Ik vind het sowieso wel bijzonder dat men allerlei wilde dingen verwacht, terwijl Artitec pas net begonnen is aan het grote project Hondekop. Volgens mij vergissen we ons dan een beetje in schaalgrootte en marktgrootte. Of zijn we gewoon hebberig
I Of zijn we gewoon hebberig
Maar het voldoenings nivo is tegenwoordig denk ik ook wel kort en dus wil het volk elk jaar iets totaal nieuws. Een kleur variant past daar misschien niet zo goed in.
Yay! IC Hondekop Die museum 766 wil ik eigenlijk ook wel maar ik kan mijn geld maar één keer uitgeven.
Waren er eigenlijk veel Hondekop-4'en die rondreden met eenbeens-panto's? Waarom kregen zij deze panto's eigenlijk?
De nieuwste treinstellen uit 1961/1962 (Plan P, 761-786) zijn zo geleverd. Eenbeenspanto's waren toen waarschijnlijk modern. Ze hadden ook andere "moderniseringen": grotere ramen met schuiframen (als Plan U), andere dakconstructie met ribbels en zonder "schuitjes".CKLX
De treinstellen 776 - 786 zijn afgeleverd met eenbeenstroomafnemers van Faiveley, type AM30. De ElD4 766 en ElD4 767 rijden enige tijd op proef met deze stroomafnemer.
Eh... Plan P is gewoon geleverd met schaarpanto's, de eerste ombouw coach (1780-1791 en 1970, ex 780-786, 773, 775, 777-779 en 776) zijn voorzien van eenbeenstra's
Nog betere info. :-)Overigens zoekt een bekende uitgeverij nog een auteur voor een Hondekop-boek. Iets voor jou?