Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Artitec 2020, nieuws van de fabrikant. door barry1972
Vandaag om 19:18:50
Keerlus Numansbaan door tonp7
Vandaag om 19:12:32
Bovenleidingportalen Den Haag-Delft tot 1980 door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:08:49
Cubana door iarnrod
Vandaag om 19:05:46
Wasbenzine/residu door Peter Kleton
Vandaag om 19:03:31
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door GerardvV
Vandaag om 19:03:03
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 19:00:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 19:00:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door iarnrod
Vandaag om 18:44:11
Herstart en inspiratieloos door NS264
Vandaag om 18:32:42
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door Chris Westerduin
Vandaag om 18:22:40
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Pjotr500
Vandaag om 18:19:54
Frans loodsje et cetera door nkob
Vandaag om 18:06:34
Modelhuis demonteren zonder stukken door MOVisser
Vandaag om 18:02:58
Minicamera of inspectiecamera, ervaringen? door MOVisser
Vandaag om 17:49:29
Rijtuigen op De Meer door R v/d Hoven
Vandaag om 17:43:42
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:57:02
Tortoise wisselmotor niet met Littfinsky M-DEC-DC aan te sturen? door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:51:54
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door ruudns
Vandaag om 16:37:00
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door Pauldg
Vandaag om 16:24:25
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt "niet" geproduceerd: toch wel door Rondje_HO
Vandaag om 16:15:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door R v/d Hoven
Vandaag om 16:13:42
Wie kan mij helpen met een baanplan voor rocoline met bedding? door Rondje_HO
Vandaag om 15:49:23
PREFO Tram Bouwpakket Gezocht door ANDREUS
Vandaag om 15:48:28
Spoor III in Nederland gebruikt? door Reinout van Rees
Vandaag om 15:17:26
Armita Wagons Amsterdam bv Tds door Arjan6511
Vandaag om 14:57:27
Philotrain NS 4600, de grote verbouwing door roadster36
Vandaag om 14:57:27
Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan door GMA70
Vandaag om 14:49:43
Marklin 2020, nieuws van de fabrikant door Chris
Vandaag om 14:49:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:45:39
  

Auteur Topic: BR 03 154 met Gunter ombouw.  (gelezen 7167 keer)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #15 Gepost op: 05 mei 2019, 12:08:41 »
De tender is ook binnen, ze komt van de donor lok 01 069 van Roco.

Ze is van het type :2'2'T32 en er zit een 6 polige motor in met vliegwiel. :)

Br 03 154 tender by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 tender by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Tender by Kees Borgers, on Flickr

De bufferbalk van Weinert word nu ook onderhanden genomen.

Br 03 154 bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Later meer.

Kees.
« Laatst bewerkt op: 05 mei 2019, 18:56:37 door puntenglijder »
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #16 Gepost op: 05 mei 2019, 14:20:29 »
Het geheel ziet er nu zo uit.

Br 03 154 Bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Het ziet er wel een stuk beter uit als dat oude ding. ;D

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #17 Gepost op: 05 mei 2019, 18:55:44 »
Omdat bij de oudere Roco modellen de motor nog aan 1 zijde aan massa zit, moet deze
hier van gescheiden worden.

Dit is redelijk eenvoudig, je neemt een stukje karton en slaat er met een holpijp een gaatje in van 5 mm.
Je haalt de schroef aan de massa kant los, deze herbergt tevens de koolborstel.

Je kartonnetje met het gat plaats je tegen het metalen omhulsel en draait de schroef met de koolborstel er weer in.
Nu is de motor gescheiden van massa en kun je deze digitaal dus gaan aansturen. ;)
Controleer wel even of ze ook echt van de massa af is met een Ohm meter.

Br 03 154 motor by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 motor by Kees Borgers, on Flickr

Later meer.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #18 Gepost op: 06 mei 2019, 20:37:39 »
Onder tussen heeft de nieuwe bufferbalk een lik verf gekregen.

Het geheel ziet er nu zo uit, natuurlijk ontbreken de beide slangen aan de voorzijde nog.

Br 03 154 met bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 met bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 met bufferbalk by Kees Borgers, on Flickr

Als ik naar de originele foto kijk hier aan het begin van het draadje, mis ik de klinknagels aan de binnen zijde van de wind lei platen, gelukkig had ik deze mee
besteld.
Dit houd dus in dat de platen er nog maar eens af moeten om de strips te monteren.
Ook de strips waar mee de platen vast zitten aan de ketel worden zoals het origineel gemonteerd. ;)

Later meer..

Kees..
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #19 Gepost op: 12 mei 2019, 08:09:28 »
Gisteren een paar stappen terug.

De leds die in de kop lampen zitten branden niet.
Dus de bufferbalk er weer af en de lampen er ook weer af.
Helaas zijn hier bij de lampen van Brawa ook gesneuveld. :(

Dus vandaag maar nieuwe bestellen.

Kees.



Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #20 Gepost op: 18 mei 2019, 09:32:21 »
Van de week nog meer tegenslag.

De lampen van Brawa zijn niet meer leverbaar. ???
Nu zit ik te denken, wachten tot de 01 van hun geleverd gaat worden, daar zitten ook lampen op?
Of de lampen maar eens bestellen bij Roco.

Natuurlijk is Weinert ook nog een optie.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2019, 13:09:17 »
Vandaag positief nieuws.

De windleid platen hebben hun klinknagel strips gekregen en zien er nu zo uit. :)

Br 03 154 windlei platen by Kees Borgers, on Flickr

Zoals al eerder beschreven, de strip zit vast met verdunde houtlijm.
Straks zal de verf laag ook nog voor hechting zorgen.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #22 Gepost op: 23 mei 2019, 21:51:36 »
Afgelopen week de windleid platen op de lok gezet.

Natuurlijk nadat ze zijn gespoten, ook de verlichting zit er weer op en het licht word door draad
lampjes van Brawa geleverd.( 3V )

Morgen volgen foto's, helaas is Flickr op dit moment plat voor onderhoud. :-X

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #23 Gepost op: 24 mei 2019, 18:46:10 »
Zoals beloofd.

Br 03 154 Verlichting by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Lampen by Kees Borgers, on Flickr


Ze branden nu op 14V, straks op 18V, ze zullen dus iets meer licht gaan geven.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #24 Gepost op: 26 mei 2019, 13:03:23 »
Gisteren een lekker stuk verder gekomen met de 03.

Zo zijn de steunen van de windleid platen aan de achterzijde er bij gekomen.
De onder zijde van de tender heeft een spuitbeurt gehad en heeft dus nu zijn plastiek look verloren. ;D

De kap van de lok zelf heeft ook nog een verse laag verf gekregen, de bedrading is aangesloten en de decoder zit er inmiddels ook in.

De firma Kuswa heeft zich ook van zijn goede zijde laten zien, de bestelden schilden voor haar zijn na 7 weken nog steeds niet binnen.
Deze had ik besteld op de beurs in Dortmund, ook heb ik ze al gemaild 3 weken geleden, ze zouden afgelopen week binnen moeten komen.

Conclusie : ik koop nooit meer wat bij hun.

Ik bestel ze in vervolg gewoon weer bij Beckert, dan heb je ze in 3 weken.

Ze is nu nog erg rood/zwart, maar daar komt nog verandering in.

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Op de tender ontbreekt ook nog het een en ander, ook dit komt er natuurlijk nog op.

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Gunther by Kees Borgers, on Flickr

Later meer.

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #25 Gepost op: 02 juni 2019, 20:45:16 »
He he, na een kleine 2 maanden dan eindelijk mijn lok schilden binnen.

Het heeft blijkbaar even tijd nodig als je wat besteld bij Kuswa. :-\

Het is even priegelen maar dan heb je ook wat.  ;D

Br 03 154 Lok schilden by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Lok schilden by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Lok schilden by Kees Borgers, on Flickr

Br 03 154 Lok schilden by Kees Borgers[/url, on Flickr

[url=https://flic.kr/p/2g7tksW]
Br 03 154 Lok schilden by Kees Borgers, on Flickr

Wat wel erg leuk is, is dat zelfs het bouw jaar op de schilden goed is.

Kees.











« Laatst bewerkt op: 02 juni 2019, 20:49:50 door puntenglijder »
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

wob

  • Offline Offline
  • Berichten: 1185
  • Aachenau West
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #26 Gepost op: 02 juni 2019, 22:12:17 »
Het wachten toch beloond!
(En inderdaad een heel gepriegel).

Groet, Bas

JohnT

  • Offline Offline
  • Berichten: 214
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #27 Gepost op: 06 juni 2019, 19:26:04 »
Mooi dat je zo een loc compleet kunt maken.

JohnT

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #28 Gepost op: 07 juni 2019, 19:03:43 »
Heren bedankt voor de reactie's.  (y)

Straks meer  ;D

Kees.
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2019, 19:30:14 door puntenglijder »
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 1252
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: BR 03 154 met Gunter ombouw.
« Reactie #29 Gepost op: 08 juni 2019, 17:42:18 »
Ik kwam ook nog de levens loop van deze dame tegen. ;D

03 154   Leipzig Hbf West   15.03.1934   Abnahme Borsig 14474
03 154   Leipzig Hbf West   15.05.1934   
03 154   Berlin-Grunewald   15.12.1936   
03 154   Leipzig Hbf West   31.12.1936   
03 154   Berlin-Grunewald   01.08.1941   
03 154   Berlin-Grunewald   01.01.1945   
03 154   Magdeburg-Rothensee   18.06.1945   abgestellt
03 154   Magdeburg Hbf   01.01.1946   
03 154   Halle P   18.05.1948   Schadlok
03 154   Halle P   01.07.1950   
03 154   Berlin-Ostbahnhof   01.07.1960   
03 154   Wittenberge   01.07.1965   
03 154   Berlin-Ostbahnhof   15.07.1969   
03 154   Stendal   15.02.1970   
03 154   Stendal   31.05.1970   Umzeichnung in 03 2154
03 2154   Stendal   01.06.1970   Umzeichnung aus 03 154
03 2154   Stendal   31.12.1971   Reko-Kessel
03 2154   Stendal   15.03.1972   
03 2154   Stendal   15.07.1974   
03 2154   Halberstadt   15.10.1975   abgestellt
03 2154   Halberstadt   15.04.1976   
03 2154   Halberstadt   31.12.1977   
03 2154   Stendal   09.12.1983   Ausgemustert

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.