maar rampstadrail is ook geen trein maar metro. en een wc-pec lijkt mij wel gaaf
dat je met een metro in de stad blijft en met de trein meestal naar en andere stad/dorp gaat
Het zal heus niet een soort Pec worden met een wc .
Neuh, de Rotterdamse metro loopt van Spijkenisse tot aan Capelle en komt ook in Vlaardingen en Schiedam .
@ stoere jongen Maasdam: voor jou blijkbaar niet, ik was toch een paar keer erg blij met de plee in plan V van zaltbommel naar breda of andersom. En nee, dat stukkie is geen 20 minuten.
Waarom het langste dat je gemiddeld in zo'n trein 20 tot 30 minuten. Niemand hoor ik praten over randstadrail daar zitten ook geen toiletten in. De reis tijden zijn te vergelijken. Als ik van Rdam zuid naar Capelle aan den IJssel reis met de Metro doe ik er toch snel 3 kwartier over. Ook geen toilet aanwezig. Praat en klaag ook niemand over. Dus ik snap het probleem niet.Dat pers berichtje is weer geschreven door iemand die denkt journalist te zijn. Wat zegt het spreek woord ook al weer DE KLOK HOREN LUIDEN MAAR WEET NIET WAAR DE KLEPEL HANGT.
leg mij dan eens uit wat er van wezenlijke verschil tussen de twee zijn. Dat is nihiel. Feit blijft dat reistijden vergelijkbaar zijn. Juist de Metro bewijst dat een toilet niet echt nodig is. Maar mensen horen trein en daar moet een toilet in. On nodig op deze korte trajecten.
Kijk eens hoe creatief van de minister: http://www.nu.nl/binnenland/2469930/schultz-bekijkt-extra-wc-wagon-bij-sprinter.htmlZie je het al voor je? Een 'extra wagon' achter de sprinters? En dan zeker ook rangeerlocs bij de kopstations om die plee-wagens weer netjes aan de achterkant te plaatsen?Gelukkig heeft de minister meer verstand van... ja, waarvan eigenlijk?
Overigens komt het idee van de SP, niet van de minister.