Ik kan gelukkig verder waar ik 4 jaar geleden gebleven was, ziehttps://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=91483.msg3222518887#msg3222518887Ik heb alleen voor de hanteerbaarheid een nieuw, verrijdbaar onderstel voor de hele baan gemaakt. Maar het sporenplan was (grotendeels) uitgewerkt, ik moet het alleen "even" opnieuw leggen en wat gesneuvelde opritten herbouwen.Gelukkig heb ik de tussenliggende tijd gebruikt om mijn passende assortimentje oud Fleischmann volkomen uit de hand te laten lopen
Zeg maar gewoon Huub, in onze hobby telt leeftijd niet. Zamac is lastig te bewerken, vanwege de zachte materialen die in de legering zitten. Dus vijl en zaag gaan vol zitten met het het spul. Maar het wil wel, lijmen zelfs ook!Beste Huub, dat gaan we dan maar doen. Ik heb gewoonweg respect voor mensen die ik niet ken. Ik probeer via dit forum kennis op te steken en te delen. En de meeste mensen beschikken over meer kennis dan ik, lijkt me vanzelfsprekend om dan met respect mensen te benaderen.Hierbij een paar foto's van een beschadigde kap. Aan de cabinezijde is het materiaal gescheurd en aan de voorzijde is het opstapje en de wildvanger afgebroken. Het opstapje heeft geen vlees en kan niet 1 op 1 worden gerepareerd. De wildvanger heeft aan de achterzijde genoeg vlees en kan en de cabine zou ook moeten lukken om te repareren.Ik weet verder niet hoe de schade is ontstaan maar dat is ook niet belangrijk.