Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
Vandaag om 09:37:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 09:23:54
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 08:47:07
NS 1700 transfers door Jeroen Water
Vandaag om 08:45:10
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Sfeer op je modelbaan door NS264
Vandaag om 08:22:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
19 July 2025, 23:56:15
Fleischmania Nostalgia door hervé
19 July 2025, 23:51:29
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
19 July 2025, 23:49:26
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
19 July 2025, 23:46:05
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Jeroen Vreeken
19 July 2025, 22:52:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door 6martinus5
19 July 2025, 22:27:09
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Karben
19 July 2025, 22:26:04
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door NL-modelspoor
19 July 2025, 22:25:04
Spoor 1 nem of finescale door Wies
19 July 2025, 21:53:27
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
19 July 2025, 21:01:04
Station Roodeschool door Torikoos
19 July 2025, 20:58:39
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 July 2025, 20:11:13
De Projecten van RetroJack door NS264
19 July 2025, 18:52:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 July 2025, 18:25:23
Piko 2025 door Duikeend
19 July 2025, 18:06:39
Yet Another Servo Decoder door AP3737
19 July 2025, 17:35:25
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
19 July 2025, 17:30:39
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
19 July 2025, 17:06:01
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
19 July 2025, 16:36:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
19 July 2025, 16:20:08
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door Corné81
19 July 2025, 15:28:54
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
19 July 2025, 15:26:07
  

Auteur Topic: Brawa V110 versus Roco V114  (gelezen 9196 keer)

ReesCees

  • Gast
Brawa V110 versus Roco V114
« Gepost op: 04 February 2008, 23:01:31 »
Een multi inzetbaar locomotiefje voor op de DR baan!

Een nieuw model van Roco (2008) de V114 van de DR.
Advies prijs: 79 euro

Ook nieuw voor 2008 de Brawa V110 van de DR
Adviesprijs: 135 euro

Even wat foto's ter vergelijking:

Zijaanzicht Roco:


Zijaanzicht Brawa:


Draaistel Roco:


Draaistel Brawa:


Samen (Brawa Links en Roco rechts):




Inbouw decoder Roco:


De plussen en de minnen:

-Brawa geen cabine interieur, Roco wel.
-Beide een zeer hoge graad van detailering.
-Roco geen voorbereiding voor sound, Brawa wel (bij de 21 polige uitvoering is het plug and play).
-Roco 8 polige decoder zit er binnen één minuut in (zie foto).
-Roco heeft geëtste nummers er bij.
-Brawa heeft standaard meer kleine onderdeeltjes gemonteerd tov de Roco.
-Beide LED verlichting.
-Kleurverschil tov elkaar: de Roco is meer "rood" dan de Brawa.

Mijn conclusie: voor betrekkelijk weinig geld tov de Brawa koop je een zeer geslaagde Roco (die in drie verschillende bedrijfsnummers geleverd zal gaan worden).


Kees-Jan







fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #1 Gepost op: 04 February 2008, 23:47:54 »
Petje af Roco, echt een mooie loc!

Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6035
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #2 Gepost op: 05 February 2008, 00:42:51 »
Heb zelf de NBE uitvoering besteld(levering 2 per. 2008). Als ik die van
Kees Jan zie dan is de loc de moeite waard en zeker voor het geld.

Die decoder is makkelijk in te bouwen, was dat maar bij meerdere modelen het geval. Dan bedoel ik niet alleen Roco.

Succes met je mooie aanwinst.

Dion
« Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 00:44:54 door dion »
groetjes Dion

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #3 Gepost op: 05 February 2008, 02:17:51 »
Kijk, daar zat ik op te wachten!
Als ik op de foto's zo kijk, vind ik de Brawa mooier (al is het alleen maar om de kleur).
Ik moet ze met eigen ogen maar eens gaan aanschouwen, en dan beslissen  :).

- Richard

ReesCees

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #4 Gepost op: 05 February 2008, 08:57:35 »
Ja Richard de kleur is anders van de Roco. Nu heb ik een aantal Ludmilla's van Roco (en Brawa) maar de Roco's verschillen ook van kleur tov elkaar! Ik vergelijk het maar met Alfa Romeo rood daar heb je ook tig verschillende kleurnummers in. Het stoort me niet in iedergeval.

Dion: Als ik de Roco met stekker vergelijk met de Brawa dan is het bij de Roco alleen één motordak er uit wippen (gaat makkelijk) terwijl bij de Brawa met stekker je de drie delen van de bovenbouw er uit moet klikken (en dat gaat niet makkelijk, idem het terug in elkaar zetten). Ondanks dat de Brawa ook een stekker heeft. Bij de 8 polige Brawa zie je zelfs de stekker van de decoder door de cabine ramen zitten.

Kees-Jan

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4717
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #5 Gepost op: 05 February 2008, 10:57:32 »
Afgelopen zaterdag te Houten ook de V100 mogen aanschouwen, en ik ben er zeer over te spreken. Vind dat je voor een verkoopprijs van 69 euro een hoop lok krijgt, die zich meer dan goed met de Brawa laat vergelijken.
Kees-Jan noemde een hoop punten al, als aanvulling kan ik nog melden dat het hekwerk wat op de Brawa wel zichtbaar is bij de Roco los wordt bijgeleverd.
Erg opvallend verschil zijn de door Roco los bijgeleverde nummerplaten (en 2 reserve), dit zorgt net als bij het voorbeeld wat relief op de gladde stukken zeg maar, en valt daardoor goed op.

Het storende van de Brawa heb ik altijd het ontbreken van een interieur gevonden, reden waarom ik de mijne destijds heb verkocht.

Voor de geluidrijders: van een expert heb ik vernomen dat bij de Roco hier wel genoeg ruimte voor moet zijn in de brandstoftank. Doordat de decoder in een van de huiven zit heb je hier geen last van. Hij ging het proberen in elk geval, dus als ik wat meer weet zal ik het hier melden.

In elk geval zijn er een hoop varianten te plannen, met een kleine aanpassing aan de ramen en hekwerken rondom is ook de gerenoveerde versie te maken uit Stendal. Brawa maakt deze al, alleen is deze erg prijzig. > Onder nummer 41002 maakt Brawa de versie van de WLB, die ik graag had willen bestellen in de standaard analoge uitvoering, alleen vind ik 210 euro dan wat veel. Ik wacht wel ....................................op Roco.


https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

ReesCees

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #6 Gepost op: 05 February 2008, 11:03:30 »
Ter aanvulling:

Ik zal de trekkracht eens vergelijken van de twee.

Wat ik nu al weet is dat de Brawa niet zo'n hoge trekkracht heeft als ik deze door de spiralen laat rijden met een aantal wagens. Ooit had ik een Roco 290 en die had een enorme trekkracht voor een relatief klein locomotiefje.

Het vergelijk volgt.

Kees-Jan

jentje

  • Offline Offline
  • Berichten: 247
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #7 Gepost op: 05 February 2008, 11:45:32 »
Kees-Jan, Ziet er super uit! Niet te veel plaatjes van de roco er op zetten, want dan bestel ik er ook een ;D

Even een kort vraagje: heeft de roco V114 ook in nederland of op een duits grensstation gereden?

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1763
  • Dieselpower rules!
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #8 Gepost op: 05 February 2008, 11:47:45 »
Losse nummerplaatjes? Mooi, dan kan ik dus zelf er het nummer V100 093 van de VSM (helaas niet in reliëf maar stickerprint op PC) op aanbrengen?

Ik heb de BR 114-variant eind vorig jaar besteld bij Totaltrain, hoop dus binnenkort een belletje te verwachten.

Kan ik meteen kijken of een volgend exemplaar over te schilderen is naar voorbeeld van Volker Rail  ;D
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

ReesCees

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #9 Gepost op: 05 February 2008, 11:49:08 »
In Nederland: weet ik niet maar in iedergeval niet in de DR uitvoering (of ja wel bij één of andere stoomvereniging geloof ik). Ws wel als Railon of andere privé uitvoering.

In Duisland: West-Duitsland, nee want het was een DDR locomotief! en ging volgens mij niet de Grens over (maar ik kan het mis hebben).

ah zie bericht hier boven: De VSM dus! ;D

Kees-Jan


Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4717
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #10 Gepost op: 05 February 2008, 12:20:22 »
In deze kleuren, zoals ook aanwezig bij de VSM, is de lok wel in NL inzetbaar geweest. Eind jaren negentig reed de V100 093 van de VSM de ACTS-trein tussen Groningen en Wijster, met omlopen in Hoogeveen. Verder is de lok ingezet om met containerwagens te rangeren in Leeuwarden en vast nog wel wat meer klussen.

Toen de lok bij de VSM kwam was deze praktisch roze en nog voorzien van DB-AG logo, en had toen nog een 202-nogwat nummer en dus in de uitgebleekte kleur Orientrood.

De exmplaren die nu in NL worden ingezet betreffen doorgaans de gerenoveerde explaren met andere ramen en hekwerken rondom (Railion, RRF, Volker etc.

@ SimonSt: Plak je printje van de nummerplaat op het deksel van bijvoorbeeld een boterkuipje, knip de boel uit en plak het geheel dan op de lok. Het effect van relief is dan hetzelfde.
(hoe krijg je trouwens een e met daar op een . en nog een . ?)
« Laatst bewerkt op: 05 February 2008, 12:23:04 door Arjan6511 »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

WillemNS

  • Gast
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #11 Gepost op: 05 February 2008, 12:30:50 »
Je bedoeld ë?
Langs de enter toets zitten aanhalings tekens. Druk tegelijk op shift en op de aanhalingstekens. en dan op een letter. Als je de letter zelf intoetst, moet je de shift niet inhouden, tenzij je een hoofdletter wil. Dan heb je een ë of een Ë

Willem

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4717
    • Filmpjes op YouTube
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #12 Gepost op: 05 February 2008, 12:46:45 »
ëëëëäöïÿü!!!!!

bëdänkt Wïllëm.

Gruß, Arjan
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Dion

  • powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • Berichten: 6035
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #13 Gepost op: 05 February 2008, 13:41:50 »
Kees Jan, bedankt voor de uitleg over de decoder inbouw.

Dion
groetjes Dion

Mats L

  • Offline Offline
  • Berichten: 86
Re: Brawa V110 versus Roco V114
« Reactie #14 Gepost op: 05 February 2008, 14:00:49 »
Is het enigsinds realitisch (kijkend naar het 1:1 voorbeeld) deze V114 omtespuiten naar een RRF, Volker of Bam loc?

IK vind die toch wel 'errug' gaaf!

Goed te doen trouwens, 79 euro.
Groeten,

Mats