Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Teun60
Vandaag om 00:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door Martin Welberg
31 July 2025, 23:15:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door bekie
31 July 2025, 22:49:13
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Pimpen Rivarossi DD-AR door Roelof R
31 July 2025, 22:27:02
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 73734 keer)

kevinhhw

  • Gast
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #300 Gepost op: 16 March 2011, 21:34:35 »
De regering moet niet zijken, als ze geen verstand van treinen hebben bemoei je je er dan niet mee.
Even oftopic De ns een boete geven voor vertraging door storingen die Prorail veroorzaakt ontopic

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #301 Gepost op: 16 March 2011, 21:43:12 »
nou waren de SLT's niet erg goed bestand tegen de sneeuw en dat ligt niet aan prorail

maar het is inderdaad verstandig om de treinen te laten bestellen door mensen die weten wat alles moet doen.
en niet omdat een of andere hoge pief het wel een mooie trein vind voor weinig geld
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3858
    • MCKmodelbouw
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #302 Gepost op: 16 March 2011, 22:08:17 »
Werkspoor laten doorstarten dus ;D ;Dbeetje laat, maar maakt niet uit
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #303 Gepost op: 16 March 2011, 22:22:50 »
Gewoon een ecotoiletje erin en karren met die bak.

Dat is een idee wat dacht je van deze.


of


Moderner design.


Ben.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #304 Gepost op: 16 March 2011, 22:37:41 »
Inderdaad een appart rijtuig bij achter koppelen.
Direct doorloopkoppen maken, kunnen de mensen die nodig moeten even overstappen naar het toiletrijtuig. ;D

Niet zo moeilijk toch?

Tinus.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #305 Gepost op: 16 March 2011, 22:38:24 »
De regering moet niet zijken, als ze geen verstand van treinen hebben bemoei je je er dan niet mee.

Even voor de goede orde:
  • De regering zeikt (ja, zo schrijf je dat) niet; dat doet de Tweede Kamer
  • Het is een taak van de Tweede Kamer om de regering te controleren, dus ze doen gewoon hun werk

Bovendien, die treinen worden mede betaald door belastinggeld. Wie houdt daar anders het overzicht op?

Citaat
Even oftopic De ns een boete geven voor vertraging door storingen die Prorail veroorzaakt ontopic

Als jij iedere week wel een dag te laat op je werk komt, zal je baas op een gegeven eens met je gaan praten. Als je te laat komt omdat je in de file staat, moet je maar eerder van huis vertrekken.

De NS moet zo'n vijf van de zes treinen op tijd laten rijden. Als ze zich daar niet aan houden, volgen er consequenties. 't Is gewoon een commercieel contract. Het zal de overheid worst wezen waarom de treinen niet op tijd rijden, want dat is namelijk het probleem van de NS.

Maar goed, laat je schrijnend gebrek aan kennis en inzicht vooral geen beletsel zijn om het vertrouwen in de politiek te verliezen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #306 Gepost op: 16 March 2011, 22:44:10 »
Maar goed, laat je schrijnend gebrek aan kennis en inzicht vooral geen beletsel zijn om het vertrouwen in de politiek te verliezen.

Voor een 12 jarige heeft ie in ieder geval meer een mening over de politiek dan ik had op die leeftijd... (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #307 Gepost op: 16 March 2011, 23:19:05 »
Ergens vind ik Kevin een punt hebben vwb dat laatste wat hij zei. Als zo'n beetje iedere, of in ieder geval veel toegangsweg(en) tot je werk is/zijn geblokkeerd -werkzaamheden, ongevallen, ga zo maar door-, dan is op tijd op het werk komen lastig (of je gaat lopen, maar dan moet je de avond van te voren weg oid, en in het geval van treinen - die kunnen niet zo goed lopen). 

Om even terug te koppelen naar het spoor neem ik de winter, als veel wissels bevroren/ op een andere manier niet in bedrijf zijn, en een trein dus niet erg veel kan. Daar kan de NS verder weinig aan doen (gasbrander op de trein en voor ieder wissel te stoppen om het ding te ontdooien is ook geen doen). Omgekeerd is natuurlijk zo dat als de NS materieel heeft dat niet zo heel erg van sneeuw houdt en het zaakje dus niet wil rijden, dat Prorail niet schuldig is. Het is inderdaad ook weer zo dat de NS een afspraak heeft voor wat betreft het op tijd rijden. Maar de schuld volledig op de NS (of op Prorail) leggen is niet erg eerlijk, in de meeste gevallen tenminste. Da's mijn (ietwat offtopic) 2 eurocent.

Verder vind ik het ook gemakkelijk om te denken dat ik op ieder moment naar de WC kan (in de trein). Je zou inderdaad hele hoge nood hebben, een aandoening die dat stukje van je lichaam aantast, enzovoort - wat dan? In een flesje? Tegen een van de stangen? Dat wordt een lucht...

mvg Bjorn
« Laatst bewerkt op: 16 March 2011, 23:21:01 door PKPrutser »
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Anoniem

  • Gast
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #308 Gepost op: 16 March 2011, 23:25:53 »
Daar kan de NS verder weinig aan doen (gasbrander op de trein en voor ieder wissel te stoppen om het ding te ontdooien is ook geen doen).

NS kan regres nemen, d.w.z. de boete (gedeeltelijk) proberen te verhalen op Prorail, net zoals jouw aannemer regres kan nemen op zijn onderaannemers als zij een zooitje van zijn bouwproject maken en jij als opdrachtgever daarom je aannemer met een contractuele boete om de oren slaat. Jij als opdrachtgever hebt niets te maken met WAAROM je aannemer wanpresteert, je bent met hem een boeteclausule overeengekomen en dus mag je die boete opeisen. Wat die aannemer dan kan doen is zijn onderaannemers aanspreken voor de schade die hij lijdt. Zo werkt dat, simpel als wat. Anders gaan al je onderaannemers naar elkaar lopen wijzen en word je uiteindelijk niets wijzer...

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #309 Gepost op: 16 March 2011, 23:34:04 »
Dat is waar. Als je dat hebt afgesproken, is dat wat anders. Ik nam aan dat er wat betreft boetes geen verdragen waren gesloten en dat er dus werd gezegd 'op tijd laten rijden dat zaakje, ons boeit het niet of het jouw schuld wel of niet is'. In zo'n situatie zou ik het oneerlijk vinden om alléén de NS aansprakelijk te stellen, als het buiten hun macht valt (geheel of gedeeltelijk).

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Anoniem

  • Gast
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #310 Gepost op: 16 March 2011, 23:36:52 »
Er is wel degelijk een prestatiecontract tussen de Staat en de NS dat jaarlijks vernieuwd wordt... in dat contract staat dat x% (ik geloof 86) van de treinen op tijd dient te zijn. Dat hebben de NS in 2010 niet gehaald en dus werkt het zoals ik boven beschreven heb :).

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #311 Gepost op: 16 March 2011, 23:43:21 »
Kijk aan, wat geleerd (y)



PS Met 'Ik nam aan dat er wat betreft boetes geen verdragen waren gesloten' doelde ik meer op gevallen waarbij de oorzaak van de vertragingen buiten de macht van de NS vielen, geheel of gedeeltelijk. Ik pruts weer een beetjemaar dat beaamt m'n forumnaam al ;D.

mvg Bjorn
« Laatst bewerkt op: 16 March 2011, 23:49:01 door PKPrutser »
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22514
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #312 Gepost op: 18 March 2011, 09:54:07 »
Het ging nog verder.
Kennelijk hoeft het toch geen 90 miljoen, zijnde 7 ton per plee te kosten.

http://www.fnvspoor.nl/index.php/nieuws/47-nieuws-uit-de-politiek/415-schultz-treinbouwer-herberekent-nieuwe-wcs

En verder is de Tweede Kamer van mening dat er bij de eerstvolgende aanbesteding van het hoofdnet in het pakket van eisen moet worden opgenomen dat er geen treinen zonder toiletvoorziening op het hoofdnet mogen rijden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

serie1200

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
  • Veni vidi foetsie
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #313 Gepost op: 18 March 2011, 10:11:15 »
1 tussenbak vervangen voor een met pot, uitgenomen tussenbak hergebruiken in nabestelling.

Ron
Met vriendelijke groet,
Ron

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #314 Gepost op: 18 March 2011, 10:49:20 »
Jullie zijn wel watjes zeg. Hier in NZ is de langste treinreis in Auckland 1 uur 10 minuten. Geen enkele WC te bekennen, zelfs op de nieuwste treinen ;) (verbouwde Britse Mk II rijtuigen met een lok die voor het eerst in 1953 op de rails kwam ;D)