Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Bahn-AG
Vandaag om 16:42:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Nullus
Vandaag om 16:29:51
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 16:29:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door fleischmann1
Vandaag om 16:18:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 15:23:03
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 15:15:11
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
  

Auteur Topic: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord  (gelezen 38707 keer)

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #120 Gepost op: 22 oktober 2020, 13:00:58 »
Hallo allemaal,

Dankjulliewel voor alle leuke reacties!

De werkzaamheden aan de TT-baan liggen op dit moment inderdaad nog stil. Wel wordt er bijna wekelijks gereden om de baan schoon te houden en te genieten van het vele fraaie tt-materieel. Maar eerlijk is eerlijk; de meeste aandacht gaat uit naar de buitenbaan. Op dit moment wordt er hard gewerkt aan de half-reliëf huizen voor het dorpje. Buiten doen we niet zo veel op dit moment. Het verlijmen van de gasbetonblokken die we toepassen om het landschap vorm te geven is temperatuur gebonden. Bij temperaturen van minder dan vijftien graden kan de lijm niet meer verwerkt worden. Maar we kunnen binnen nog wel veel voorbereiden. En ook is er nog veel werk aan LGB-materieel wat tweedehands gekocht is en nog opgeknapt of aangepast moet worden.

We krijgen wel vaker de vraag of we niet bang zijn dat de spullen gestolen worden uit de tuin en of de lage ligusterheg kwaadwillende lieden wel buiten de tuin zal houden. Allereerst wonen we gelukkig nog in een relatief veilig dorp waar gelukkig nauwelijks vandalisme voorkomt. De ligusterheg is vanuit de tuin gezien inderdaad maar zo'n zeventig centimeter hoog. Vanaf het pad achter de tuin is de totale hoogte echter 60 cm meer (de hoogte van de keerwand) en in totaal dus een hoogte waar je niet zomaar even overheen stapt. De rails en alle gebouwen komen vast te staan en we laten de treinen niet onbeheerd in de tuin staan. Als er niet gereden wordt staat het materieel veilig binnen ;)

Tot zover onze reactie op jullie vragen, een volgende post zal gaan over het tweede huis wat inmiddels al weer een stukje verder gevorderd is.

Vriendelijke groet, Suze en Almar



Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
De eerste huizen krijgen vorm
« Reactie #121 Gepost op: 15 november 2020, 20:03:18 »
Hallo allemaal,

Allereerst dank voor de reacties die we ontvingen naar aanleiding van ons laatste bericht.

In dat laatste berichtje beloofden we weer wat frequenter te gaan posten. Het corona-virus strooide echter wat roet in het eten waardoor we allebei een week of drie uit de roulatie waren. Nu zijn we echter weer druk bezig met de reliëf huizen. Het tweede huis is gebouwd en dat is tevens het huis wat we als eerste zijn gaan schilderen.



De buitenkant is grotendeels geschilderd maar nog niet klaar. Het dak is nog niet bewerkt en ook de raamkozijnen moeten nog een extra laagje krijgen. Maar we wilden niet wachten met een berichtje tot alles klaar zou zijn  ;)





Daarna wordt het "glas" geplaatst en gaan we ons buigen over de interieurtjes. Het geschilderde huis wordt een groentewinkel met buiten wat stellingen met kratten voor de grote ramen. Het nog te schilderen huis wordt een restaurantje. Of ze naast elkaar komen te staan weten we nog niet maar het kan wel.



Wordt vervolgd, vriendelijke groet,

Suze en Almar
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Pnarfk

  • Offline Offline
  • Berichten: 180
  • Modelbouw is een kunst
    • www.alanjockmans.com
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #122 Gepost op: 16 november 2020, 21:15:49 »
Prachtige gebouwen zeg  ;)
Groet, Alan Jockmans

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #123 Gepost op: 16 november 2020, 22:04:51 »
Kekke ford ook.
Pas maar op voor de Beukwilg.

tschüß
Hendrik Jan

Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #124 Gepost op: 17 november 2020, 01:06:30 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties! enne Hendrik Jan; er zijn al plannen om een Beukwilg te maken met daarin de Ford Anglia van Harry Potter ;D

Vandaag heb ik het andere huis ook geschilderd. De daken van allebei de huizen moeten nog maar ik weet nog niet of ik die ga schilderen of met de airbrush onderhanden ga nemen....





Wordt vervolgd  ;)

Groetjes, Almar
« Laatst bewerkt op: 17 november 2020, 09:27:50 door Almar »
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
De jongste bewoners van Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #125 Gepost op: 20 november 2020, 12:23:15 »
Hallo allemaal,

Vandaag ontvingen we na 19 maanden en 20 dagen een bestelling vanuit Noord-Holland..... we vinden dit eigenlijk te gek voor woorden en gaan dit dus ook niet meer doen ! >:(

Maar ze zijn wel erg leuk, de jongste bewoners van Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord, daarom wilden we ze jullie ook niet onthouden!  ;)







Wordt vervolgd,
vriendelijke groet, Suze en Almar

« Laatst bewerkt op: 20 november 2020, 13:05:12 door Almar »
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22190
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #126 Gepost op: 20 november 2020, 13:41:55 »
Goed weer een posting van je te zien Almar  (y)
Hoop dat er nog vele volgen.
Met vriendelijke groet,
Wim

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Het stadje is aan het groeien !
« Reactie #127 Gepost op: 23 november 2020, 20:45:18 »
@ Wim; je wordt op je wenken bediend  ;D


Hallo allemaal,

Ook vandaag heb ik weer wat tijd gevonden om verder te bouwen aan de reliëf huizen. Het derde huis is op het dak, de dakgoot en het deurportaal na voorlopig gereed. Alle details en de interieurtjes brengen we later aan. Ook de zijkanten worden nog verder afgewerkt als we besloten hebben welke huizen naast elkaar komen te staan.







Momenteel ben ik hoofdzakelijk alleen aan het bouwen want Suze is druk met ander knutselwerk voor de Kerst. Maar als we aan de interieurs toezijn zal ze zeker weer acte de présence geven.

Wordt vervolgd,
vriendelijke groet, Almar (en Suze  ;) )

« Laatst bewerkt op: 23 november 2020, 22:26:25 door Almar »
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #128 Gepost op: 06 december 2020, 16:00:37 »
Hallo allemaal,

De afgelopen periode is de bouw van de reliëfhuizen gewoon doorgegaan. Inmiddels ben ik al aan het vierde huis bezig. De volgende stap is het airbrushen van het dak wat nu nog in de grondverf staat. Ook de deur en de kozijnen moeten nog geschilderd worden. Het dak wordt blauw/grijs en de deur plus kozijnen worden crème-kleurig.







Omdat Suze de kamer wilde versieren voor de Kerst zijn de huizen buiten onder de overkapping gezet. De kast waar ze tot nu toe bovenop stonden werd sowieso te klein  :)

Tijdens de afgelopen black-friday periode heb ik ook nog wat auto's gekocht. Deze kwamen afgelopen vrijdag binnen;



Ook de man met zijn border-collie is een nieuwe aanwinst. De Landrover 109 is van "White Box" en de man met hond van "American Diorama", beide schaal 1:24



Deze Peugeot 404 is ook van "White Box" in schaal 1:24.

Als ik het "mini-stadje" zo zie groeien ben ik wel content met het resultaat  ;)

Wordt vervolgd,
vriendelijke groet, Almar
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Weer een huis en een eindejaarswens.
« Reactie #129 Gepost op: 20 december 2020, 07:38:32 »
Hallo allemaal,

Het stadje blijft maar groeien. Ditmaal de voorgevel van een woning die ik nogmaals ga bouwen. Centraal in het stadje komt een toren te staan. Onder de toren komt het verkeer door een poort het stadje binnen. De toren wordt geflankeerd door twee huizen, een van de twee gevels is nu klaar;






Verder nadert het eind van 2020 met rasse schreden. Een bewogen jaar waar niets meer normaal leek te zijn. Sterker nog we spreken van het "nieuwe normaal"....

In ons stadje "in aanbouw" is alles bij het oude gebleven. Lekker knus samen naast elkaar op een bankje. Luisteren naar de fanfare die langs komt en kerstliedjes speelt bij de versierde kerstboom. De plaatselijke jeugd zit hier niet achter een tablet of televisie maar probeert hun zeepkist uit in de sneeuw.....






Twee jongens zijn aan het oefenen met carbid-schieten, niet omdat ze geen vuurwerk mogen afsteken maar gewoon omdat dit hier gebruik is;





Deze sfeer, een beetje nostalgie; we hopen dat het volgend jaar weer voor een stukje terug zal keren.
Wij wensen jullie allemaal Prettige Kerstdagen en een gezond en liefdevol 2021,

Suze en Almar
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #130 Gepost op: 20 december 2020, 10:03:08 »
Opnieuw mooie ontwikkelingen in Hinterhof. (y)
Ik wens jullie ook een goed en vooral gezond 2021.

Groet,
Bas

Patrick1975

  • Offline Offline
  • Berichten: 2332
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #131 Gepost op: 20 december 2020, 12:34:49 »
Mooi om te zien en te volgen (y)
Carbid schieten ;D geniaal en mooi gemaakt (y)
Fijne dagen gewenst.

Gr.Patrick
Have fun every day, before you know it's..........

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
De bouw gaat verder
« Reactie #132 Gepost op: 07 januari 2021, 10:09:17 »
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, altijd leuk!

@Patrick; de carbid schietende jongelui hebben we kant en klaar gekocht! Suze heeft ze wel een beetje bijgeschilderd ;)

In het nieuwe jaar gaat de bouw van de reliëfhuizen nog even verder. De voorgevel van de stadstoren is gereed.









Inclusief een werkende klok. We zijn zelf wel tevreden met het resultaat  ;)

De volgende stap is het bouwen van de gevel voor de linker woning die gelijk wordt aan de rechter. Aansluitend zullen er smalle verbindingsgevels gemaakt worden. De stadstoren komt in een bocht te staan en pas als alle geveldelen klaar zijn nemen we de exacte maten voor de zij- en achtergevels. Dit mede omdat de stadstoren de overgang vormt tussen reliëf en volledige huizen.

Wordt vervolgd....

Vriendelijke groet, Suze en Almar
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #133 Gepost op: 11 januari 2021, 19:14:14 »
Hallo allemaal,

Met enige trots presenteren we de drie gevels van het poort-gebouw in aanbouw. De toren is 87 cm hoog en zal nog hoger worden als t.z.t. het klokkentorentje op het dak geplaatst wordt.



De volgende stap zijn de twee gevels die de toren met de woningen verbinden. Daarna moeten we naar buiten met de gevels om de exacte maten van de zijgevels te kunnen bepalen.
Wordt vervolgd.....

Vriendelijke groet,
Suze en Almar
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5

Almar

  • Huisman met een hobby 😉
  • Offline Offline
  • Berichten: 521
  • TT-baan & LGB Smalspoorbaan
Re: Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord
« Reactie #134 Gepost op: 15 januari 2021, 13:22:13 »
Hallo allemaal,

Ditmaal geen huizen maar treinen. Via Marktplaats een aantal korte personen rijtuigen gekocht voor achter mijn "Kleine Dikke". Ik heb ze over gespoten want de kleurtjes vond ik wat te fel. Ze zijn nog niet af maar ik vond het toch leuk om alvast een paar fotootjes te plaatsen.



Foto van Marktplaats



Foto van Marktplaats



Twee stuks in het groen. De decals en het glas moeten nog geplaatst worden en ook de kozijnen krijgen nog een extra laagje verf.



Eenmaal bruin en eenmaal lichtgrijs. De kleuren komen op de foto niet zo mooi uit. Als ze klaar zijn zal ik nog wel wat betere foto's posten. (De schuifdeuren van de bagagewagon liggen nog in de spuitcabine..)



Het hele stammetje achter de "Kleine Dikke". De bagage wagon had ik al de overige komen dus van Marktplaats.

De volgende stappen zijn naast het plaatsen van glas de decals die ik zelf wil gaan printen. Vervolgens nog een laagje blanke lak

Vriendelijke groet,
Almar
Naast 'TT Baan Heinenoord' vanaf 2019 ook 'Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord' in schaal 1:22,5