Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoeken in het Utrechts archief door Pauldg
Vandaag om 19:32:28
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 19:29:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 19:29:06
lichtsluis een bezetmelding laten geven door Bert55
Vandaag om 19:26:30
Ineens geen sound meer door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:23:27
Fleischmania Nostalgia door Eric v C
Vandaag om 19:12:25
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 19:01:28
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 18:57:32
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:50:41
koppeling vervangen Minitrix wagon door VictorPM
Vandaag om 18:49:54
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 18:46:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 17:45:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 17:43:18
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 17:39:31
Jacquelinger Lokalbahn - Duitse "nebenbahn" in H0 door Duikeend
Vandaag om 17:37:44
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door einte
Vandaag om 17:05:21
Beekdaelen in H0 door einte
Vandaag om 17:03:46
Houten Plus zaterdag 21 februari 2026 door Ronald69
Vandaag om 17:03:30
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:56:31
Geïsoleerd motorschild. door Ronald69
Vandaag om 16:51:29
Modelspoorbaan van Einte door einte
Vandaag om 16:39:26
Rondom Charlois door tothebeach
Vandaag om 16:30:27
Doornvliet door Eric B
Vandaag om 16:26:21
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:25:41
Yamorc 7001 dood door Niels64
Vandaag om 15:48:18
Werkplaats Wael en Bosch door Forever Rocofan
Vandaag om 15:17:56
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door wob
Vandaag om 14:22:30
MTB DP1 v2 - Wormwiel terug plaatsen. door BillWisselWizard
Vandaag om 13:14:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:33:43
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Eric B
Vandaag om 12:32:14
  

Auteur Topic: Verschil ICD en INT naar Brussel  (gelezen 1854 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27089
    • Pagina van klaas
Verschil ICD en INT naar Brussel
« Gepost op: 14 June 2019, 12:53:13 »
Tussen Nederland en Brussel Zuid rijden twee treindiensten. De Intercity Direct (ICD) van/naar Amsterdam, de internationale trein (INT) van/naar Den Haag. Tussen Rotterdam en Brussel Zuid rijden ze over hetzelfde traject en stoppen bij dezelfde stations. Verder bestaan ze uit hetzelfde materieel, een stam rijtuigen met aan elk eind een 186'er.
Waarom dan toch een verschillende benaming?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22773
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 14 June 2019, 13:24:06 »
Bij mijn weten slaat de term Intercity Direct alleen op de treinen die binnen Nederland pendelen.
Alle treinen naar Brussel heten intercity Brussel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #2 Gepost op: 14 June 2019, 13:25:47 »
Beide treinen zijn Intercity Brussel. Echter rijden 12 treinen vanaf Amsterdam en 4 vanaf Den Haag. De trein heet Intercity direct vanwege de toeslag die geheven wordt op Rotterdam Schiphol. Systeemtechnisch was het niet mogelijk toeslag op de borden te zetten zonder de trein Intercity direct te noemen.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3093
  • Duitsland TP III/IV
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #3 Gepost op: 14 June 2019, 13:33:41 »
Daarbij aangemerkt dat de ICD via Breda rijdt. Maakt daar kop en gaat door dan naar Brussel.
Grt, Ronald.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27089
    • Pagina van klaas
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #4 Gepost op: 14 June 2019, 14:34:44 »
Ja oké, maar de trein die op de actuele spoorkaart INT heet maakt ook kop in Breda.
Zit het enige verschil dan in de toeslag?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4609
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #5 Gepost op: 14 June 2019, 16:00:09 »
Klopt.

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 27089
    • Pagina van klaas
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #6 Gepost op: 14 June 2019, 16:07:40 »
Duidelijk.Weer een knagende vraag opgelost. :)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.