Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Maasvlake-Dorp (fictief baanplan H0) door Forever Rocofan
Vandaag om 06:11:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:01:51
Piko h0 NS 2200 door PlanU
Vandaag om 00:10:40
Maasmuiden Haven door Benelux795
29 maart 2024, 23:54:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
29 maart 2024, 23:49:20
Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: “Bahnhof Poggendam door Edsko Hekman
29 maart 2024, 23:30:34
US diorama in H0 door Wim Vink
29 maart 2024, 23:20:25
Esu Decoder in analoge piko 51456 door Cegielski
29 maart 2024, 22:57:40
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
29 maart 2024, 22:43:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
29 maart 2024, 22:28:41
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door basjuh1981
29 maart 2024, 22:28:11
Zoekfunctie ? door basjuh1981
29 maart 2024, 22:26:38
Wissel transport in HO door Ferdinand Bogman
29 maart 2024, 21:54:15
HSM D1715 door vpeters1984
29 maart 2024, 21:40:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Priegelman
29 maart 2024, 21:36:21
Doornvliet door Mark Lin
29 maart 2024, 21:17:17
Werps Soldeerworkshop door Oosterspoor
29 maart 2024, 20:44:13
De (3d) knutsels van Ronald. door vpeters1984
29 maart 2024, 20:40:21
Station Baarn HIJSM door vpeters1984
29 maart 2024, 20:36:39
Nieuw huis, nieuwe baan door MaraNCS
29 maart 2024, 20:35:38
Piko NS 2015 stroomafname probleem door lrrw
29 maart 2024, 20:08:21
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Marty
29 maart 2024, 20:07:22
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Blausee-Mitholz
29 maart 2024, 20:01:52
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
29 maart 2024, 19:56:50
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door Ronald Halma
29 maart 2024, 19:30:32
Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Ben
29 maart 2024, 18:53:05
nieuw te leggen sporen passend maken door grossraumwagen
29 maart 2024, 18:42:08
Van Hool staakt productie lijnbussen in België wegens gebrek aan orders. door ex-DR V100
29 maart 2024, 18:35:27
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
29 maart 2024, 18:17:58
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
29 maart 2024, 17:45:14
  

Auteur Topic: Scooterrijder vs trein Den Dolder  (gelezen 5465 keer)

Gerrit F

  • Offline Offline
  • Berichten: 2095
  • Zelfportret
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2019, 08:45:59 »
Ik ben een voorstander van het idee om de veroorzaker van een incident of overtreding, welke is veroordeeld  alle daar uit voortvloeiende kosten te laten betalen. Dus de boete, de onkosten van in dit geval van de NS, de kosten van de politie en al wat er meer door dergelijk gedrag is gegenereerd.
Praten en borden helpen vaak niet maar een goede aanslag op de portemonnee wil wel eens werken.
Gerrit F

Van de draad af....

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2019, 12:37:30 »
Zo is dat. Onder invloed helpt ook niet erg bij veilig passeren.

Dat gezegd hebbende, is het zo'n vreemde overgang, waarbij de sporen zover uit elkaar liggen dat er twee sets spoorbomen zijn. Verder onmiddellijk na de overgang een veel gebruikte afslag naar rechts. Het verkeer komt gemakkelijk op de overgang stil te staan als aan doorgaand fietsverkeer voorrang moeten worden verleend. Verder druk met treinen, druk met auto's, druk met fietsen, druk met alle verkeer. Ook welwillende verkeersdeelnemers komen gemakkelijk in problemen.

B&W hebben onlangs aan de raad voorgesteld de overgang te sluiten voor gemotoriseerd verkeer. Ben wel benieuwd waar het verkeer dan blijft.
Je memoreert dat verkeer makkelijk op de overweg klem kan komen te staan, buiten het feit dat je een overweg pas op mag rijden als je hem kunt passeren, maar hoeveel ongelukken zijn er geweest met klem gekomen verkeer?

Het zijn praktisch allemaal gevallen van voet- en fietsgangers die slingerend tussen de bomen door gegaan zijn en in de problemen zijn gekomen...

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2019, 13:21:22 »
Vraag maar aan Prorail. Die kwalificeert de overweg als één van de gevaarlijkste van Nederland.
https://www.zeist.nl/fileadmin/bestanden/Documenten/Parkeren_en_bereikbaarheid/Verkeersveiligheid_Den_Dolder-eindrapport_juni_2019.pdf

Het rapport is onder andere gebaseerd op geobserveerde conflictsituaties. Als daar autoverkeer bij is betrokken, heeft het bijna altijd te maken met de betreffende Paduaweg. Ik haal daar zelf weleens boodschappen en vindt de risico's - ook voor de nette weggebruiker - zeer herkenbaar.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

richardvandijk

  • Offline Offline
  • Berichten: 130
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #18 Gepost op: 25 oktober 2019, 20:40:50 »
Tja de vraag blijft dan waarom nu pas en niet een jaar of 15 geleden. Zo heel veel drukker is het in het dorp niet geworden. Het auto verkeer zal nu de provinciale weg op moeten draaien en na het passeren van de brug (waar het station gedeeltelijk op ligt) weer afslaan omdat daar een nieuwe weg komt die dan uit komt tegenover de Baarnseweg. Of dit het veiliger gaat maken is nog maar de vraag omdat de overweg blijft bestaan maar dan alleen voor voetgangers en (brom)fietsers.
Ik blijf het belachelijk vinden om de overweg te sluiten voor autoverkeer.

Oud bewoner van Den Dolder.

Groeten Richard

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21633
Re: Scooterrijder vs trein Den Dolder
« Reactie #20 Gepost op: 26 oktober 2019, 07:49:50 »
@Richard, het is de bedoeling de overweg volledig afsluitbaar te maken, zodat omzeilen door fietsers en voetgangers niet meer zo voor de hand ligt. Nu schijnt dat niet te kunnen in verband met het autoverkeer.

Wat de gevolgen zullen zijn van de veranderende verkeersstromen, vraag ik me ook af.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.