Ik ben in de gelukkige omstandheid dat die al eens is aangeland:De 1325 is present met originele doos, al is de loc niet zo strak als die van jou. Ik zou alleen nog eens de 1325-1 met oude motor en zonder witte nummers moeten vinden, maar dat heeft niet de hoogste prioriteit.
Ja, ik bouw de hele baan met pre-70 artikelen en probeer zo authentiek mogelijk te blijven
...De prijzen op Catawiki rijzen ooit de pan uit. Ik kan daar gewoonweg niet aan meedoen. Maar dat geeft niet. Ik haal voldoening uit hoe ik mijn Amerikaanse spulletjes uit de jaren 50 en 60 verzamel. Je weet ik knap het zelf een beetje op en maak het toonbaar en krijg het eventueel indien nodig altijd rijdend. Ik ben blij en tevreden met wat ik heb. En kan erg genieten op dit draadje van de spulletjes van andere verzamelaars.
Oww, dan kan deze dus nog net door als 'oude meuk'... De BR132, artikelnummer 1632, onder dit nummer geproduceerd van 1968 tot 1970. Dit exemplaar zou dus één van de laatste onder het oude nummer moeten zijn. Fraai om te zien hoe ver de details al zijn verbeterd in al die jaren.
Ik leer iedere dag weer bij. Leuk!Maarten
Op een enkele toevalstreffer na gaat het hier net zo. Ik heb over de jaren diverse verzamelingen gehad, welke nu mijn Fleischmann collectie grotendeels bekostigd hebben, mijn erfenis was ook niet riant . En het merendeel is aangeschaft op beurzen tegen gunstige prijzen. Ik probeer wel zoveel mogelijk materieel met net uiterlijk te kopen, maar de technische staat is minder relevant, ik krijg bijna alles wel weer rijvaardig na 45 jaar treintjes repareren (jong geleerd is..).Soms loop je wel tegen een gelukje aan, zoals mijn 1370b uit 1955 die ik via een Zweedse marktplaats heb gevonden:Vrijwel onbeschadigd en compleet werkend met wisselend rood/wit licht en binnenverlichting. Alleen de doos was van een 1350.Maar veel ander materieel begint hier in deze toestand:En dan zit er een knap uurtje werk in voor het vitrinewaardig genoemd mag worden. Toch geeft dat vaak meer voldoening dan alleen maar mooie dure exemplaren kopen en wegzetten.
Hoi Maarten, het is vaak ook een kwestie van geduld voor je een gezocht nummer vindt in goede staat voor een goede prijs. Catawiki koop ik eigenlijk nooit wat, er zit een merkwaardig biedingsmechanisme achter wat prijzen opdrijft tot bedragen ver boven de gemiddelde marktwaarde.
Dit bijzondere nummer komt omdat het model 1332 wat samen met de Zweedse 1333 is ontwikkeld, eigenlijk al snel achterhaald werd gevonden en een flinke facelift nodig had. Om het onderscheid te maken werd er nummer 1632 aangehangen wat tot de nieuwe nummering in '71 buiten de reeks viel.
Geslaagde foto-omgeving ook, dat moet ik ook nog eens regelen voor betere materieelfoto's. Maar eerst wat vitrines bijbouwen
Het is wel e moeite waard om eens rond te kijken op verzamelaarssites als Sammlertreff.de, daar is heel aardig de historie van divers materieel in kaart gebracht met (niet heel actuele) prijsindicaties. Die geven wel een indicatie over de zeldzaamheid van modellen, al heeft de online wereld dat beeld voor sommige artikelen wel wat bijgesteld.
Als nieuwbakken modelspoorder schrik ik ook van sommige prijzen. Mijn collectie beslaat de gehele productieperiode van de firma Fleischmann, dus 1952 tot 2018. Mijn schoonvader is altijd blijven verzamelen ondanks dat zijn baan ruim 30 jaar geleden is afgebroken. In eerste instantie was ik zelf meer gecharmeerd van de nieuwere modellen. Nu raak ik steeds meer geïnteresseerd in het oudere spul. En juist daar zie ik af en toe prijzen voorbij komen waarvan ik denk "zoveel geld voor zo'n oud **** " Maar goed, mede daardoor (lees: oneindig veel lezen en uitpluizen op het www...) dit soort draadjes ontdekt. Ik leer iedere dag weer bij. Leuk!Maarten
Leuk om te lezen dat u bent besmet door schoonvader. meneer Besselspoor en ik door onze vaders, zie #229 en #230.