Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:26:52
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 15:02:11
Ik ben aan het opruimen. door Bob11
Vandaag om 14:43:42
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 14:33:07
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:23:10
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Pollux
Vandaag om 14:12:55
Show je werkplek door Frank 123
Vandaag om 12:46:36
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
Houten 23 Augustus 2025 door maartenvdb
Vandaag om 12:01:15
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:37:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
  

Auteur Topic: NSR sprinter SLT 2402  (gelezen 73694 keer)

kevinhhw

  • Gast
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #300 Gepost op: 16 March 2011, 21:34:35 »
De regering moet niet zijken, als ze geen verstand van treinen hebben bemoei je je er dan niet mee.
Even oftopic De ns een boete geven voor vertraging door storingen die Prorail veroorzaakt ontopic

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4531
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #301 Gepost op: 16 March 2011, 21:43:12 »
nou waren de SLT's niet erg goed bestand tegen de sneeuw en dat ligt niet aan prorail

maar het is inderdaad verstandig om de treinen te laten bestellen door mensen die weten wat alles moet doen.
en niet omdat een of andere hoge pief het wel een mooie trein vind voor weinig geld
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

MathynK

  • Offline Offline
  • Berichten: 3858
    • MCKmodelbouw
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #302 Gepost op: 16 March 2011, 22:08:17 »
Werkspoor laten doorstarten dus ;D ;Dbeetje laat, maar maakt niet uit
Mijn projecten zijn ook te zien op www.MCKmodelbouw.nl
Nu ook op instagram

Maasdam

  • Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Berichten: 675
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #303 Gepost op: 16 March 2011, 22:22:50 »
Gewoon een ecotoiletje erin en karren met die bak.

Dat is een idee wat dacht je van deze.


of


Moderner design.


Ben.

tinus

  • Offline Offline
  • Berichten: 1540
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #304 Gepost op: 16 March 2011, 22:37:41 »
Inderdaad een appart rijtuig bij achter koppelen.
Direct doorloopkoppen maken, kunnen de mensen die nodig moeten even overstappen naar het toiletrijtuig. ;D

Niet zo moeilijk toch?

Tinus.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #305 Gepost op: 16 March 2011, 22:38:24 »
De regering moet niet zijken, als ze geen verstand van treinen hebben bemoei je je er dan niet mee.

Even voor de goede orde:
  • De regering zeikt (ja, zo schrijf je dat) niet; dat doet de Tweede Kamer
  • Het is een taak van de Tweede Kamer om de regering te controleren, dus ze doen gewoon hun werk

Bovendien, die treinen worden mede betaald door belastinggeld. Wie houdt daar anders het overzicht op?

Citaat
Even oftopic De ns een boete geven voor vertraging door storingen die Prorail veroorzaakt ontopic

Als jij iedere week wel een dag te laat op je werk komt, zal je baas op een gegeven eens met je gaan praten. Als je te laat komt omdat je in de file staat, moet je maar eerder van huis vertrekken.

De NS moet zo'n vijf van de zes treinen op tijd laten rijden. Als ze zich daar niet aan houden, volgen er consequenties. 't Is gewoon een commercieel contract. Het zal de overheid worst wezen waarom de treinen niet op tijd rijden, want dat is namelijk het probleem van de NS.

Maar goed, laat je schrijnend gebrek aan kennis en inzicht vooral geen beletsel zijn om het vertrouwen in de politiek te verliezen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #306 Gepost op: 16 March 2011, 22:44:10 »
Maar goed, laat je schrijnend gebrek aan kennis en inzicht vooral geen beletsel zijn om het vertrouwen in de politiek te verliezen.

Voor een 12 jarige heeft ie in ieder geval meer een mening over de politiek dan ik had op die leeftijd... (y)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #307 Gepost op: 16 March 2011, 23:19:05 »
Ergens vind ik Kevin een punt hebben vwb dat laatste wat hij zei. Als zo'n beetje iedere, of in ieder geval veel toegangsweg(en) tot je werk is/zijn geblokkeerd -werkzaamheden, ongevallen, ga zo maar door-, dan is op tijd op het werk komen lastig (of je gaat lopen, maar dan moet je de avond van te voren weg oid, en in het geval van treinen - die kunnen niet zo goed lopen). 

Om even terug te koppelen naar het spoor neem ik de winter, als veel wissels bevroren/ op een andere manier niet in bedrijf zijn, en een trein dus niet erg veel kan. Daar kan de NS verder weinig aan doen (gasbrander op de trein en voor ieder wissel te stoppen om het ding te ontdooien is ook geen doen). Omgekeerd is natuurlijk zo dat als de NS materieel heeft dat niet zo heel erg van sneeuw houdt en het zaakje dus niet wil rijden, dat Prorail niet schuldig is. Het is inderdaad ook weer zo dat de NS een afspraak heeft voor wat betreft het op tijd rijden. Maar de schuld volledig op de NS (of op Prorail) leggen is niet erg eerlijk, in de meeste gevallen tenminste. Da's mijn (ietwat offtopic) 2 eurocent.

Verder vind ik het ook gemakkelijk om te denken dat ik op ieder moment naar de WC kan (in de trein). Je zou inderdaad hele hoge nood hebben, een aandoening die dat stukje van je lichaam aantast, enzovoort - wat dan? In een flesje? Tegen een van de stangen? Dat wordt een lucht...

mvg Bjorn
« Laatst bewerkt op: 16 March 2011, 23:21:01 door PKPrutser »
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Anoniem

  • Gast
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #308 Gepost op: 16 March 2011, 23:25:53 »
Daar kan de NS verder weinig aan doen (gasbrander op de trein en voor ieder wissel te stoppen om het ding te ontdooien is ook geen doen).

NS kan regres nemen, d.w.z. de boete (gedeeltelijk) proberen te verhalen op Prorail, net zoals jouw aannemer regres kan nemen op zijn onderaannemers als zij een zooitje van zijn bouwproject maken en jij als opdrachtgever daarom je aannemer met een contractuele boete om de oren slaat. Jij als opdrachtgever hebt niets te maken met WAAROM je aannemer wanpresteert, je bent met hem een boeteclausule overeengekomen en dus mag je die boete opeisen. Wat die aannemer dan kan doen is zijn onderaannemers aanspreken voor de schade die hij lijdt. Zo werkt dat, simpel als wat. Anders gaan al je onderaannemers naar elkaar lopen wijzen en word je uiteindelijk niets wijzer...

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #309 Gepost op: 16 March 2011, 23:34:04 »
Dat is waar. Als je dat hebt afgesproken, is dat wat anders. Ik nam aan dat er wat betreft boetes geen verdragen waren gesloten en dat er dus werd gezegd 'op tijd laten rijden dat zaakje, ons boeit het niet of het jouw schuld wel of niet is'. In zo'n situatie zou ik het oneerlijk vinden om alléén de NS aansprakelijk te stellen, als het buiten hun macht valt (geheel of gedeeltelijk).

mvg Bjorn
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

Anoniem

  • Gast
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #310 Gepost op: 16 March 2011, 23:36:52 »
Er is wel degelijk een prestatiecontract tussen de Staat en de NS dat jaarlijks vernieuwd wordt... in dat contract staat dat x% (ik geloof 86) van de treinen op tijd dient te zijn. Dat hebben de NS in 2010 niet gehaald en dus werkt het zoals ik boven beschreven heb :).

BjornOl49

  • Breedbeeldvullend
  • Offline Offline
  • Berichten: 555
  • Zo. Die is kapot.
    • Bjorn's hobbygeneuzel
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #311 Gepost op: 16 March 2011, 23:43:21 »
Kijk aan, wat geleerd (y)



PS Met 'Ik nam aan dat er wat betreft boetes geen verdragen waren gesloten' doelde ik meer op gevallen waarbij de oorzaak van de vertragingen buiten de macht van de NS vielen, geheel of gedeeltelijk. Ik pruts weer een beetjemaar dat beaamt m'n forumnaam al ;D.

mvg Bjorn
« Laatst bewerkt op: 16 March 2011, 23:49:01 door PKPrutser »
http://bjornshobbygeneuzel.blogspot.nl/
Eisenbahnknotenpunkthinundherschieber bij de ZLSM

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22512
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #312 Gepost op: 18 March 2011, 09:54:07 »
Het ging nog verder.
Kennelijk hoeft het toch geen 90 miljoen, zijnde 7 ton per plee te kosten.

http://www.fnvspoor.nl/index.php/nieuws/47-nieuws-uit-de-politiek/415-schultz-treinbouwer-herberekent-nieuwe-wcs

En verder is de Tweede Kamer van mening dat er bij de eerstvolgende aanbesteding van het hoofdnet in het pakket van eisen moet worden opgenomen dat er geen treinen zonder toiletvoorziening op het hoofdnet mogen rijden.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

serie1200

  • Offline Offline
  • Berichten: 141
  • Veni vidi foetsie
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #313 Gepost op: 18 March 2011, 10:11:15 »
1 tussenbak vervangen voor een met pot, uitgenomen tussenbak hergebruiken in nabestelling.

Ron
Met vriendelijke groet,
Ron

Beached

  • Offline Offline
  • Berichten: 1108
Re:NSR sprinter SLT 2402
« Reactie #314 Gepost op: 18 March 2011, 10:49:20 »
Jullie zijn wel watjes zeg. Hier in NZ is de langste treinreis in Auckland 1 uur 10 minuten. Geen enkele WC te bekennen, zelfs op de nieuwste treinen ;) (verbouwde Britse Mk II rijtuigen met een lok die voor het eerst in 1953 op de rails kwam ;D)