Foto's plaatsen en bewerken lukt me wel, maar het gaat wat langzaam. Is niet erg, uiteindelijk lukt het. De foto's moeten wel een beetje scherp zijn, toch!Besselspoor, je hebt een mooie vitrine met prachtige treinen. Ik heb de rijtuigen in doosjes opgeborgen.
Omdat we besloten hebben in dit draadje verder te ouwenelen over historisch Fleischmann, hierbij eindelijk in elkaar het meest begeerde wagentje 1460G uit de pre-productieserie van 1952 en nooit in het grijs in de catalogus verschenen. De kans om deze te kopen is kleiner dan dat van het juiste staatslot dus is het logisch dat ik deze nooit meer van de hand zal doen.
Over oude Fleischmann meuk gesproken: om de baan te kunnen wederopbouwen moet ik toch al die kilo's rails en wissels een keer uitzoeken die in mijn opslag gesedimenteerd zijn. Ruw gesorteerd tel ik alleen al zo'n 75 elektrische wissels waarvan een deel beslist te redden is. Of al gewoon werkt. Ik heb nog wel een paar uurtjes werk...
Die bomen moet ik ook nog uitzoeken, ik heb net zo veel Faller bomen als jij ergens liggen Voor nu is de tussenstand aan bruikbare rails een kleine 200 rechte rails, 250 bogen R358, 190 bogen R415 en dan nog te sorteren 10 kruiswissels, 60 paar elektrische wissels en een hele doos halve/kwart rechte, bochtrails en diversen zoals ontkoppelrails etc. Iets zegt me dat ik genoeg heb om 3 banen te bouwen, dus denk ik dat er 8 februari wel weer het nodige mee naar Houten kan... Maar goed, er gaan nog wel een paar avonden in sorteren, schoonmaken en raillassen completeren zitten en van de wissels zal zeker de helft in de prullenbak landen wegens te ver heen ondanks mijn ervaring om de krimpissues op te lossen.Voorlopig eerst maar eens de beste selecteren voor het afbouwen van de baan, het sporenplan moet er deze maand eindelijk echt liggen.