat, als ik naar het scherm SCHAKEL ga en druk op een groene of rode knop, de desbetreffende servo beweegt.
Niets is minder waar...
Wat gaat hier mis?
« Laatst bewerkt op: 19 december 2019, 22:38:53 door oebert »
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #24 Gepost op: 20 december 2019, 10:32:43 »
Want: waar in de Configuratiesoftware vind ik het venster dat die Amerikaan op het scherm van zijn computer heeft staan? Dat zocht ik, maar kon ik helaas niet vinden.
In tweede instantie denk ik iets gevonden te hebben:
Als ik in de op Configuratiesoftware op de knop PROG TRACK klik, komt dat scherm tevoorschijn. (WAAROM staat dat niet in de Digikeijs 'Handleiding'???)

Als je me deze vragen nog weet te beantwoorden, ben ik je erg dankbaar. De Digikeijs documentatie mist al deze info.

Eh dit staat toch echt in de handleiding. Kijk maar eens op blz 52 van de handleiding.
Misschien moet je eerst de handleiding nog eens goed doorlezen en de configuratiesoftware uitproberen.
Zal je zien dat er een wereld voor je open gaat.  ;D

Wat ik mis bij die Amerikaan, maar wat wel in de gebruiksaanwijzing van de DR4024 staat op pag. 5, is dat de DR4024 daarna enkele seconden zonder spanning komt te staan.
Is dat nu wel of niet belangrijk?
Ja. Anders worden de wijzigingen niet overgenomen.

Wat me nu verbaast, is dat ik verwacht dat, als ik naar het scherm SCHAKEL ga en druk op een groene of rode knop, de desbetreffende servo beweegt.
Niets is minder waar...
Wat gaat hier mis?
Kies je wel eerst het juiste servonummer?
Als je de DR4024 gereset hebt heb je servo 1-4 beschikbaar. Als je dan bv servo 5 probeert te schakelen zal er uiteraard niets gebeuren.
Dus wel eerst de juiste selecteren.
Gr.
Eric

BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #25 Gepost op: 20 december 2019, 12:09:55 »
Beste Eric,
Het probleem is, denk ik, dat de opbouw van de Handleiding van Digikeijs niet aansluit bij de vragen die ik als starter op dit gebied heb.
Ik lees vanwege resetten iets over een CV veranderen in de Handleiding van de DR4024. Maar over hoe en waar dat moet gebeuren staat daar niets!
Ik zoek dan, omdat er wordt gesproken over aansluiten op de centrale, maar in de handleiding van de DR5000 op pag. 3 naar CV, maar vind daar ook niets...
Nu heb ik al eens gekeken bij anderen met een al bijna afgebouwde baan en heb daar gezien dat ze vaak een speciaal apart spoor hebben waarop ze nieuwe, van een decoder voorziene locs en treinstellen heen en weer laten rijden om ze in te stellen voor rijden op de echte baan.
Wat denk jij, wat ik denk, als ik dan een knop PROG TRACK op de DR5000 zie staan?
In ieder geval niet: Oh, daar moet ik vast en zeker zijn om mijn DR4024 servodecoder te resetten!
Snap je mij een beetje? Mijns inziens hebben ze bij Digikeijs nog een lange weg te gaan om de gebruikersvriendelijkheid van hun Handleidingen op een (zeker voor beginners als ik er één ben) acceptabel niveau te krijgen. Nu is het een cryptisch document voor insiders. En dat ben ik helaas nog lang niet.

Voorbeeldje van wat ik met 'cryptisch' bedoel in de handleiding van de DR5000:
Pag 8 Hardware overzicht.
Wat wordt er in vredesnaam bedoeld met de tekst bij nr 12?
'Vermogen: Ingangsspanning beschikbaar'     Wordt hier bedoeld dat de led brandt als dat zo is?
Maar wat betekent "Programmeringsspoor Indicatie"? Als de led brandt, wordt het programmeerspoor gebruikt? Maar de led brandt toch al voor die andere functie?
'Lading: Initiële belasting'    Wat mag dit betekenen? Dat de led brandt als er initiële belasting is? Zou trouwens Belasting niet een veel beter vertaling zijn voor Load?
Maar wat betekent dan 'Uit onbelast, bij belasting 3.15Amp.'?
'Kortsluiting: Kortsluiting (knippert) continu op Track-Out Okay'    Hier knipper ik met mijn ogen.
Bedoelen ze: De led knippert als er kortsluiting is, maar brandt continu als de Track Output okay is? Laat ze dat dan ook zo opschrijven! Dan is het meteen duidelijk.
Zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit soort teksten maakt het van a tot z doorlezen van een Digikeijs handleiding tot een kwelling.
Vandaar dat je me steeds bestraffend moet toespreken dat ik de hele handleiding maar eens grondig moet doorlezen. Ik kan me er niet toe zetten om mezelf te trakteren op wanhoop omdat ik alweer niet begrijp wat er in vrede bedoeld mag zijn plus me te trakteren op een portie hoofdpijn...
Maar voor alle duidelijkheid: ik waardeer het dat je telkens weer reageert op mijn noodkreten en me toch verder helpt.

Vriendelijke groet,
Bert
« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 12:14:27 door oebert »
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7805
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #26 Gepost op: 20 december 2019, 12:55:45 »
Bert,

Ik denk dat het niet zo zeer de Digikeijs handleidingen zijn waar jij moeite mee hebt maar het digitale gebeuren op zich als beginner.
Ok, de Digikeijs handleidingen blinken niet altijd helemaal uit in duidelijkheid maar de gewenste informatie staat er meestal toch echt wel in. Alleen herken jij nog niet alles als zijnde van belang zijnde. En soms is het taalgebruik wat krom. Dat moet ik je na geven. Voor een beginner kan dat soms wat onduidelijkheid opleveren. Dat is de makke van een goede handleiding. Die wordt meestal geschreven door de ontwikkelaar die precies weet wat hij bedoeld.
En dat je in de DR4024 handleiding niet vindt hoe je dat op jouw centrale (DR5000) doet is natuurlijk niet helemaal gek. Daar is de handleiding van de DR5000 voor bedoeld.
Anders zouden ze voor elk denkbare centrale moeten opschrijven welke specifiek handelingen je moet uitvoeren. Dan krijg je onleesbare handleidingen.
Er wordt wat dat betreft vanuit gegaan dat je je eigen specifieke centrale kunt bedienen.
En daar schort het bij jou nog een beetje aan.

Probeer eerst eens met de handleiding van de DR5000 bij de hand deze (goed) onder de knie te krijgen door deze stap voor stap door te nemen en op de betreffende delen van de centrale in het config programma te klikken en te kijken wat die voor functie hebben.

Citaat
Wat wordt er in vredesnaam bedoeld met de tekst bij nr 12?
'Vermogen: Ingangsspanning beschikbaar'     Wordt hier bedoeld dat de led brandt als dat zo is?
Maar wat betekent "Programmeringsspoor Indicatie"? Als de led brandt, wordt het programmeerspoor gebruikt? Maar de led brandt toch al voor die andere functie?
'Lading: Initiële belasting'    Wat mag dit betekenen? Dat de led brandt als er initiële belasting is? Zou trouwens Belasting niet een veel beter vertaling zijn voor Load?
Maar wat betekent dan 'Uit onbelast, bij belasting 3.15Amp.'?
'Kortsluiting: Kortsluiting (knippert) continu op Track-Out Okay'    Hier knipper ik met mijn ogen.
Bedoelen ze: De led knippert als er kortsluiting is, maar brandt continu als de Track Output okay is? Laat ze dat dan ook zo opschrijven! Dan is het meteen duidelijk.
De groene brand/knippert als de centrale normaal werkt.
Brand de gele dan wordt er vermogen gevraagd en knippert de rode dan is er kortsluiting opgetreden en schakelt de baanspanning af.
Dit zijn dingen daar kom je tijdens gebruik vanzelf achter  ;D

Maar als ik jouw ambitieuze baanplan zie wil ik je een welgemeend advies geven.
Bouw eerst een simpel testbaantje. Gewoon een ovaal met een inhaalspoor en ga daar mee experimenteren door daarmee je centrale te leren kennen, decoders te programmeren en eventueel bezetmeldingen aan te brengen.
Ga daarna pas aan het werk met het grote werk.
Zo leer je stapsgewijs de geheimen van het digitale gebeuren ontrafelen.
Ens chroom niet om het hier te vragen.
Hulp zat.
Velen zijn je succesvol voor gegaan  (y)
Gr.
Eric

BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #27 Gepost op: 20 december 2019, 16:13:41 »
Beste Eric,

Dankjewel voor je bemoedigende woorden.
Dat van dat testbaantje was ik al van plan. Dat stelde ik al in mijn allereerste bericht in dit draadje.
Mijn baanplan is inderdaad ambitieus, maar daarom ook nog verre toekomstmuziek. Maar zonder ambities wordt het nooit echt leuk.
Vooral ben ik blij dat ik met mijn beginnersvragen hier altijd terecht kan.
Eén opmerking wil ik nog kwijt over handleidingen: die van iTrain vind ik een schoolvoorbeeld van hoe een handleiding in elkaar moet steken.
In alle opzichten is die goed: helder geformuleerd, volledig, overzichtelijk.
Het allerbelangrijkste is dat nieuwe termen veelal worden uitgelegd.
Keuzes die het programma maakt waarover je zou kunnen discussiëren worden beargumenteerd. Al lezend in zo'n handleiding groei je vanzelf in de materie.
Ik geef Xander Berkhout een pluim voor zijn werk!

Vriendelijke groet,
Bert
« Laatst bewerkt op: 20 december 2019, 17:20:47 door oebert »
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

BertOK

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #28 Gepost op: 14 januari 2020, 19:49:26 »
Ben net terug uit Zweden (daar woont een zoon) waar ik voor een zacht prijsje een groene NS 521 van Roco op de kop getikt heb (art.nr. 63390). Er zit een decoder in, werd me gezegd. Zojuist heb ik hem opengemaakt en geconstateerd dat de decoder een NEM652 aansluiting heeft. Hij zit helemaal ingepakt in plastic folie tot mijn verbazing. Er zit een stickertje op de folie met het getal 10558. Niets te zien van enige aanduiding van een merk.
Omdat de decoder in een Roco loc zit, vermoed ik dat het een Zimo is. Onderop de decoder zit ook een stickertje met daarop 05/08/06. Dat lijkt me een datum. Roco leverde de loc vanaf najaar 2004, als ik het goed heb.
In wat ik aan oude catalogi kon vinden op internet staat dat hij voorzien is van een 8-polige aansluiting voor een decoder. Maar bij mijn weten geen hebben ze geen uitvoering geleverd met af fabriek een decoder.
Wordt de onbekendheid met merk en type decoder straks een probleem als ik hem moet programmeren om te gaan rijden op mijn testbaantje?

Opmerking voor Märklin rijders. In Huddinge, een voorstadje van Stockholm, zit trainshop.se. Hij heeft een website en is Märklin specialist. Opsturen vanuit Zweden is niet goedkoop. Ik ben best bereid eens iets voor iemand mee te nemen.
Met vriendelijke groet,
Bert
iTrain 5.1 Standard; Windows 10; Digikeijs; H0; Rails: Piko A; Rollend materieel: Roco, Fleischmann, Hamo, Liliput, HollandRail, Lima, Piko

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8641
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Digitale analfabeet, instellen van servo(decoder) DR4024
« Reactie #29 Gepost op: 14 januari 2020, 19:54:07 »
Hoi,

Als het nog een oude decoder is kan het ook nog een ESU Lokpilot Basic OEM zijn. Roco gebruikte eerst Esu daarna pas Zimo. Dat is voor het programmeren geen probleem.

Groet Ronald,
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!