Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Cubana door Reeks77
Vandaag om 22:43:25
IB + Viesmann 5211 door Geert-Jan van Nimmerdor
Vandaag om 22:42:00
BMB-Module: "Blackwater Goods Yard" door Paulus
Vandaag om 22:29:50
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 22:28:56
BNLS-Module: La vie...Cote d'Azur door Paulus
Vandaag om 22:20:10
Zestiger jaren plastic lijmen? door Pauldg
Vandaag om 22:19:26
NTM goederenwagens in Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 22:11:31
Van Swarzach naar Swarzburg door nkob
Vandaag om 22:09:22
Oude tijden, nieuwe tijden, Duitsland TP II, tijdperk 2e wereldoorlog. door nkob
Vandaag om 22:02:05
NL baan: Frotterdam in h0 door Robert39
Vandaag om 21:56:29
Projekt 083-338 door Quinzeedied
Vandaag om 21:55:29
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:54:59
Informatie over Hongaarse ligrijtuigen gezocht door martijnhaman
Vandaag om 21:35:18
BNLS-module: "Grasland" door nighttrain1
Vandaag om 21:35:05
De 2454 en andere BSH-projecten in model door spoorijzer
Vandaag om 21:34:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ArjanB
Vandaag om 21:27:43
Holland Scandinavie Express 1966 door Falkenberg
Vandaag om 21:24:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door GORILLUS
Vandaag om 21:23:47
Langlauf tender (Bayerische) ombouwen naar Kurztender. door GORILLUS
Vandaag om 21:21:15
Digitaal pendelen met Lenz ABC-systeem - Esu Lokpilot V5 door Ronald Koerts
Vandaag om 21:02:53
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door piksov
Vandaag om 20:33:01
Roco en Piko ICE’s, sluitverlichting knippert? door zuyderduyn
Vandaag om 20:30:47
Terschellinger Spoor door spoorijzer
Vandaag om 20:27:07
Grote trafo van minimaal 168VA of toch niet? door AndrevdG
Vandaag om 20:09:11
Draaifunctie Roco NS kraan kapot door consolidation
Vandaag om 20:05:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door GORILLUS
Vandaag om 19:41:00
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 19:23:05
Old England door St00mboy
Vandaag om 19:07:49
Artitec: DDM-1 door erik1
Vandaag om 18:56:52
DR4018's verliezen adres door Bert_Apd
Vandaag om 18:16:04
  

Auteur Topic: Artitec 2019  (gelezen 40725 keer)

Rob E.

  • Offline Offline
  • Berichten: 2756
  • Modelspoor is emotie...
Re: Artitec 2019
« Reactie #45 Gepost op: 30 januari 2019, 14:42:36 »
Ik vind het sowieso wel bijzonder dat men allerlei wilde dingen verwacht, terwijl Artitec pas net begonnen is aan het grote project Hondekop. Volgens mij vergissen we ons dan een beetje in schaalgrootte en marktgrootte. Of zijn we gewoon hebberig  ;D

Ik denk het laatste ;D
Gewoon een keer beginnen....

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 588
Re: Artitec 2019
« Reactie #46 Gepost op: 30 januari 2019, 14:46:13 »
I Of zijn we gewoon hebberig  ;D

Ook wel.

Maar het voldoenings nivo is tegenwoordig denk ik ook wel kort en dus wil het volk elk jaar iets totaal nieuws. Een kleur variant past daar misschien niet zo goed in.

Voor de rest wel weer leuke dingetjes van Artitec.

Arjan
NL baan in Canada

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1493
    • Biesje.nl
Re: Artitec 2019
« Reactie #47 Gepost op: 30 januari 2019, 14:51:58 »
Yay! IC Hondekop (y) Die museum 766 wil ik eigenlijk ook wel maar ik kan mijn geld maar één keer uitgeven.

Beel had ik ook niet echt verwacht van Artitec. Net als de 2800 en 2900, perfect voor kleinserie fabrikanten. Het zijn niet echt super bekende locs dus geen grote afzetmarkt denk ik. Wie een Athearn donor lok koopt kan nog steeds een Beel kit (laten) bouwen. Kleinspoor levert de kap en onderdelen nog, maar wellicht tot de voorraad strekt.

Ik had wel gehoopt dat ze een gereviseerde 1300 gingen aankondigen maar dat is nu weer een wens voor volgend jaar dan. Niet alles hoeft tegelijk te komen :P

Mvg,

Robert.

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1988
Re: Artitec 2019
« Reactie #48 Gepost op: 30 januari 2019, 14:52:48 »
Maar het voldoenings nivo is tegenwoordig denk ik ook wel kort en dus wil het volk elk jaar iets totaal nieuws. Een kleur variant past daar misschien niet zo goed in.
Dan bouw je het toch zelf? ;D
Of je laat zelf een Koreaan of Chinees het voor je bouwen  ;D :laugh: 8)
Niels

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
    • Flickr
Re: Artitec 2019
« Reactie #49 Gepost op: 30 januari 2019, 15:07:58 »
Yay! IC Hondekop (y) Die museum 766 wil ik eigenlijk ook wel maar ik kan mijn geld maar één keer uitgeven.

Dan koop je ze toch in één keer...  ;D
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)

System-M

  • Offline Offline
  • Berichten: 374
Re: Artitec 2019
« Reactie #50 Gepost op: 30 januari 2019, 16:37:42 »
Leuk nieuws van de Hondekop in IC-kleuren!

Waren er eigenlijk veel Hondekop-4'en die rondreden met eenbeens-panto's? Waarom kregen zij deze panto's eigenlijk?

grt
Marc

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Artitec 2019
« Reactie #51 Gepost op: 30 januari 2019, 16:46:07 »
Waren er eigenlijk veel Hondekop-4'en die rondreden met eenbeens-panto's? Waarom kregen zij deze panto's eigenlijk?

De nieuwste treinstellen uit 1961/1962 (Plan P, 761-786) zijn zo geleverd. Eenbeenspanto's waren toen waarschijnlijk modern.
Ze hadden ook andere "moderniseringen": grotere ramen met schuiframen (als Plan U), andere dakconstructie met ribbels en zonder "schuitjes".

CKLX

klusser

  • Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
  • Offline Offline
  • Berichten: 874
  • zwols......maar geen balletje!!
    • Kuyerbosch  H0
Re: Artitec 2019
« Reactie #52 Gepost op: 30 januari 2019, 16:47:38 »
Ik ben blij met wat er allemaal uitkomt bij Artitec.

Er zit niets bij wat ik graag zou willen aanschaffen, dus ik hou geld over ;D ;D (y)

Behalve de SRV daf en de hongaren dan  ;)
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 18:18:57 door klusser »
Mij krijgen ze niet gek. Ik ben het al...

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5755
  • Spaar ze allemaal.
Re: Artitec 2019
« Reactie #53 Gepost op: 30 januari 2019, 16:55:25 »
Dit jaar geen nieuwe treinmodellen, hopelijk brengen ze wel de CHD en de Hongaar dit jaar uit ,die waren voor 2013 en 2014 aangekondigd.
Of was de 1300 ook aangekondigd voor 2019?

Stephan.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 17:24:55 door prutser »

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
    • Flickr
Re: Artitec 2019
« Reactie #54 Gepost op: 30 januari 2019, 16:56:02 »
De nieuwste treinstellen uit 1961/1962 (Plan P, 761-786) zijn zo geleverd. Eenbeenspanto's waren toen waarschijnlijk modern.
Ze hadden ook andere "moderniseringen": grotere ramen met schuiframen (als Plan U), andere dakconstructie met ribbels en zonder "schuitjes".

CKLX

Eh... Plan P is gewoon geleverd met schaarpanto's, de eerste ombouw coach (1780-1791 en 1970, ex 780-786, 773, 775, 777-779 en 776) zijn voorzien van eenbeenstra's
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3422
Re: Artitec 2019
« Reactie #55 Gepost op: 30 januari 2019, 16:58:32 »
Dan zit Railwiki er naast:
Citaat
De treinstellen 776 - 786 zijn afgeleverd met eenbeenstroomafnemers van Faiveley, type AM30. De ElD4 766 en ElD4 767 rijden enige tijd op proef met deze stroomafnemer.

Weet je ook waarom dat is gedaan Sicco?

dh3201

  • Offline Offline
  • Berichten: 1988
Re: Artitec 2019
« Reactie #56 Gepost op: 30 januari 2019, 17:01:28 »
Plan P4 en P5 (776 - 786) zijn bij de bouw geleverd met eenbeenstroomafnemers van Faiveley, type AM30.
Niels

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 792
Re: Artitec 2019
« Reactie #57 Gepost op: 30 januari 2019, 17:02:42 »
Eh... Plan P is gewoon geleverd met schaarpanto's, de eerste ombouw coach (1780-1791 en 1970, ex 780-786, 773, 775, 777-779 en 776) zijn voorzien van eenbeenstra's

Nog betere info. :-)

Overigens zoekt een bekende uitgeverij nog een auteur voor een Hondekop-boek. Iets voor jou?


CKLX

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
    • Flickr
Re: Artitec 2019
« Reactie #58 Gepost op: 30 januari 2019, 17:03:30 »
Nee ik zit er ook naast  :-X, het klopt wel dat de eerste coach stellen de eenbeen hadden, maar ook al bij aflevering inderdaad. Dus niet heel Plan P, maar vanaf de 776. De 773 (1787) en 775 (1788) haden ook in coach uitvoering schaarpanto's - zie ook het aangekondigde model. Railwiki is correct.

Eenbeenstra's zijn lichter, wat betrouwbaarder en wat goedkoper in onderhoud

edit: wat Niels zegt
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2019, 17:06:44 door Sicco Dierdorp »
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)

Sicco Dierdorp

  • Offline Offline
  • Berichten: 2455
    • Flickr
Re: Artitec 2019
« Reactie #59 Gepost op: 30 januari 2019, 17:06:21 »
Nog betere info. :-)

Overigens zoekt een bekende uitgeverij nog een auteur voor een Hondekop-boek. Iets voor jou?

Nee dus  ;D
Verzamelaar (NMBS, NS, DB, SNCF, BR, IR)