Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 13:03:32
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 13:00:09
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Peter Kleton
Vandaag om 12:58:25
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door Ronald69
Vandaag om 12:39:58
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:39:12
Klein baantje 1200x1200mm door g-j
Vandaag om 12:38:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:31:46
Plan E - 2023 oplage door Wilma1970
Vandaag om 12:25:34
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:23:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
Vandaag om 11:59:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:53
Bahnstrecke 5867 door Eric B
Vandaag om 11:57:09
Hulp bij update Mobile Station 2 door Bahn-AG
Vandaag om 11:44:14
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 10:31:35
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:30:30
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door orientexpress
Vandaag om 10:22:31
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door spock
Vandaag om 10:21:25
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:09:29
Br 38 Piko Superen. door Wim Vink
Vandaag om 09:24:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 08:09:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
14 June 2025, 22:45:22
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
14 June 2025, 22:42:26
ESU Loksound V4 Plux22 door W. Dagevos
14 June 2025, 21:28:17
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
14 June 2025, 21:21:28
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
14 June 2025, 21:18:52
Magneet koppelingen voor Bemo door henk
14 June 2025, 19:47:45
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door NL-modelspoor
14 June 2025, 19:45:11
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
14 June 2025, 19:43:33
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door hmmglaser
14 June 2025, 18:54:45
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
14 June 2025, 17:20:42
  

Auteur Topic: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)  (gelezen 41608 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #30 Gepost op: 07 February 2008, 19:44:43 »
Ohja, drie bakken natuurlijk...das ook logisch op zich. Er staat me iets bij dat de ondergrens voor verplicht tweede-stroomafnemer-gebruik (uiteraard gemeten in tonnen en niet in aantal rijtuigen) rond de zes bakken ligt bij de SNCF.

Maar goed, het ging over de 8051 / 10001 / 20006, en niet over de 7107 en de 9004  8).

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #31 Gepost op: 07 February 2008, 21:02:25 »
Back to the BB8051.

Een antwoord op het Franse forom ging over Loco-revue, allen jaargang 1990.

Loco-revue Nr 529
Met dakfoto's van de BB20006.

Loco-revue Nr. 523
Ombouw verhaal van Roco 1100 naar BB20006

Loco-revue Nr. 529
Over een minitrix BB20006

Loco-revue Nr. 524
Met een verhaal over de BB20006

Iemand van de Nederlandse "Franse rijders" ze in bezit?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #32 Gepost op: 07 February 2008, 21:44:01 »
Ries, geweldige foto's! Merci bien!

Ok, zoals afgesproken:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/BB8051kopie.jpg
Bron: Notre Metier

Wat ik wel opvallend vind is dat de draaistellen ook donkerblauw waren, en dat deze loc geen stangen boven de bufferbalk had om op te kunnen staan (wat de 1100 wel had). De 8051 had inderdaad geen roosters in de zijwanden.

Over die panto's bij de recordpoging(en). Heb gelezen dat een van de recordlocs (ik meen de BB 9004) halverwege de ene panto neer liet, en de andere opzette. Van de eerste van het sleepstuk bijna doorgebrand!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #33 Gepost op: 07 February 2008, 21:46:42 »
Hier is het verschil in blauw tussen de sierlijsten en de rest goed te zien.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #34 Gepost op: 07 February 2008, 21:50:30 »
Ja, het blauw tussen de sierlijsten zou wel eens zwart kunnen zijn.

(ik begin toch wel zin in ombouwen te krijgen, maar het mag (nog) niet!
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8969
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #35 Gepost op: 07 February 2008, 21:58:40 »
Nee, het mag niet.....  ;D

Is het blauw wel Berlijnsblauw op de lockast? Het lijkt wel of er een zweem groen in zit. Het doet mij denken aan een postzegel, weet alleen nog niet welke.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #36 Gepost op: 07 February 2008, 22:04:08 »
 ;D

Het is natuurlijk een foto uit een oud tijdschrift uit begin jaren '50. Dat het wat groenig oogt is dus niet zo vreemd. Het papier van het blad is ook aardig vergeeld.

Via een kennis had ik dit tijdschrift + een stapel Railhobby's uit half jaren '80 gehad. Had hij bij het oud papier gevonden...
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #37 Gepost op: 07 February 2008, 22:20:23 »
Citaat
Ries, geweldige foto's! Merci bien!

Cet rien! ;D

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 11180
    • nulpunt
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #38 Gepost op: 07 February 2008, 23:05:04 »
wat is dit nu weer voor koekebakkers frans?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6699
  • Spaar ze allemaal.
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #39 Gepost op: 07 February 2008, 23:13:14 »
Deze foto doet mij sterk aan de Rivarossi 1100 denken die had zwart tussen de sierstrips een toeter op het dak en ook geen strip op de bufferbalk, nu begrijp ik waarom.
Dus koop zo'n Rivarossi en je bent al bijna klaar.

Gr. Stephan.
« Laatst bewerkt op: 07 February 2008, 23:16:16 door prutser »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9884
    • belse roestkraam
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #40 Gepost op: 07 February 2008, 23:27:42 »
de mijne kopen?

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #41 Gepost op: 08 February 2008, 07:17:27 »
Citaat
wat is dit nu weer voor koekebakkers frans?

Dat is Frans, met een Rotterdams accent.

Zo ook:

Pour le boulangé = komt voor de bakker
Marche les pompiers = Gaan als de brandweer


US modeller

  • Offline Offline
  • Berichten: 354
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #42 Gepost op: 08 February 2008, 10:20:51 »
In het blad "Chemin de Fer" van 05-87 staat een artikel over de ontwikkelingen/evolutie van wisselspanning locs bij de SNCF, zo ook wordt daar op blz 195 t/m 198 de 8051/10001/20006 behandeld. Helaas geen foto's van de dakpartij ,maar wel hoofdstroomschema's e.d.

De l AFAC, is deFranse equivalent v.d.NVBS.

Groet Jos
Het spoor kent geen 'bochten', wel bogen.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #43 Gepost op: 08 February 2008, 11:33:37 »
Dus koop zo'n Rivarossi en je bent al bijna klaar.

Mwah, dan heb je ook verkeerde draaistellen van de BB 8100, een waardeloze aandrijving en minder detaillering. Wat wel weer grappig is; ik heb zo'n Ri* loc gesloopt (ge/gr uitvoering) en ga de panto's daarvan gebruiken (moet wel e.e.a. aan aangepast worden). Ik heb nog van die 'toeters' liggen van een ouwe Lima 1310.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2521
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #44 Gepost op: 20 February 2008, 10:00:30 »
Back to the BB8051.

Een antwoord op het Franse forom ging over Loco-revue, allen jaargang 1990.

Loco-revue Nr 529
Met dakfoto's van de BB20006.

Loco-revue Nr. 523
Ombouw verhaal van Roco 1100 naar BB20006

Loco-revue Nr. 529
Over een minitrix BB20006

Loco-revue Nr. 524
Met een verhaal over de BB20006

Iemand van de Nederlandse "Franse rijders" ze in bezit?

Zie de vraag van Ries. Ik heb er ook wel interesse in. m.n. nummer 529. Er zal toch wel iemand zijn die dit blad heeft?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom