Waarom moeten we nu stennis gaan schoppen omdat we er eventjes geen zicht op hebben?
West kust duurt denk iets langer dan Oost zijde
Omdat tegenwoordig een pakketje met track & trace gevolgd kan worden. Dan moet ook op elk moment duidelijk zijn waar het is. En als het 8 dagen bij de douane ligt dan horen ze dat bij PostNL te weten.
Klaas vat het goed samen: het gaat mij er inderdaad niet om hoe lang het duurt.Wel dat je in redelijkheid weet waar het pakket zich bevindtOok al is dat bij de Nederlandse Douane.Wat is er mis om dat bij hun te scannen zodat dat in het track-trace systeem komt?We zijn wat mij beteft helemaal niet verwend. Dat is versturen anno 2019 Maar het Post.NL track-trace system suggereert dat je het pakket volgen kunt.Dat doet het dus niet. Daar doet de nederlandse overheid/douane dus gewoon aan mee."Because they have the law on their side".
Wilt u een zending volgen naar het buitenland? Dan kunt u via de website van International Parceltracking uw zending opzoeken. Selecteer het land van bestemming en vul de barcode in. Vervolgens klikt u op ’Vind pakket‘. De informatie verschijnt nu op uw scherm. Heeft u geen resultaat gevonden? In veel gevallen is uw zending gewoon aangekomen. PostNL is voor de Track & Trace-gegevens afhankelijk van gegevensuitwisseling met onze internationale partners. Zij zijn niet altijd in staat om de bijbehorende Track & Trace-gegevens (tijdig) door te geven.
Misschien was de weken voor kerst ook niet het handigste moment om te gaan staken.
Het lijkt mij overigens dat het met de informatieverstrekking; zeker bij die luxe track & trace systemen, wel beter kan. Het is inderdaad verbazend dat "inspectie door doane" niet gewoon een item is in de T&T lijsten. Het is niet dat ze daar geheimzinnig over hoeven te doen.
De douane heeft wat wettelijke taken en het bijhouden van het track-and-trace systeem van een commercieel bedrijf maakt daar geen onderdeel van uit.