Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 13:38:16
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 13:37:28
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 13:34:09
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:26:18
Had de NS4903 rangeerlicht? door spoorijzer
Vandaag om 13:10:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bob R.
Vandaag om 13:00:37
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
Bf Kibronn door spoorijzer
Vandaag om 12:50:29
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 12:10:43
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Gert Arkema
Vandaag om 11:37:27
Rondom Charlois door Huup
Vandaag om 11:32:53
Roco modellen op aliexpress door henk
Vandaag om 11:14:40
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Schroefkoppeling voor H0. door hervé
Vandaag om 11:00:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
Loksound downloads door Jaelro
Vandaag om 10:01:53
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 09:01:24
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
26 October 2025, 23:51:08
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
26 October 2025, 23:01:51
viessmann 4500 door Kees van der knijff
26 October 2025, 21:46:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
26 October 2025, 20:44:22
De bouw van station Laarbeek H0 door cor_b
26 October 2025, 20:42:04
TAMS PZS-2.2 door Ronald Halma
26 October 2025, 20:24:29
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door orientexpress
26 October 2025, 20:19:40
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
26 October 2025, 19:58:42
Eurostar in brand door Arjan6511
26 October 2025, 19:29:41
  

Auteur Topic: LDT DB-4 met andere trafo?  (gelezen 2230 keer)

Hasenwald

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
    • Mijn andere hobby: een vijver webshop
LDT DB-4 met andere trafo?
« Gepost op: 16 November 2019, 20:17:53 »
Mijn oude vertrouwde Uhlenbrock Power 3 boosters heb ik in 2011 verkocht toen ik de baan opdoekte. Nu ik, zoveel jaar later, weer ben begonnen met bouwen zal ik twee boosters nodig hebben.

Ik neig naar de Power 4 boosters, maar heb intussen opgemerkt dat er wat struggles mee zijn. Diverse draadjes heb ik van voor naar achter doorgenomen. (Of zijn die klachten / problermen in de loop der jaren opgelost?)

Daarnaast ben ik gecharmeerd van de DB-4 boosters van LDT. Bij deze boosters dient een LDT trafo aangeschaft te worden. Deze trafo ziet er uit als een Laptop trafo maar is dat niet ;-) Op de boosters zit zelfs een speciale aansluiting voor deze LDT trafo's. Nu heb ik een sterke blauwe Conrad trafo van 150VA die ik graag gebruik voor de voeding van de nieuwe boosters, maar ik vraag me nu af of dit wel kan/mag/wenselijk is.

Concreet twijfel ik dus over twee zaken die mij weerhouden één van de merken aan te schaffen:
- De troubles die ik las met de Uhlenbrock Power 4 maken mij onzeker over deze booster
- Het niet kunnen gebruiken van mijn 150VA trafo met de DB-4 boosters

Wie heeft ervaringen / raad die mij verder kunnen helpen beslissen?

Gr, Enrico


Groet, Enrico

Hasenwald  |  Epoche III-IV-V  | H0 Roco-Line 2.1  |  BMD16N-SD  |  Digikeijs 4018  |  IB II  |  Power 4  |  KeerPlus3  |  iTrain Plus

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26870
    • Pagina van klaas
Re: LDT DB-4 met andere trafo?
« Reactie #1 Gepost op: 16 November 2019, 21:26:52 »
De DB-4 power supply is een schakelende voeding die gelijkspanning levert. Die kan je niet zomaar vervangen door een gewone trafo. Een andere gestabiliseerde gelijkspanningsvoeding kan wel.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.