Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Dave.......
Vandaag om 02:42:59
Reparaties aan je materieel: tips & tricks door Joost O
Vandaag om 02:29:47
Loc - tenderverbindin Roco S3/6 door Dave.......
Vandaag om 01:32:36
Da's Daz 2 door ex44
Vandaag om 00:31:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Schachbrett
09 December 2025, 23:30:44
Roco traxx 'Eurocity' door Martijn193
09 December 2025, 23:21:28
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
09 December 2025, 23:05:43
Depot Chur Sand v3.0 jaja weer een nieuwe versie door Edsko Hekman
09 December 2025, 23:02:28
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
09 December 2025, 22:56:26
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort) door Frank 123
09 December 2025, 22:20:19
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door BramFokke
09 December 2025, 22:10:38
Frans loodsje et cetera door Noordernet
09 December 2025, 22:06:37
Extra functie in Zimo MS450P22 door Herb73
09 December 2025, 21:48:12
Roco digitaal rijden Mulimaus... is z21 Start wel nodig? door Petertje
09 December 2025, 21:40:50
ratelende 1300 van Electrotren door GMA70
09 December 2025, 21:35:10
ratelende 1300 van Electrotren door knar46
09 December 2025, 21:21:14
Rivarossi br 56 HR2891S door Priegelman
09 December 2025, 21:00:10
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
09 December 2025, 20:25:05
GoVolta treindiensten naar Berlijn & Hamburg door Quinzeedied
09 December 2025, 20:21:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
09 December 2025, 19:55:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
09 December 2025, 19:44:23
Problemen BR10 met decoder Zimo MN330P22 Plux 22 door Ronald69
09 December 2025, 19:44:05
Bentheimer Eisenbahn Reactivering deel 2 Bad Bentheim--Gronau door Hans Reints
09 December 2025, 19:33:09
US diorama in H0 door Wim Vink
09 December 2025, 19:04:58
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Ronald69
09 December 2025, 18:38:23
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
09 December 2025, 18:25:01
Roco 2025 door IJmc
09 December 2025, 18:02:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
09 December 2025, 17:46:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
09 December 2025, 17:17:46
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
09 December 2025, 17:04:01
  

Auteur Topic: Verschil ICD en INT naar Brussel  (gelezen 1824 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27028
    • Pagina van klaas
Verschil ICD en INT naar Brussel
« Gepost op: 14 June 2019, 12:53:13 »
Tussen Nederland en Brussel Zuid rijden twee treindiensten. De Intercity Direct (ICD) van/naar Amsterdam, de internationale trein (INT) van/naar Den Haag. Tussen Rotterdam en Brussel Zuid rijden ze over hetzelfde traject en stoppen bij dezelfde stations. Verder bestaan ze uit hetzelfde materieel, een stam rijtuigen met aan elk eind een 186'er.
Waarom dan toch een verschillende benaming?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22748
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 14 June 2019, 13:24:06 »
Bij mijn weten slaat de term Intercity Direct alleen op de treinen die binnen Nederland pendelen.
Alle treinen naar Brussel heten intercity Brussel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4603
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #2 Gepost op: 14 June 2019, 13:25:47 »
Beide treinen zijn Intercity Brussel. Echter rijden 12 treinen vanaf Amsterdam en 4 vanaf Den Haag. De trein heet Intercity direct vanwege de toeslag die geheven wordt op Rotterdam Schiphol. Systeemtechnisch was het niet mogelijk toeslag op de borden te zetten zonder de trein Intercity direct te noemen.

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 3048
  • Duitsland TP III/IV
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #3 Gepost op: 14 June 2019, 13:33:41 »
Daarbij aangemerkt dat de ICD via Breda rijdt. Maakt daar kop en gaat door dan naar Brussel.
Grt, Ronald.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27028
    • Pagina van klaas
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #4 Gepost op: 14 June 2019, 14:34:44 »
Ja oké, maar de trein die op de actuele spoorkaart INT heet maakt ook kop in Breda.
Zit het enige verschil dan in de toeslag?
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4603
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #5 Gepost op: 14 June 2019, 16:00:09 »
Klopt.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27028
    • Pagina van klaas
Re: Verschil ICD en INT naar Brussel
« Reactie #6 Gepost op: 14 June 2019, 16:07:40 »
Duidelijk.Weer een knagende vraag opgelost. :)
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.