Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 19:33:33
helix n spoor door richard75
Vandaag om 19:30:17
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 19:23:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door grossraumwagen
Vandaag om 19:10:12
13 december modelspoorbeurs Houten door Alewijn
Vandaag om 19:00:57
ratelende 1300 van Electrotren door VAM65
Vandaag om 18:56:32
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:49:37
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door André82
Vandaag om 18:42:18
RhB H0m, Albulisch door Benelux795
Vandaag om 18:17:37
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 18:04:22
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
Vandaag om 18:01:23
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 18:00:56
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:47:08
ProRail kan spoor in Nederland niet langer ’toekomstklaar’ houden door prutser
Vandaag om 17:36:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:31:21
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 17:25:25
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Eric B
Vandaag om 17:17:45
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:56:20
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:46:41
Staion Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 15:46:06
Station Weert door LNS_047
Vandaag om 15:38:08
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door spoorijzer
Vandaag om 15:36:15
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door spoorijzer
Vandaag om 15:22:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:50:16
HTM PCC tram en wat gefrutsel er bij door Pauldg
Vandaag om 13:08:50
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:08:13
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Martijnstein
Vandaag om 12:06:03
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
Vandaag om 11:54:42
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 11:26:32
Rail away door henk
Vandaag om 09:49:23
  

Auteur Topic: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)  (gelezen 42875 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #30 Gepost op: 07 February 2008, 19:44:43 »
Ohja, drie bakken natuurlijk...das ook logisch op zich. Er staat me iets bij dat de ondergrens voor verplicht tweede-stroomafnemer-gebruik (uiteraard gemeten in tonnen en niet in aantal rijtuigen) rond de zes bakken ligt bij de SNCF.

Maar goed, het ging over de 8051 / 10001 / 20006, en niet over de 7107 en de 9004  8).

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #31 Gepost op: 07 February 2008, 21:02:25 »
Back to the BB8051.

Een antwoord op het Franse forom ging over Loco-revue, allen jaargang 1990.

Loco-revue Nr 529
Met dakfoto's van de BB20006.

Loco-revue Nr. 523
Ombouw verhaal van Roco 1100 naar BB20006

Loco-revue Nr. 529
Over een minitrix BB20006

Loco-revue Nr. 524
Met een verhaal over de BB20006

Iemand van de Nederlandse "Franse rijders" ze in bezit?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #32 Gepost op: 07 February 2008, 21:44:01 »
Ries, geweldige foto's! Merci bien!

Ok, zoals afgesproken:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/BB8051kopie.jpg
Bron: Notre Metier

Wat ik wel opvallend vind is dat de draaistellen ook donkerblauw waren, en dat deze loc geen stangen boven de bufferbalk had om op te kunnen staan (wat de 1100 wel had). De 8051 had inderdaad geen roosters in de zijwanden.

Over die panto's bij de recordpoging(en). Heb gelezen dat een van de recordlocs (ik meen de BB 9004) halverwege de ene panto neer liet, en de andere opzette. Van de eerste van het sleepstuk bijna doorgebrand!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #33 Gepost op: 07 February 2008, 21:46:42 »
Hier is het verschil in blauw tussen de sierlijsten en de rest goed te zien.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #34 Gepost op: 07 February 2008, 21:50:30 »
Ja, het blauw tussen de sierlijsten zou wel eens zwart kunnen zijn.

(ik begin toch wel zin in ombouwen te krijgen, maar het mag (nog) niet!
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9020
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #35 Gepost op: 07 February 2008, 21:58:40 »
Nee, het mag niet.....  ;D

Is het blauw wel Berlijnsblauw op de lockast? Het lijkt wel of er een zweem groen in zit. Het doet mij denken aan een postzegel, weet alleen nog niet welke.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #36 Gepost op: 07 February 2008, 22:04:08 »
 ;D

Het is natuurlijk een foto uit een oud tijdschrift uit begin jaren '50. Dat het wat groenig oogt is dus niet zo vreemd. Het papier van het blad is ook aardig vergeeld.

Via een kennis had ik dit tijdschrift + een stapel Railhobby's uit half jaren '80 gehad. Had hij bij het oud papier gevonden...
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #37 Gepost op: 07 February 2008, 22:20:23 »
Citaat
Ries, geweldige foto's! Merci bien!

Cet rien! ;D

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11598
    • nulpunt
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #38 Gepost op: 07 February 2008, 23:05:04 »
wat is dit nu weer voor koekebakkers frans?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6813
  • Spaar ze allemaal.
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #39 Gepost op: 07 February 2008, 23:13:14 »
Deze foto doet mij sterk aan de Rivarossi 1100 denken die had zwart tussen de sierstrips een toeter op het dak en ook geen strip op de bufferbalk, nu begrijp ik waarom.
Dus koop zo'n Rivarossi en je bent al bijna klaar.

Gr. Stephan.
« Laatst bewerkt op: 07 February 2008, 23:16:16 door prutser »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9893
    • belse roestkraam
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #40 Gepost op: 07 February 2008, 23:27:42 »
de mijne kopen?

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #41 Gepost op: 08 February 2008, 07:17:27 »
Citaat
wat is dit nu weer voor koekebakkers frans?

Dat is Frans, met een Rotterdams accent.

Zo ook:

Pour le boulangé = komt voor de bakker
Marche les pompiers = Gaan als de brandweer


US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 357
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #42 Gepost op: 08 February 2008, 10:20:51 »
In het blad "Chemin de Fer" van 05-87 staat een artikel over de ontwikkelingen/evolutie van wisselspanning locs bij de SNCF, zo ook wordt daar op blz 195 t/m 198 de 8051/10001/20006 behandeld. Helaas geen foto's van de dakpartij ,maar wel hoofdstroomschema's e.d.

De l AFAC, is deFranse equivalent v.d.NVBS.

Groet Jos
Regards Joshua
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #43 Gepost op: 08 February 2008, 11:33:37 »
Dus koop zo'n Rivarossi en je bent al bijna klaar.

Mwah, dan heb je ook verkeerde draaistellen van de BB 8100, een waardeloze aandrijving en minder detaillering. Wat wel weer grappig is; ik heb zo'n Ri* loc gesloopt (ge/gr uitvoering) en ga de panto's daarvan gebruiken (moet wel e.e.a. aan aangepast worden). Ik heb nog van die 'toeters' liggen van een ouwe Lima 1310.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2523
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #44 Gepost op: 20 February 2008, 10:00:30 »
Back to the BB8051.

Een antwoord op het Franse forom ging over Loco-revue, allen jaargang 1990.

Loco-revue Nr 529
Met dakfoto's van de BB20006.

Loco-revue Nr. 523
Ombouw verhaal van Roco 1100 naar BB20006

Loco-revue Nr. 529
Over een minitrix BB20006

Loco-revue Nr. 524
Met een verhaal over de BB20006

Iemand van de Nederlandse "Franse rijders" ze in bezit?

Zie de vraag van Ries. Ik heb er ook wel interesse in. m.n. nummer 529. Er zal toch wel iemand zijn die dit blad heeft?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom