Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door henk
Vandaag om 10:03:04
365 "Het is weekend foto's" door puntenglijder
Vandaag om 09:55:21
Br 41 Weinert, loop of sloop ? door Jelmer
Vandaag om 09:54:23
Station Roodeschool door Montanbahn
Vandaag om 09:53:34
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Montanbahn
Vandaag om 09:46:46
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Fleischmania Nostalgia door Besselspoor
Vandaag om 08:58:28
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wim Rosbender
Vandaag om 08:58:17
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door spoorijzer
Vandaag om 08:51:15
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:09:45
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
Sikje 225 door Huup
15 July 2025, 23:04:23
Spoor- en tramweg parafernalia door MathynK
15 July 2025, 22:37:25
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
15 July 2025, 21:09:01
Spoor 1 nem of finescale door mitchell2000
15 July 2025, 20:55:27
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
15 July 2025, 20:54:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 July 2025, 20:50:24
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
15 July 2025, 20:14:32
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door spoorijzer
15 July 2025, 19:25:40
Boek over de oorsprong NS 500/600 door Eucalypta
15 July 2025, 19:25:03
Nachttreinen Oost Europa door Bor de Wolf
15 July 2025, 18:00:32
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jeroen Water
15 July 2025, 15:51:48
Even wachten nog...... (1:45 op 0,16 m2) door Scratchbuilt
15 July 2025, 15:42:48
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door Hans Reints
15 July 2025, 15:24:52
Rheinburg, TP V/VI door Ronald Halma
15 July 2025, 13:57:04
Frans loodsje et cetera door MaraNCS
15 July 2025, 13:05:32
  

Auteur Topic: Scooterrijder vs trein Den Dolder  (gelezen 6006 keer)

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #15 Gepost op: 24 October 2019, 08:45:59 »
Ik ben een voorstander van het idee om de veroorzaker van een incident of overtreding, welke is veroordeeld  alle daar uit voortvloeiende kosten te laten betalen. Dus de boete, de onkosten van in dit geval van de NS, de kosten van de politie en al wat er meer door dergelijk gedrag is gegenereerd.
Praten en borden helpen vaak niet maar een goede aanslag op de portemonnee wil wel eens werken.
Gerrit F

Van de draad af....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #16 Gepost op: 24 October 2019, 12:37:30 »
Zo is dat. Onder invloed helpt ook niet erg bij veilig passeren.

Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts. Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend. Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.

B&W hebben onlangs aan de raad voorgesteld de overgang te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Ben wel benieuwd waar het verkeer dan blijft.
Je memoreert dat verkeer makkelijk op de overweg klem kan komen te staan, buiten het feit dat je een overweg pas op mag rijden als je hem kunt passeren, maar hoeveel ongelukken zijn er geweest met klem gekomen verkeer?

Het zijn praktisch allemaal gevallen van voet- en fietsgangers die slingerend tussen de bomen door gegaan zijn en in de problemen zijn gekomen...

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22493
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #17 Gepost op: 24 October 2019, 13:21:22 »
Vraag maar aan Prorail. Die kwalificeert de overweg als één van de gevaarlijkste van Nederland.
https://www.zeist.nl/fileadmin/bestanden/Documenten/Parkeren_en_bereikbaarheid/Verkeersveiligheid_Den_Dolder-eindrapport_juni_2019.pdf

Het rapport is onder andere gebaseerd op geobserveerde conflictsituaties. Als daar autoverkeer bij is betrokken, heeft het bijna altijd te maken met de betreffende Paduaweg. Ik haal daar zelf weleens boodschappen en vindt de risico's - ook voor de nette weggebruiker - zeer herkenbaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #18 Gepost op: 25 October 2019, 20:40:50 »
Tja de vraag blijft dan waarom nu pas en niet een jaar of 15 geleden. Zo heel veel drukker is het in het dorp niet geworden. Het auto verkeer zal nu de provinciale weg op moeten draaien en na het passeren van de brug (waar het station gedeeltelijk op ligt) weer afslaan omdat daar een nieuwe weg komt die dan uit komt tegenover de Baarnseweg. Of dit het veiliger gaat maken is nog maar de vraag omdat de overweg blijft bestaan maar dan alleen voor voetgangers en (brom)fietsers.
Ik blijf het belachelijk vinden om de overweg te sluiten voor autoverkeer.

Oud bewoner van Den Dolder.

Groeten Richard

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4553
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22493
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #20 Gepost op: 26 October 2019, 07:49:50 »
@Richard, het is de bedoeling de overweg volledig afsluitbaar te maken, zodat omzeilen door fietsers en voetgangers niet meer zo voor de hand ligt. Nu schijnt dat niet te kunnen in verband met het autoverkeer.

Wat de gevolgen zullen zijn van de veranderende verkeersstromen, vraag ik me ook af.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.