Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Dave.......
Vandaag
om 02:42:59
Reparaties aan je materieel: tips & tricks
door
Joost O
Vandaag
om 02:29:47
Loc - tenderverbindin Roco S3/6
door
Dave.......
Vandaag
om 01:32:36
Da's Daz 2
door
ex44
Vandaag
om 00:31:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Schachbrett
09 December 2025, 23:30:44
Roco traxx 'Eurocity'
door
Martijn193
09 December 2025, 23:21:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie
door
Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc...
door
BramFokke
09 December 2025, 22:10:38
Frans loodsje et cetera
door
Noordernet
09 December 2025, 22:06:37
Extra functie in Zimo MS450P22
door
Herb73
09 December 2025, 21:48:12
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig?
door
Petertje
09 December 2025, 21:40:50
ratelende 1300 van Electrotren
door
GMA70
09 December 2025, 21:35:10
ratelende 1300 van Electrotren
door
knar46
09 December 2025, 21:21:14
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa
door
Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg
door
Quinzeedied
09 December 2025, 20:21:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
09 December 2025, 19:55:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
09 December 2025, 19:44:23
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22
door
Ronald69
09 December 2025, 19:44:05
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau
door
Hans Reints
09 December 2025, 19:33:09
US diorama in H0
door
Wim Vink
09 December 2025, 19:04:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Ronald69
09 December 2025, 18:38:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Hans van de Burgt
09 December 2025, 18:25:01
Roco 2025
door
IJmc
09 December 2025, 18:02:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
09 December 2025, 17:46:43
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
09 December 2025, 17:17:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Huup
09 December 2025, 17:04:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil ICD en INT naar Brussel
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Verschil ICD en INT naar Brussel (gelezen 1824 keer)
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27028
Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Gepost op:
14 June 2019, 12:53:13 »
Tussen Nederland en Brussel Zuid rijden twee treindiensten. De Intercity Direct (ICD) van/naar Amsterdam, de internationale trein (INT) van/naar Den Haag. Tussen Rotterdam en Brussel Zuid rijden ze over hetzelfde traject en stoppen bij dezelfde stations. Verder bestaan ze uit hetzelfde materieel, een stam rijtuigen met aan elk eind een 186'er.
Waarom dan toch een verschillende benaming?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
henk
Offline
Berichten: 22748
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #1 Gepost op:
14 June 2019, 13:24:06 »
Bij mijn weten slaat de term Intercity Direct alleen op de treinen die binnen Nederland pendelen.
Alle treinen naar Brussel heten intercity Brussel.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Daan!
Offline
Berichten: 4603
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #2 Gepost op:
14 June 2019, 13:25:47 »
Beide treinen zijn Intercity Brussel. Echter rijden 12 treinen vanaf Amsterdam en 4 vanaf Den Haag. De trein heet Intercity direct vanwege de toeslag die geheven wordt op Rotterdam Schiphol. Systeemtechnisch was het niet mogelijk toeslag op de borden te zetten zonder de trein Intercity direct te noemen.
Gelogd
Ronald69
Offline
Berichten: 3048
Duitsland TP III/IV
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #3 Gepost op:
14 June 2019, 13:33:41 »
Daarbij aangemerkt dat de ICD via Breda rijdt. Maakt daar kop en gaat door dan naar Brussel.
Gelogd
Grt, Ronald.
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27028
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #4 Gepost op:
14 June 2019, 14:34:44 »
Ja oké, maar de trein die op de
actuele spoorkaart
INT heet maakt ook kop in Breda.
Zit het enige verschil dan in de toeslag?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Daan!
Offline
Berichten: 4603
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #5 Gepost op:
14 June 2019, 16:00:09 »
Klopt.
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 27028
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
«
Reactie #6 Gepost op:
14 June 2019, 16:07:40 »
Duidelijk.Weer een knagende vraag opgelost.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Verschil ICD en INT naar Brussel