Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring  (gelezen 16665 keer)

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 4497
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #30 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:21:18 »
Er wordt nog onderzoek gedaan naar een doorstart. Het is nog niet definitief voorbij.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #31 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:38:53 »
Hm, jammer.
Wou nog kaartjes kopen voor in de herfst met me meisje
Afwachten dus.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Miniature Holland

  • NL in miniatuur
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
    • Instagram
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #32 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:55:28 »
Gelukkig heb ik de complete trein anno 2018 als herinnering dat het gereden heeft. Hoop op een doorstart natuurlijk.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #33 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:17:49 »
Wat ik raar vind, is dat je dat diner kon boeken voor 45 euro ofzo ( 10tje extra voor 2 persoonstafel ).
Geen idee wat jullie daar van vinden, maar ik vind dat belachelijk laag !
Nav review die ik zag was het eten an sich nu ook niet zo bijzonder ( voorbereid, enkel ter plaatse in het beste geval wat opgewarmd of uit de koelkast ).
Moest ik dat ding uitbaten : pak dat groots aan, je hebt/had een prachtig panorama rijtuig, vraag daar 250/300 euro ofzo de kop, zet er één of andere veelbelovende chefkok in, en doe in de "gewone" rijtuigen ook iets gelijkaardig, enkel dan een gewoner menu, met (onbekende) kok maar die een lekker menutje uit zijn hoed toverd a 80 of zelfs 100 euro per man, en zorg dat het eten de ervaring wordt in combinatie met een leuke treinrit, bij zonsondergang, de ene keer in het noorden rond het Ijselmeer ( in de mate dat gaat natuurlijk ), of door zuid limburg en de duitse grens ofzo.
Combineer het met een rit naar Brussel / Parijs / Berlijn of andere grote buurlandstad, en zorg dat je een soort weekendje ism een hotel ofzo daar doet.
Moet je natuurlijk niet dagelijks doen, maar vermoed dat je zoiets op maandelijkse basis wel volgeboekt krijgt. Ik zou het doen.
Maar niet voor 50 euro om dan een menu voorgeschoteld te krijgen dat je eigenlijk zelf thuis zou kunnen fabriceren bij wijze van spreke.

Zonde, ik hoop dat ze doorstarten en hun formule aanpassen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #34 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:25:07 »
Ik denk dat je even terug moet kijken naar de eerdere concepten van Railpromo, en daarnaast ook even moet beseffen wat voor keuken mogelijkheden je aan boord hebt. Laten we eens beginnen dat het Panorama rijtuig bijvoorbeeld totaal géén keuken had  ;)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #35 Gepost op: 07 augustus 2019, 20:16:09 »
Maar wèl een bar ;D

slainte mhath
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #36 Gepost op: 07 augustus 2019, 22:01:01 »
Toch vind ik dat Falcon wel een punt heeft. Voor €45 pp kan je eigenlijk geen behoorlijke maaltiid voorschotelen en ook nog een trein laten rijden. Ik moet in ieder geval de eerste nog horen die uitgesproken positief was over de maaltijd. En ook in een rijdend restaurant vind ik dat toch wel een dingetje.

Ik zoek wel een goed restaurant uit en ga daar dan met de trein naartoe.  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #37 Gepost op: 07 augustus 2019, 22:55:27 »
Oeps, dat is onverwacht nieuws als je net nog met deze trein mee geweest bent  :o Erg jammer.
Ben ik blij dat ik m'n bon (het was een kado) nog op tijd verzilverd heb! De kans lijkt nu groot dat ik anders achter het net had gevist.
En het verbaast me wel. Toen ik drie weken geleden meeging zat de trein volgens mij vol. De prijzen waren redelijk vast. Het lijkt me dus dus je redelijk je inkomsten moet kunnen inschatten. Of zou het diner gedeelte alleen niet winstgevend geweest zijn? Railpromo reed naast de diner trein overdag toch ook andere ritten met hun locs? Zou dat niet genoeg inkomsten geboden hebben?

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #38 Gepost op: 08 augustus 2019, 11:48:09 »
Mja, als hun prijzen voor de andere treindiensten die ze overdag deden, in de lijn lagen met de prijzen om te eten in een rijdende trein, dan denk ik dat ze niet veel winst maakten  ;D
Nederland is ietsie goedkoper dan Belgie op vlak van uit eten gaan op restaurant ofzo, al is het niet veel, maar mijn ervaring hier in Belgie is : als je voorgerechtje, hoofdgerecht en dessertje wil ( laten we nemen : iets garnaalkroket achtig als voorgerecht, iets van zalm/forel als hoofdgerecht en niet te gek creme brulee als dessert + een flesje huiswijn ), denk dat je makkelijk aan 16 + 24 + 12 + (23/2) = 63,5 euro kwijt bent ( 23 euro is ganse fles, en we drinken toch maar de helft, de rest is voor de vrouw :) ). Dus met ze'n tweetjes in Belgie ben je snel bijna 130 euro kwijt.
En dat is enkel eten. Rialpromo kan het dus goedkoper + nog vervolgens een trein een paar uur laten rijden, incl het personeel betalen. Als je dan niet failliet gaat, dan moet er ofwel iets vrij verdacht zijn met het eten of zit je met sociale fraude etc bezig volgens mij.

Gewoon zoals ik al eerder zei : zet een extra rijtuig in die trein met een deftige keuken/kok in, zodat je in dat panoramarijtuig ( en ook de andere ofcourse ) echt de luxe kan beleven en genieten van smaakvol eten,  breng die prijzen naar een "normaal" tarief voor zulk soort evenementen, en dat ding zal goed draaien. Zorg voor afwisseling met in de herfst wildmenus, in de zomer iets speciaals, rond de winter en valantijn speciale aangepaste menus. Kan niet mis gaan me dunkt.
Als je even kijkt als je eens een reisje met de Orient Express wil doen ( wat nu wel iets serieus anders is, maar in zekere zin kan je het wel in dezelfde trent plaatsen ), kom je op een iets andere prijsklasse, en niet op een soort Flixbus/Flixtrain prijzen zoals Railpromo deed voor een etentje en ritje in hun materiaal.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #39 Gepost op: 08 augustus 2019, 19:53:19 »
Sorry hoor, maar dit is allemaal geroep van de zijlijn.
Ik kan niet in de boeken kijken van railpromo en ik denk dat jij dat ook niet kan.
Laten we hopen dat er een doorstart komt, niet alleen vanwege de "dinner train" maar vooral van alle andere activiteiten.
Ik heb trouwens wel heerlijk gegeten, net als ongeveer 50% van de klanten als ik de reviews moet geloven.
Vr. groeten,
Bob

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #40 Gepost op: 08 augustus 2019, 21:52:12 »
Ja, ik weet dat het van de zijlijn is Bob.
En ik ga niet zeggen dat het slecht is ( heb geen ervaring met het rijden/eten bij Railpromo, enkel wat reviews op internet hier en daar gelezen ), maar ik meen dat men er veel meer mee kon doen ( wat natuurlijk ook niet noodzakelijk wil zeggen dat dat het bedrijf zou geredt hebben ).

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #41 Gepost op: 08 augustus 2019, 23:19:52 »
Als verjaardagscadeau heb ik met mijn partner op 1 mei de Dinner Train vanuit Alphen aan den Rijn genomen. In de aankondiging sprak men van een ronde van ca. 2 uur. Ervan uitgaande dat het een ronde zou zijn ging ik uit van een tripje via Woerden en Breukelen richting Amsterdam om dan via Leiden weer in Alphen uit te komen. Uiteindelijk zijn we niet verder dan Amsterdam Holendrecht gekomen waarna de terugreis weer aanvaard werd.

De prijs stond echter niet in verhouding van het gebodene. Bij het afrekenen van de genuttigde drankjes bleken de pinautomaten niet te werken zodat er achteraf overgemaakt kon worden. Eerder had men ook al last van deze storing.

Rob

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #42 Gepost op: 09 augustus 2019, 13:29:23 »
Mja, als hun prijzen voor de andere treindiensten die ze overdag deden, in de lijn lagen met de prijzen om te eten in een rijdende trein, dan denk ik dat ze niet veel winst maakten  ;D
Nederland is ietsie goedkoper dan Belgie op vlak van uit eten gaan op restaurant ofzo, al is het niet veel, maar mijn ervaring hier in Belgie is : als je voorgerechtje, hoofdgerecht en dessertje wil ( laten we nemen : iets garnaalkroket achtig als voorgerecht, iets van zalm/forel als hoofdgerecht en niet te gek creme brulee als dessert + een flesje huiswijn ), denk dat je makkelijk aan 16 + 24 + 12 + (23/2) = 63,5 euro kwijt bent ( 23 euro is ganse fles, en we drinken toch maar de helft, de rest is voor de vrouw :) ). Dus met ze'n tweetjes in Belgie ben je snel bijna 130 euro kwijt.
En dat is enkel eten. Rialpromo kan het dus goedkoper + nog vervolgens een trein een paar uur laten rijden, incl het personeel betalen. materiaal.
En dat restaurant waar jij gaat eten hoeft zijn huisvesting en personeel niet te betalen? Je vergelijkt wel appels met peren, en dan ook nog eens duidelijk zonder de achtergronden erbij te weten.

Silvolde

  • Offline Offline
  • Berichten: 1467
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #43 Gepost op: 09 augustus 2019, 15:30:02 »
Onvergelijkbaar zoals entourage, landschap, selectie etc. hierbij een link naar de gastronomie in de Glacier Express. De menukaart is als pdf te downloaden.

https://www.glacierexpress.ch/en/travel-planning/gastronomy/

Rob
 

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: Dinner Train van Railpromo, een leuke ervaring
« Reactie #44 Gepost op: 09 augustus 2019, 16:43:21 »
Een gemiddeld restaurant heeft meer keuze dan alleen vis, vlees en vegetarisch.
Je kunt een behoorlijk scherpe prijs bieden als iedereen de "dagschotel"moet nemen.

Vr. groeten,
Bob