BeneluxSpoor.net forum
Algemeen => Ditjes en datjes => Topic gestart door: Eric B op 23 oktober 2019, 13:42:08
-
Kijk, lees en huiver! (https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1976917/?fbclid=IwAR31IsGdES3jecQzWBWSV7RpW3xdg8pMLtNMeFSkS6IXFMhU3864TO_c1RM) :o
-
Citaat uit het artikel:
Veel inwoners van het dorp willen dat de verkeerssituatie veiliger wordt.
Nou ken ik de situatie daar niet, maar in dit geval was het toch echt de scooterrijder die veiliger moet worden.
-
Zo is dat. Onder invloed helpt ook niet erg bij veilig passeren.
Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts. Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend. Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.
B&W hebben onlangs aan de raad voorgesteld de overgang te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Ben wel benieuwd waar het verkeer dan blijft.
-
Filmpje werd ook geshowd op het NOS journaal, echt bizar om te zien.
-
De desbetreffende overweg (https://www.google.com/maps/@52.1402937,5.2410457,3a,75y,145.55h,78.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNpNt4gaCv-1DMJcdT9cL3A!2e0!7i13312!8i6656), gezien tegen de rijrichting van de scooterrijder in.
De camera zit aan het pand links.
-
Misschien kunnen ze de sluitingstijd van het café aanpassen aan de dienstregeling
-
Voor dit soort sneue types is de Darwin Award uitgevonden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Darwin_Award (https://nl.wikipedia.org/wiki/Darwin_Award)
groeten
Hendrik Jan
-
Nee Hendrik Jan. Dit is er een van de buitencategorie vwbt de Darwin award. Hij krijgt hem niet helaas.
De genomineerde moet gedood of onvruchtbaar geraakt zijn.....NIET GEBEURD
De genomineerde daad moet een geval van een verschrikkelijk slecht inschattingsvermogen zijn. KOMT IN AANMERKING
De dood of verminking moet zelf toegebracht zijn. Iemand anders doden of verwonden is niet geldig. KOMT IN AANMERKING
De genomineerde moet een volwassene zijn zonder psychische handicap of achterstand. BIJ ZO EEN GEVAL NIET NA TE TREKKEN, HOEWEL IK WEL MIJN TWIJFELS HEB OVER DE GEESTELIJKE GESTELDHEID
De gebeurtenis moet te verifiëren zijn. ZIE DE FILM
:angel:
Hans
-
Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn.
Die dubbele set spoorwegbomen zit er volgens mij vanwege het feit dat het eilandperron op de straat uitkomt. Je wilt natuurlijk niet hebben dat reizigers die van het perron komen opgesloten raken tussen de spoorwegbomen die net sluiten.
Steyn
-
Complexe situatie (https://www.google.com/maps/@52.1400665,5.2414655,56m/data=!3m1!1e3) al met al...
Ter oriëntatie, de camera hangt midden boven.
-
Ik hoop niet dat er nu een kras op de trein zit dat zou zonde zijn. Moet je dat weer bijwerken maar als je het weet blijf je het toch zien hè.
Stephan.
-
[...]
Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts.
Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend.Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.
Daarom zijn er dus voorijlers geplaatst (de verkeerslichten in dit videootje: https://www.youtube.com/watch?v=-MdmjaTwxzc )
Die lichten hoogstwaarschijnlijk niet alleen maar op vlak voor de overweg dichtgaat, maar ook als er druk verkeer tussen de overwegen in ligt, om doorrijden en daarmee overwegblokkade te voorkomen.
Op andere plaatsen, maar dan zonder dubbele overwegbomen, wordt er vaak een lichtbak geplaatst die aanspringt zodra zich veel verkeer op de overweg bevindt dat er vlak na af wil slaan maar voorrang moet verlenen en daardoor de overwegvloer bezet houdt.
-
Nee Hendrik Jan. Dit is er een van de buitencategorie vwbt de Darwin award. Hij krijgt hem niet helaas.
:angel:
Hans
Geduld, hij was waarschijnlijk vooral aan het oefenen. Ik zie genoeg potentie voor een plek op het ereschavot in de nabije toekomst! (y)
-
Vermoedelijk is zijn herseninhoud omgekeerd evenredig met het portie geluk dat hij hier had dus ik denk dat je gelijk hebt Paul.
Steyn
-
Als den draenk sij inde den man, sij den wichhsheyd inde den kan. ;D
-
Ik ben een voorstander van het idee om de veroorzaker van een incident of overtreding, welke is veroordeeld alle daar uit voortvloeiende kosten te laten betalen. Dus de boete, de onkosten van in dit geval van de NS, de kosten van de politie en al wat er meer door dergelijk gedrag is gegenereerd.
Praten en borden helpen vaak niet maar een goede aanslag op de portemonnee wil wel eens werken.
-
Zo is dat. Onder invloed helpt ook niet erg bij veilig passeren.
Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts. Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend. Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.
B&W hebben onlangs aan de raad voorgesteld de overgang te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Ben wel benieuwd waar het verkeer dan blijft.
Je memoreert dat verkeer makkelijk op de overweg klem kan komen te staan, buiten het feit dat je een overweg pas op mag rijden als je hem kunt passeren, maar hoeveel ongelukken zijn er geweest met klem gekomen verkeer?
Het zijn praktisch allemaal gevallen van voet- en fietsgangers die slingerend tussen de bomen door gegaan zijn en in de problemen zijn gekomen...
-
Vraag maar aan Prorail. Die kwalificeert de overweg als één van de gevaarlijkste van Nederland.
https://www.zeist.nl/fileadmin/bestanden/Documenten/Parkeren_en_bereikbaarheid/Verkeersveiligheid_Den_Dolder-eindrapport_juni_2019.pdf (https://www.zeist.nl/fileadmin/bestanden/Documenten/Parkeren_en_bereikbaarheid/Verkeersveiligheid_Den_Dolder-eindrapport_juni_2019.pdf)
Het rapport is onder andere gebaseerd op geobserveerde conflictsituaties. Als daar autoverkeer bij is betrokken, heeft het bijna altijd te maken met de betreffende Paduaweg. Ik haal daar zelf weleens boodschappen en vindt de risico's - ook voor de nette weggebruiker - zeer herkenbaar.
-
Tja de vraag blijft dan waarom nu pas en niet een jaar of 15 geleden. Zo heel veel drukker is het in het dorp niet geworden. Het auto verkeer zal nu de provinciale weg op moeten draaien en na het passeren van de brug (waar het station gedeeltelijk op ligt) weer afslaan omdat daar een nieuwe weg komt die dan uit komt tegenover de Baarnseweg. Of dit het veiliger gaat maken is nog maar de vraag omdat de overweg blijft bestaan maar dan alleen voor voetgangers en (brom)fietsers.
Ik blijf het belachelijk vinden om de overweg te sluiten voor autoverkeer.
Oud bewoner van Den Dolder.
Groeten Richard
-
Deze mag er ook zijn: https://www.nu.nl/276983/video/engelse-motorrijder-wordt-bijna-geraakt-door-voorbijrazende-trein.html
-
@Richard, het is de bedoeling de overweg volledig afsluitbaar te maken, zodat omzeilen door fietsers en voetgangers niet meer zo voor de hand ligt. Nu schijnt dat niet te kunnen in verband met het autoverkeer.
Wat de gevolgen zullen zijn van de veranderende verkeersstromen, vraag ik me ook af.