Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:35:59
25 jaar geleden door Willem1951
18 april 2024, 23:43:22
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
Bisonkit verdunner door Deetrein
18 april 2024, 23:16:25
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
18 april 2024, 23:15:37
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door reinderlf
18 april 2024, 23:02:30
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Rob Ellerman
18 april 2024, 22:37:44
Aachenau West door MichielB
18 april 2024, 22:22:36
"Nederlandse" modellen door Marc tramt
18 april 2024, 21:56:41
Bouw van materieel 40 treinstellen door FRIE
18 april 2024, 21:50:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Thom
18 april 2024, 21:24:49
US diorama in H0 door basjuh1981
18 april 2024, 21:19:01
Pfarrerwinkel bahn door Eric v C
18 april 2024, 21:16:29
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
18 april 2024, 21:09:01
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Noordernet
18 april 2024, 20:44:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door MichielB
18 april 2024, 20:24:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
18 april 2024, 20:05:30
Stationsplein Baden Baden door Dion
18 april 2024, 19:04:45
20 en 21 april MobExpo door renenstimpie
18 april 2024, 18:53:42
LS Models 2024 door 4020 281-4
18 april 2024, 18:03:40
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door roco
18 april 2024, 17:54:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
18 april 2024, 17:48:50
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
18 april 2024, 17:09:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 17:02:09
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
18 april 2024, 16:49:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
18 april 2024, 16:03:04
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Besselspoor
18 april 2024, 15:22:30
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Benelux795
18 april 2024, 14:17:23
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door spoorzeven
18 april 2024, 14:07:57
  

Auteur Topic: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)  (gelezen 39323 keer)

Anoniem

  • Gast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #30 Gepost op: 07 februari 2008, 19:44:43 »
Ohja, drie bakken natuurlijk...das ook logisch op zich. Er staat me iets bij dat de ondergrens voor verplicht tweede-stroomafnemer-gebruik (uiteraard gemeten in tonnen en niet in aantal rijtuigen) rond de zes bakken ligt bij de SNCF.

Maar goed, het ging over de 8051 / 10001 / 20006, en niet over de 7107 en de 9004  8).

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #31 Gepost op: 07 februari 2008, 21:02:25 »
Back to the BB8051.

Een antwoord op het Franse forom ging over Loco-revue, allen jaargang 1990.

Loco-revue Nr 529
Met dakfoto's van de BB20006.

Loco-revue Nr. 523
Ombouw verhaal van Roco 1100 naar BB20006

Loco-revue Nr. 529
Over een minitrix BB20006

Loco-revue Nr. 524
Met een verhaal over de BB20006

Iemand van de Nederlandse "Franse rijders" ze in bezit?

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #32 Gepost op: 07 februari 2008, 21:44:01 »
Ries, geweldige foto's! Merci bien!

Ok, zoals afgesproken:


http://i95.photobucket.com/albums/l125/overlast/BB8051kopie.jpg
Bron: Notre Metier

Wat ik wel opvallend vind is dat de draaistellen ook donkerblauw waren, en dat deze loc geen stangen boven de bufferbalk had om op te kunnen staan (wat de 1100 wel had). De 8051 had inderdaad geen roosters in de zijwanden.

Over die panto's bij de recordpoging(en). Heb gelezen dat een van de recordlocs (ik meen de BB 9004) halverwege de ene panto neer liet, en de andere opzette. Van de eerste van het sleepstuk bijna doorgebrand!

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8828
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #33 Gepost op: 07 februari 2008, 21:46:42 »
Hier is het verschil in blauw tussen de sierlijsten en de rest goed te zien.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #34 Gepost op: 07 februari 2008, 21:50:30 »
Ja, het blauw tussen de sierlijsten zou wel eens zwart kunnen zijn.

(ik begin toch wel zin in ombouwen te krijgen, maar het mag (nog) niet!
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8828
  • Hengelooo 1:160
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #35 Gepost op: 07 februari 2008, 21:58:40 »
Nee, het mag niet.....  ;D

Is het blauw wel Berlijnsblauw op de lockast? Het lijkt wel of er een zweem groen in zit. Het doet mij denken aan een postzegel, weet alleen nog niet welke.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #36 Gepost op: 07 februari 2008, 22:04:08 »
 ;D

Het is natuurlijk een foto uit een oud tijdschrift uit begin jaren '50. Dat het wat groenig oogt is dus niet zo vreemd. Het papier van het blad is ook aardig vergeeld.

Via een kennis had ik dit tijdschrift + een stapel Railhobby's uit half jaren '80 gehad. Had hij bij het oud papier gevonden...
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #37 Gepost op: 07 februari 2008, 22:20:23 »
Citaat
Ries, geweldige foto's! Merci bien!

Cet rien! ;D

FritsT

  • Offline Offline
  • Berichten: 9600
    • nulpunt
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #38 Gepost op: 07 februari 2008, 23:05:04 »
wat is dit nu weer voor koekebakkers frans?

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6519
  • Spaar ze allemaal.
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #39 Gepost op: 07 februari 2008, 23:13:14 »
Deze foto doet mij sterk aan de Rivarossi 1100 denken die had zwart tussen de sierstrips een toeter op het dak en ook geen strip op de bufferbalk, nu begrijp ik waarom.
Dus koop zo'n Rivarossi en je bent al bijna klaar.

Gr. Stephan.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2008, 23:16:16 door prutser »

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9859
    • belse roestkraam
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #40 Gepost op: 07 februari 2008, 23:27:42 »
de mijne kopen?

Ries

  • Offline Offline
  • Berichten: 933
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #41 Gepost op: 08 februari 2008, 07:17:27 »
Citaat
wat is dit nu weer voor koekebakkers frans?

Dat is Frans, met een Rotterdams accent.

Zo ook:

Pour le boulangé = komt voor de bakker
Marche les pompiers = Gaan als de brandweer


Pro

  • Offline Offline
  • Berichten: 344
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #42 Gepost op: 08 februari 2008, 10:20:51 »
In het blad "Chemin de Fer" van 05-87 staat een artikel over de ontwikkelingen/evolutie van wisselspanning locs bij de SNCF, zo ook wordt daar op blz 195 t/m 198 de 8051/10001/20006 behandeld. Helaas geen foto's van de dakpartij ,maar wel hoofdstroomschema's e.d.

De l AFAC, is deFranse equivalent v.d.NVBS.

Groet Jos
Groet JKLX

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #43 Gepost op: 08 februari 2008, 11:33:37 »
Dus koop zo'n Rivarossi en je bent al bijna klaar.

Mwah, dan heb je ook verkeerde draaistellen van de BB 8100, een waardeloze aandrijving en minder detaillering. Wat wel weer grappig is; ik heb zo'n Ri* loc gesloopt (ge/gr uitvoering) en ga de panto's daarvan gebruiken (moet wel e.e.a. aan aangepast worden). Ik heb nog van die 'toeters' liggen van een ouwe Lima 1310.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2519
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: SNCF BB 8051 (later BB 10001/BB 20006)
« Reactie #44 Gepost op: 20 februari 2008, 10:00:30 »
Back to the BB8051.

Een antwoord op het Franse forom ging over Loco-revue, allen jaargang 1990.

Loco-revue Nr 529
Met dakfoto's van de BB20006.

Loco-revue Nr. 523
Ombouw verhaal van Roco 1100 naar BB20006

Loco-revue Nr. 529
Over een minitrix BB20006

Loco-revue Nr. 524
Met een verhaal over de BB20006

Iemand van de Nederlandse "Franse rijders" ze in bezit?

Zie de vraag van Ries. Ik heb er ook wel interesse in. m.n. nummer 529. Er zal toch wel iemand zijn die dit blad heeft?

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom