Omdat zij toevallig bij deze bedrijven werken en weten wat er speelt?Waarom doet iedereen zo spastisch over die 2 cm sneeuw? Nogmaals, het gaat om de tijd dat het valt en hoelang.Als zo'n trein door een sneeuwbui rijdt pikt hij dit allemaal op en verzamelt deze op plekken waar je dit niet wilt hebben.Reizigers bijv. komen op het station in paniek bij je om te vertellen dat ze onderweg hele harde klappen hebben gehoord en vragen of wij iets hebben aangereden. Als je hun verteld dat dit ijsklompen zijn die met een vaart van zo'n 140 km/u losraken(overwegen e.d.) en onder de trein doorschieten dan verklaart dat veel, en hoop je dat deze klompen onderweg geen leidingen raken of mensen/verkeer bij overwegen. Vertel je hun daarbij dat als je met je auto over een besneeuwd wegdek rijdt en daarbij verteld hoe de wielkasten eruit zien dan zie je dat ze het snappen. Ja, ook bij 2 cm sneeuw zitten je wielkasten van je auto vol met aangekoekte sneeuwresten die ijsklompen worden en die liggen op je oprit of parkeerplek.Dit was pas aan het begin van de avond. Kijk je nu bijv. dan ligt dit spoor onder de kap van Zl nu bezaait met dit soort ijsklompen.
En om nou een dienstregeling vantevoren te halveren omdat reizigers misschien vragen gaan stellen?
Wat een gezeur allemaal. Heeft er nog iemand van de forumleden die in dit draadje meningen hebben ook daadwerkelijk last ervan gehad?
Vanochtend rende ik de trap af naar spoor 7 op Utrecht Centraal. Ik had al gehoord dat de conducteur had gefloten. En de regel is als de conducteur heeft gefloten dan mag je niet meer proberen toegang te krijgen tot de trein.De conducteur zag mij rennen en riep; "Volgens de regels mag u niet meer in de trein, maar mijn baas staat achter mij te kijken en ik laat u toch mooi toe". Zo haalde ik de trein nog.Hulde aan de dienstverlening van deze conducteur en dus ook aan de NS.