Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
Vandaag om 01:53:49
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug.. door Teun60
Vandaag om 00:29:34
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
16 October 2025, 23:54:49
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
16 October 2025, 23:35:49
Aachenau West door Wim Vink
16 October 2025, 23:06:19
PB Models, ICR-rijtuigen door MarkSpoor
16 October 2025, 22:56:03
welke verlichtingsbron? door astrantia
16 October 2025, 22:52:07
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
16 October 2025, 22:44:30
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Nullem
16 October 2025, 22:40:04
Phildie blanke lak verwijderen door MathynK
16 October 2025, 22:14:19
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
16 October 2025, 22:06:13
West-Brabantse modelspoordagen door Reeks77
16 October 2025, 21:57:15
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Hans1963
16 October 2025, 21:47:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
16 October 2025, 21:46:18
The Summer of 69 door Gert Arkema
16 October 2025, 21:33:03
Dreefbahn in aanbouw. Gecombineerd Marklin & Smalspoor door Matthijsfh
16 October 2025, 20:39:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door BartvD
16 October 2025, 20:38:29
Project seaside Germany door Ronald Halma
16 October 2025, 20:25:11
Piko Trainsound decoder elders toepassen, kan dat ongestraft? door Besselspoor
16 October 2025, 19:33:33
Fleischmann br 212 bodemplaat door Bahn-AG
16 October 2025, 19:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door MOVisser
16 October 2025, 18:35:13
appel decoder door Pjotr500
16 October 2025, 18:13:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
16 October 2025, 17:07:51
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
16 October 2025, 16:33:21
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
16 October 2025, 15:48:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
16 October 2025, 15:35:12
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door Ronald Halma
16 October 2025, 14:31:12
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Besselspoor
16 October 2025, 10:54:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
16 October 2025, 10:50:14
Een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
16 October 2025, 09:46:08
  

Auteur Topic: Scooterrijder vs trein Den Dolder  (gelezen 6212 keer)

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2090
  • Zelfportret
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #15 Gepost op: 24 October 2019, 08:45:59 »
Ik ben een voorstander van het idee om de veroorzaker van een incident of overtreding, welke is veroordeeld  alle daar uit voortvloeiende kosten te laten betalen. Dus de boete, de onkosten van in dit geval van de NS, de kosten van de politie en al wat er meer door dergelijk gedrag is gegenereerd.
Praten en borden helpen vaak niet maar een goede aanslag op de portemonnee wil wel eens werken.
Gerrit F

Van de draad af....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #16 Gepost op: 24 October 2019, 12:37:30 »
Zo is dat. Onder invloed helpt ook niet erg bij veilig passeren.

Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts. Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend. Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.

B&W hebben onlangs aan de raad voorgesteld de overgang te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Ben wel benieuwd waar het verkeer dan blijft.
Je memoreert dat verkeer makkelijk op de overweg klem kan komen te staan, buiten het feit dat je een overweg pas op mag rijden als je hem kunt passeren, maar hoeveel ongelukken zijn er geweest met klem gekomen verkeer?

Het zijn praktisch allemaal gevallen van voet- en fietsgangers die slingerend tussen de bomen door gegaan zijn en in de problemen zijn gekomen...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22596
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #17 Gepost op: 24 October 2019, 13:21:22 »
Vraag maar aan Prorail. Die kwalificeert de overweg als één van de gevaarlijkste van Nederland.
https://www.zeist.nl/fileadmin/bestanden/Documenten/Parkeren_en_bereikbaarheid/Verkeersveiligheid_Den_Dolder-eindrapport_juni_2019.pdf

Het rapport is onder andere gebaseerd op geobserveerde conflictsituaties. Als daar autoverkeer bij is betrokken, heeft het bijna altijd te maken met de betreffende Paduaweg. Ik haal daar zelf weleens boodschappen en vindt de risico's - ook voor de nette weggebruiker - zeer herkenbaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #18 Gepost op: 25 October 2019, 20:40:50 »
Tja de vraag blijft dan waarom nu pas en niet een jaar of 15 geleden. Zo heel veel drukker is het in het dorp niet geworden. Het auto verkeer zal nu de provinciale weg op moeten draaien en na het passeren van de brug (waar het station gedeeltelijk op ligt) weer afslaan omdat daar een nieuwe weg komt die dan uit komt tegenover de Baarnseweg. Of dit het veiliger gaat maken is nog maar de vraag omdat de overweg blijft bestaan maar dan alleen voor voetgangers en (brom)fietsers.
Ik blijf het belachelijk vinden om de overweg te sluiten voor autoverkeer.

Oud bewoner van Den Dolder.

Groeten Richard

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4625
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22596
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #20 Gepost op: 26 October 2019, 07:49:50 »
@Richard, het is de bedoeling de overweg volledig afsluitbaar te maken, zodat omzeilen door fietsers en voetgangers niet meer zo voor de hand ligt. Nu schijnt dat niet te kunnen in verband met het autoverkeer.

Wat de gevolgen zullen zijn van de veranderende verkeersstromen, vraag ik me ook af.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.