Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

19 Toen door defender
Vandaag om 21:09:18
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
Vandaag om 21:04:39
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
Vandaag om 21:01:19
Der QuadratSchädel (Bemo br 624/634) door borotof
Vandaag om 20:56:45
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
Vandaag om 20:44:57
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:40:00
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 20:27:09
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
Vandaag om 20:18:19
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door Rob Moerkerken
Vandaag om 19:39:37
Bouwtekeningen Hembrug en/of Strausbrug door Falkenberg
Vandaag om 19:36:20
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:19:03
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:16:52
Ton bouwt goederenwagens door puntenglijder
Vandaag om 19:13:00
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 19:10:30
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 19:04:43
2e leven van een buitendienst gestelde Gesloten goederenwagen. door Simplex
Vandaag om 18:52:50
Update: baan in de tropen door Joost O
Vandaag om 17:12:34
heeft iemand ideeën voor een baan van 120CM bij 240CM? door AlbertG
Vandaag om 17:01:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 16:48:09
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 16:37:54
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 16:21:21
Seinen van AliExpress: hoe aansluiten? door freekvo
Vandaag om 16:17:38
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door spoorijzer
Vandaag om 15:41:27
Märklin Hamo mP 3000 voorzien van nieuwe motor door ronaldvd2000
Vandaag om 15:22:42
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 15:16:03
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door metpetergaathetbeter
Vandaag om 15:09:25
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:46:09
Efteling spoorweg gaat elektrisch door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:03:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Arjan6511
Vandaag om 12:36:11
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Henk Veenstra
Vandaag om 11:20:45
  

Auteur Topic: Scooterrijder vs trein Den Dolder  (gelezen 5497 keer)

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2094
  • Zelfportret
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2019, 08:45:59 »
Ik ben een voorstander van het idee om de veroorzaker van een incident of overtreding, welke is veroordeeld  alle daar uit voortvloeiende kosten te laten betalen. Dus de boete, de onkosten van in dit geval van de NS, de kosten van de politie en al wat er meer door dergelijk gedrag is gegenereerd.
Praten en borden helpen vaak niet maar een goede aanslag op de portemonnee wil wel eens werken.
Gerrit F

Van de draad af....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2019, 12:37:30 »
Zo is dat. Onder invloed helpt ook niet erg bij veilig passeren.

Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts. Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend. Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.

B&W hebben onlangs aan de raad voorgesteld de overgang te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Ben wel benieuwd waar het verkeer dan blijft.
Je memoreert dat verkeer makkelijk op de overweg klem kan komen te staan, buiten het feit dat je een overweg pas op mag rijden als je hem kunt passeren, maar hoeveel ongelukken zijn er geweest met klem gekomen verkeer?

Het zijn praktisch allemaal gevallen van voet- en fietsgangers die slingerend tussen de bomen door gegaan zijn en in de problemen zijn gekomen...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21673
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2019, 13:21:22 »
Vraag maar aan Prorail. Die kwalificeert de overweg als één van de gevaarlijkste van Nederland.
https://www.zeist.nl/fileadmin/bestanden/Documenten/Parkeren_en_bereikbaarheid/Verkeersveiligheid_Den_Dolder-eindrapport_juni_2019.pdf

Het rapport is onder andere gebaseerd op geobserveerde conflictsituaties. Als daar autoverkeer bij is betrokken, heeft het bijna altijd te maken met de betreffende Paduaweg. Ik haal daar zelf weleens boodschappen en vindt de risico's - ook voor de nette weggebruiker - zeer herkenbaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 130
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2019, 20:40:50 »
Tja de vraag blijft dan waarom nu pas en niet een jaar of 15 geleden. Zo heel veel drukker is het in het dorp niet geworden. Het auto verkeer zal nu de provinciale weg op moeten draaien en na het passeren van de brug (waar het station gedeeltelijk op ligt) weer afslaan omdat daar een nieuwe weg komt die dan uit komt tegenover de Baarnseweg. Of dit het veiliger gaat maken is nog maar de vraag omdat de overweg blijft bestaan maar dan alleen voor voetgangers en (brom)fietsers.
Ik blijf het belachelijk vinden om de overweg te sluiten voor autoverkeer.

Oud bewoner van Den Dolder.

Groeten Richard

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4142
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21673
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2019, 07:49:50 »
@Richard, het is de bedoeling de overweg volledig afsluitbaar te maken, zodat omzeilen door fietsers en voetgangers niet meer zo voor de hand ligt. Nu schijnt dat niet te kunnen in verband met het autoverkeer.

Wat de gevolgen zullen zijn van de veranderende verkeersstromen, vraag ik me ook af.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.