Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
Vandaag om 22:41:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:22
Goede wensen voor 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:26:36
Pappe und Nass-Halten, een TT modulebaantje door Reinout van Rees
Vandaag om 22:19:32
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Ido Peter
Vandaag om 22:19:04
Modellbau Lingen 2026 door Frank 123
Vandaag om 22:13:49
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:10:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:07:35
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 21:44:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 21:42:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 21:39:02
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:26:59
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door Boerammetje
Vandaag om 20:54:27
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 20:53:14
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Rick
Vandaag om 20:51:14
Show je realistische treinsamenstelling door Rick
Vandaag om 20:45:16
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door Ad Cleijsen
Vandaag om 20:44:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 20:38:46
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 19:59:34
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 19:48:06
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:55:06
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door bellejt
Vandaag om 18:01:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 17:57:27
20 jaar BNLS jubileum door KNed
Vandaag om 17:03:17
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 16:42:07
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:07:09
Starter met spoor G door MOVisser
Vandaag om 14:42:13
Next 18 ESU adapterplaatje door 008200
Vandaag om 14:32:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 14:21:09
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:39:36
  

Auteur Topic: LDT DB-4 met andere trafo?  (gelezen 2278 keer)

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 968
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
LDT DB-4 met andere trafo?
« Gepost op: 16 November 2019, 20:17:53 »
Mijn oude vertrouwde Uhlenbrock Power 3 boosters heb ik in 2011 verkocht toen ik de baan opdoekte. Nu ik, zoveel jaar later, weer ben begonnen met bouwen zal ik twee boosters nodig hebben.

Ik neig naar de Power 4 boosters, maar heb intussen opgemerkt dat er wat struggles mee zijn. Diverse draadjes heb ik van voor naar achter doorgenomen. (Of zijn die klachten / problermen in de loop der jaren opgelost?)

Daarnaast ben ik gecharmeerd van de DB-4 boosters van LDT. Bij deze boosters dient een LDT trafo aangeschaft te worden. Deze trafo ziet er uit als een Laptop trafo maar is dat niet ;-) Op de boosters zit zelfs een speciale aansluiting voor deze LDT trafo's. Nu heb ik een sterke blauwe Conrad trafo van 150VA die ik graag gebruik voor de voeding van de nieuwe boosters, maar ik vraag me nu af of dit wel kan/mag/wenselijk is.

Concreet twijfel ik dus over twee zaken die mij weerhouden één van de merken aan te schaffen:
- De troubles die ik las met de Uhlenbrock Power 4 maken mij onzeker over deze booster
- Het niet kunnen gebruiken van mijn 150VA trafo met de DB-4 boosters

Wie heeft ervaringen / raad die mij verder kunnen helpen beslissen?

Gr, Enrico


Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27042
    • Pagina van klaas
Re: LDT DB-4 met andere trafo?
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2019, 21:26:52 »
De DB-4 power supply is een schakelende voeding die gelijkspanning levert. Die kan je niet zomaar vervangen door een gewone trafo. Een andere gestabiliseerde gelijkspanningsvoeding kan wel.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.