Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Duikeend
Vandaag om 09:12:30
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 09:12:30
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Remunj
Vandaag om 08:51:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 08:43:39
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 08:38:01
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
Rails roestig verven door rjr
Vandaag om 08:23:41
Handregelaar aan IB Basic door VAM65
Vandaag om 08:04:14
Bauarbeiten im gange door Rob S.
Vandaag om 07:23:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 02:57:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
  

Auteur Topic: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)  (gelezen 41641 keer)

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11184
    • nulpunt
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #15 Gepost op: 05 February 2008, 21:28:24 »
Goeden soir mon nom est Ries et je sors les Pays-Bas et ai un intérêt très grand dans le matériel français

en dat eerste vertalen we natuurlijks als:
Bon Moggel

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #16 Gepost op: 05 February 2008, 22:34:57 »
Ah oui!
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #17 Gepost op: 06 February 2008, 14:19:40 »
Weet iemand hoe ik de opliggende letters en cijfers op de zijkanten kan maken?
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #18 Gepost op: 06 February 2008, 21:48:47 »
Bon Moggel,

via dit forum,
klik klik klik

heb ik met behulp van een steenkolen Frans vertaalmachine, contact gelegd met onze Franse N-spoor broeders.

Zij zijn zeer behulpzaam, er schijnen scans van het blad Train/Lok report en een 22 prive foto's, onderweg te zijn naar mijn mail bus.

Als het binnen is, hou ik alles voor mezelf ;D

Je le roggel bien.

@Maarten,
ik heb al veel van die Fransen gezien, qua loks, maar er is er nog geeneen op het idee gekomen, die cijfers en letters in Nikkel Zilver te laten etsen.
Lijkt mij de mooiste optie, misschien moeten we daar is over na denken ::)
het stikt hier van de Francofielen, moet er animo voor zijn, ou?

« Laatst bewerkt op: 08 February 2008, 08:12:04 door Peter Korsten. Reden: Link ingekort. »

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #19 Gepost op: 07 February 2008, 12:31:56 »
Ries, leuk dat je er zo hard achteraan zit! Ga je er een in schaal N (om-)bouwen?

Citaat
Als het binnen is, hou ik alles voor mezelf

Nou zeg! Wil je ze niet eens doormailen naar mij? :( ;)
Als je ze mij mailt, krijg je van mij een kleurenfoto van de BB 8051! (heb ik al ingescand uit een oud Frans tijdschrift).

Op die 2de foto die jij plaatste (die gempimte 1100 van Roco) zitten trouwens wel opliggende nummers. Misschien door een Franse kleinseriefabrikant gemaakt?

Zou Ger trouwens niet zulke nummers kunnen etsen?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8970
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #20 Gepost op: 07 February 2008, 12:41:38 »

Als het binnen is, hou ik alles voor mezelf ;D


Net goed!  ;D Moet je maar eens een keer wat afbouwen i.p.v. van alles maar te beginnen en niets af te maken. Overigens & overigens: één dezer dagen bereikt het plan V-glas de perenmand!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #21 Gepost op: 07 February 2008, 12:54:17 »
Da's ook weer zo, Frank ;D

Aan de andere kant: ik ben nog niet bezig met het verbouwen van de 1100, alleen het verzamelen van info. Of mag dat ook niet? ;D

Ik wacht met smart op het glas (oei, weer een ander project :-X).

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8970
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #22 Gepost op: 07 February 2008, 13:05:09 »
Nou vooruit dan maar weer. Maar wij wachten thans op die 1400!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #23 Gepost op: 07 February 2008, 16:57:59 »
@ Maarten
Het plan is om inderdaad een minitrix kap eraan te wagen, let op, ik zeg niet dat ik iets afmaak, anders wordt ik afgemaakt door die miauwende kat ;D
Was me nog niet opgevallen van die nummers op dat model, maar ja half Nul, dan kijk ik ook altijd maar half ;)
Iedere zichzelf respecterende Nikkel Zilver etsert, zou dit moeten kunnen toch?

Ben nu effe wat anders aan het scannen, ten behoeve van de N-spoor branche, gooi ik later de ontvangen foto's erop, zitten veel foto's bij die hier al geplaatst waren, maar een gegeven paard, etc




Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #24 Gepost op: 07 February 2008, 18:12:30 »
Als ik goed heb gekeken, zijn de volgende foto's hier nog niet te zien geweest.











Dan nu nog even een Fransman vinden, die het leuk vond, om vanaf viaducten te fotograveren ;)

Of te wel, we zoeken verder ;)



Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #25 Gepost op: 07 February 2008, 18:20:48 »
Even in de brievenbus gekeken én ja hoor, er was weer post uit Frankrijk.

Een serie scans van het blad Le Trains:


Oeps, scan te groot???, de plaatjes oplader doet het niet meer ::)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #26 Gepost op: 07 February 2008, 18:43:19 »
Heel even tussendoor. Ik heb kort geleden een filmpje gezien over de recoordpoging van de CC7107 in 1955. Maar nou zag ik dat die loc maar met één stroomafnemer opstond bij vertrek.
Maar het is Nederland altijd zo dat bij de oude locs (1100, 1200, 1300 enz.)
dat de loc altijd met 2 stroomafnemers op begion te rijden. Wat is de reden hiervan? Waarom deden ze dit in Nederland wel maar in Frankrijk niet? Kan iemand antwoord op mijn vraag geven?
Mvgr Jan Wiebrand

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #27 Gepost op: 07 February 2008, 19:13:55 »
Voor de liefhebbers van deze lok en wie de andere drie scans wil hebben, stuur me even een E-mail.

Verder uitgevonden aan de hand van het artikel, 1 zijde is altijd glad geweest, net als onze 1100.

De andere kant bevatte roosters, die verschilde per ombouw:
BB8051   : Geen roosters???
BB10001 : Vier roosters in het midden, 1 rooster naast rechter deur.
BB20006 : 1 groot rooster in het midden

Dat worden dus al drie versies, die onder het mes gaan ;D

Anoniem

  • Gast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #28 Gepost op: 07 February 2008, 19:31:55 »
Maar nou zag ik dat die loc maar met één stroomafnemer opstond bij vertrek.
Maar het is Nederland altijd zo dat bij de oude locs dat de loc altijd met 2 stroomafnemers op begion te rijden. Wat is de reden hiervan? Waarom deden ze dit in Nederland wel maar in Frankrijk niet?

Dat kan ik. In Frankrijk doen ze dat wel degelijk ook (vanaf een bepaalde treinmassa en een stop van meer dan een minuut), uiteraard alleen onder 1500 Volt. Overigens terzijde: dat is ook de reden dat bicourante locomotieven niet onder bovenleiding van het type "Midi" mogen rijden. De Midi-bovenleiding heeft namelijk een grote zijwaartse uitslag, maar de 25 kV-stroomafnemers hebben smallere schuitjes. En omdat je twee stroomafemers op moet zetten, dat wil zeggen: de 1500 Volt-stroomafnemer en de 25 kV-stroomafnemer, levert dat problemen op met mogelijk 'van de draad schieten'. TGV's mogen weer wel, want die hebben twee 1500 Volt-stroomafnemers.

Waarom het bij de wereldrecordpoging niet gebeurd is, heeft ongetwijfeld een goede reden in verband met juist de wereldrecordpoging, bijvoorbeeld omdat het niet nodig was aangezien de onderstations toch al opgepimpt waren. Maar dat is een slag in de lucht, ik heb geen idee wat de reden was dat het hier niet gebeurde.

@Ries, ik wil niet de scans hebben, maar de Le Train Special zelf. Ik betaal de verzendkosten wel, alsmede de omkoopkosten voor je leverancier ;D.
« Laatst bewerkt op: 07 February 2008, 19:33:37 door Wesley »

arjen

  • Gast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #29 Gepost op: 07 February 2008, 19:38:28 »

Waarom het bij de wereldrecordpoging niet gebeurd is, heeft ongetwijfeld een goede reden in verband met juist de wereldrecordpoging, bijvoorbeeld omdat het niet nodig was aangezien de onderstations toch al opgepimpt waren.


Plus dat die recordtrein uit slechts drie rijtuigen bestond, zodat de loc bij lage snelheid niet zo veel stroom zal hebben getrokken. Twee stroomafnemers gebruiken was gewoon niet nodig.

Arjen.