Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Tedo
Vandaag
om 23:06:03
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 23:00:05
Haandrecht materieel
door
orientexpress
Vandaag
om 22:15:31
Raadplaatje
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 22:11:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0)
door
FritsT
Vandaag
om 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 21:35:43
Vele baanplannen online gezet
door
Ton Kuipers
Vandaag
om 21:17:54
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa
door
ES44C4
Vandaag
om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken?
door
Hennie
Vandaag
om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
Karben
Vandaag
om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte
door
william_2
Vandaag
om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
Vandaag
om 18:14:16
Au bord de la Cèze
door
Chris80
Vandaag
om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0
door
Jeroen95
Vandaag
om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk
door
Arjan6511
Vandaag
om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D]
door
Eric B
Vandaag
om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
MOVisser
Vandaag
om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
MOVisser
Vandaag
om 09:10:43
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm)
door
frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Brawa V110 versus Roco V114
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Brawa V110 versus Roco V114 (gelezen 9317 keer)
ReesCees
Gast
Brawa V110 versus Roco V114
«
Gepost op:
04 February 2008, 23:01:31 »
Een multi inzetbaar locomotiefje voor op de DR baan!
Een nieuw model van Roco (2008) de V114 van de DR.
Advies prijs: 79 euro
Ook nieuw voor 2008 de Brawa V110 van de DR
Adviesprijs: 135 euro
Even wat foto's ter vergelijking:
Zijaanzicht Roco:
Zijaanzicht Brawa:
Draaistel Roco:
Draaistel Brawa:
Samen (Brawa Links en Roco rechts):
Inbouw decoder Roco:
De plussen en de minnen:
-Brawa geen cabine interieur, Roco wel.
-Beide een zeer hoge graad van detailering.
-Roco geen voorbereiding voor sound, Brawa wel (bij de 21 polige uitvoering is het plug and play).
-Roco 8 polige decoder zit er binnen één minuut in (zie foto).
-Roco heeft geëtste nummers er bij.
-Brawa heeft standaard meer kleine onderdeeltjes gemonteerd tov de Roco.
-Beide LED verlichting.
-Kleurverschil tov elkaar: de Roco is meer "rood" dan de Brawa.
Mijn conclusie: voor betrekkelijk weinig geld tov de Brawa koop je een zeer geslaagde Roco (die in drie verschillende bedrijfsnummers geleverd zal gaan worden).
Kees-Jan
Gelogd
fissy
Offline
Berichten: 4306
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #1 Gepost op:
04 February 2008, 23:47:54 »
Petje af Roco, echt een mooie loc!
Gelogd
Project
Gouda in H0
- Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje:
2008
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6050
stationsplein Baden-Baden
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #2 Gepost op:
05 February 2008, 00:42:51 »
Heb zelf de NBE uitvoering besteld(levering 2 per. 2008). Als ik die van
Kees Jan zie dan is de loc de moeite waard en zeker voor het geld.
Die decoder is makkelijk in te bouwen, was dat maar bij meerdere modelen het geval. Dan bedoel ik niet alleen Roco.
Succes met je mooie aanwinst.
Dion
«
Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 00:44:54 door dion
»
Gelogd
groetjes Dion
RichardK
Offline
Berichten: 230
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #3 Gepost op:
05 February 2008, 02:17:51 »
Kijk, daar zat ik op te wachten!
Als ik op de foto's zo kijk, vind ik de Brawa mooier (al is het alleen maar om de kleur).
Ik moet ze met eigen ogen maar eens gaan aanschouwen, en dan beslissen
.
- Richard
Gelogd
ReesCees
Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #4 Gepost op:
05 February 2008, 08:57:35 »
Ja Richard de kleur is anders van de Roco. Nu heb ik een aantal Ludmilla's van Roco (en Brawa) maar de Roco's verschillen ook van kleur tov elkaar! Ik vergelijk het maar met Alfa Romeo rood daar heb je ook tig verschillende kleurnummers in. Het stoort me niet in iedergeval.
Dion: Als ik de Roco met stekker vergelijk met de Brawa dan is het bij de Roco alleen één motordak er uit wippen (gaat makkelijk) terwijl bij de Brawa met stekker je de drie delen van de bovenbouw er uit moet klikken (en dat gaat niet makkelijk, idem het terug in elkaar zetten). Ondanks dat de Brawa ook een stekker heeft. Bij de 8 polige Brawa zie je zelfs de stekker van de decoder door de cabine ramen zitten.
Kees-Jan
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4742
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #5 Gepost op:
05 February 2008, 10:57:32 »
Afgelopen zaterdag te Houten ook de V100 mogen aanschouwen, en ik ben er zeer over te spreken. Vind dat je voor een verkoopprijs van 69 euro een hoop lok krijgt, die zich meer dan goed met de Brawa laat vergelijken.
Kees-Jan noemde een hoop punten al, als aanvulling kan ik nog melden dat het hekwerk wat op de Brawa wel zichtbaar is bij de Roco los wordt bijgeleverd.
Erg opvallend verschil zijn de door Roco los bijgeleverde nummerplaten (en 2 reserve), dit zorgt net als bij het voorbeeld wat relief op de gladde stukken zeg maar, en valt daardoor goed op.
Het storende van de Brawa heb ik altijd het ontbreken van een interieur gevonden, reden waarom ik de mijne destijds heb verkocht.
Voor de geluidrijders: van een expert heb ik vernomen dat bij de Roco hier wel genoeg ruimte voor moet zijn in de brandstoftank. Doordat de decoder in een van de huiven zit heb je hier geen last van. Hij ging het proberen in elk geval, dus als ik wat meer weet zal ik het hier melden.
In elk geval zijn er een hoop varianten te plannen, met een kleine aanpassing aan de ramen en hekwerken rondom is ook de gerenoveerde versie te maken uit Stendal. Brawa maakt deze al, alleen is deze erg prijzig. > Onder nummer 41002 maakt Brawa de versie van de WLB, die ik graag had willen bestellen in de standaard analoge uitvoering, alleen vind ik 210 euro dan wat veel. Ik wacht wel ....................................op Roco.
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
ReesCees
Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #6 Gepost op:
05 February 2008, 11:03:30 »
Ter aanvulling:
Ik zal de trekkracht eens vergelijken van de twee.
Wat ik nu al weet is dat de Brawa niet zo'n hoge trekkracht heeft als ik deze door de spiralen laat rijden met een aantal wagens. Ooit had ik een Roco 290 en die had een enorme trekkracht voor een relatief klein locomotiefje.
Het vergelijk volgt.
Kees-Jan
Gelogd
jentje
Offline
Berichten: 247
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #7 Gepost op:
05 February 2008, 11:45:32 »
Kees-Jan, Ziet er super uit! Niet te veel plaatjes van de roco er op zetten, want dan bestel ik er ook een
Even een kort vraagje: heeft de roco V114 ook in nederland of op een duits grensstation gereden?
Gelogd
Simon Stenneberg
Offline
Berichten: 1763
Dieselpower rules!
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #8 Gepost op:
05 February 2008, 11:47:45 »
Losse nummerplaatjes? Mooi, dan kan ik dus zelf er het nummer V100 093 van de VSM (helaas niet in reliëf maar stickerprint op PC) op aanbrengen?
Ik heb de BR 114-variant eind vorig jaar besteld bij Totaltrain, hoop dus binnenkort een belletje te verwachten.
Kan ik meteen kijken of een volgend exemplaar over te schilderen is naar voorbeeld van Volker Rail
Gelogd
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0):
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526
ReesCees
Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #9 Gepost op:
05 February 2008, 11:49:08 »
In Nederland: weet ik niet maar in iedergeval niet in de DR uitvoering (of ja wel bij één of andere stoomvereniging geloof ik). Ws wel als Railon of andere privé uitvoering.
In Duisland: West-Duitsland, nee want het was een DDR locomotief! en ging volgens mij niet de Grens over (maar ik kan het mis hebben).
ah zie bericht hier boven: De VSM dus!
Kees-Jan
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4742
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #10 Gepost op:
05 February 2008, 12:20:22 »
In deze kleuren, zoals ook aanwezig bij de VSM, is de lok wel in NL inzetbaar geweest. Eind jaren negentig reed de V100 093 van de VSM de ACTS-trein tussen Groningen en Wijster, met omlopen in Hoogeveen. Verder is de lok ingezet om met containerwagens te rangeren in Leeuwarden en vast nog wel wat meer klussen.
Toen de lok bij de VSM kwam was deze praktisch roze en nog voorzien van DB-AG logo, en had toen nog een 202-nogwat nummer en dus in de uitgebleekte kleur Orientrood.
De exmplaren die nu in NL worden ingezet betreffen doorgaans de gerenoveerde explaren met andere ramen en hekwerken rondom (Railion, RRF, Volker etc.
@ SimonSt: Plak je printje van de nummerplaat op het deksel van bijvoorbeeld een boterkuipje, knip de boel uit en plak het geheel dan op de lok. Het effect van relief is dan hetzelfde.
(hoe krijg je trouwens een e met daar op een . en nog een . ?)
«
Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 12:23:04 door Arjan6511
»
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
WillemNS
Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #11 Gepost op:
05 February 2008, 12:30:50 »
Je bedoeld ë?
Langs de enter toets zitten aanhalings tekens. Druk tegelijk op shift en op de aanhalingstekens. en dan op een letter. Als je de letter zelf intoetst, moet je de shift niet inhouden, tenzij je een hoofdletter wil. Dan heb je een ë of een Ë
Willem
Gelogd
Arjan6511
Offline
Berichten: 4742
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #12 Gepost op:
05 February 2008, 12:46:45 »
ëëëëäöïÿü!!!!!
bëdänkt Wïllëm.
Gruß, Arjan
Gelogd
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos
> abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT
Dion
powerd by Uhlenbrock & Esu
Offline
Berichten: 6050
stationsplein Baden-Baden
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #13 Gepost op:
05 February 2008, 13:41:50 »
Kees Jan, bedankt voor de uitleg over de decoder inbouw.
Dion
Gelogd
groetjes Dion
Mats L
Offline
Berichten: 86
Re: Brawa V110 versus Roco V114
«
Reactie #14 Gepost op:
05 February 2008, 14:00:49 »
Is het enigsinds realitisch (kijkend naar het 1:1 voorbeeld) deze V114 omtespuiten naar een RRF, Volker of Bam loc?
IK vind die toch wel 'errug' gaaf!
Goed te doen trouwens, 79 euro.
Gelogd
Groeten,
Mats
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Brawa V110 versus Roco V114