Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door gdh
Vandaag om 06:54:59
Mini baantje `` De visafslag`` door g-j
Vandaag om 06:41:19
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jeroen Water
Vandaag om 06:40:02
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:32:25
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door MaraNCS
17 april 2024, 23:45:44
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
17 april 2024, 23:24:06
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door eitreb
17 april 2024, 23:06:00
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mDDM
17 april 2024, 22:40:55
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door gdh
17 april 2024, 22:26:07
Pools diorama H0 door Cegielski
17 april 2024, 22:26:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door raymond erdtsieck
17 april 2024, 22:16:30
Bauarbeiten im gange door Frank 123
17 april 2024, 22:13:30
EifelBurgenBahn door Die Bahn
17 april 2024, 22:12:14
Raadplaatje door Magic
17 april 2024, 22:10:17
3,51° ofzoiets 😉 door kar
17 april 2024, 22:00:24
Pfarrerwinkel bahn door wob
17 april 2024, 21:15:01
US diorama in H0 door Wim Vink
17 april 2024, 21:14:01
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
17 april 2024, 20:54:13
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Erjen89
17 april 2024, 20:27:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Mispoes
17 april 2024, 20:27:24
Station Roodeschool door Huup
17 april 2024, 20:18:44
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
17 april 2024, 20:05:05
"Nederlandse" modellen door Pauldg
17 april 2024, 20:00:13
25 jaar geleden door Willem1951
17 april 2024, 19:37:25
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door ex-DR V100
17 april 2024, 18:29:05
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
17 april 2024, 18:03:32
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door basjuh1981
17 april 2024, 18:01:12
  

Auteur Topic: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........  (gelezen 31050 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #180 Gepost op: 25 januari 2019, 18:37:15 »
Nou, dat zal nu ook wel weer niet maar goed ;)

@Bahn-AG/Bart: lees deze reactie nog eens:


Omdat zij toevallig bij deze bedrijven werken en weten wat er speelt?
Waarom doet iedereen zo spastisch over die 2 cm sneeuw? Nogmaals, het gaat om de tijd dat het valt en hoelang.




Als zo'n trein door een sneeuwbui rijdt pikt hij dit allemaal op en verzamelt deze op plekken waar je dit niet wilt hebben.
Reizigers bijv. komen op het station in paniek bij je om te vertellen dat ze onderweg hele harde klappen hebben gehoord en vragen of wij iets hebben aangereden. Als je hun verteld dat dit ijsklompen zijn die met een vaart van zo'n 140 km/u losraken(overwegen e.d.) en onder de trein doorschieten dan verklaart dat veel, en hoop je dat deze klompen onderweg geen leidingen raken of mensen/verkeer bij overwegen. Vertel je hun daarbij dat als je met je auto over een besneeuwd wegdek rijdt en daarbij verteld hoe de wielkasten eruit zien dan zie je dat ze het snappen. Ja, ook bij 2 cm sneeuw zitten je wielkasten van je auto vol met aangekoekte sneeuwresten die ijsklompen worden en die liggen op je oprit of parkeerplek.


Dit was pas aan het begin van de avond. Kijk je nu bijv. dan ligt dit spoor onder de kap van Zl  nu bezaait met dit soort ijsklompen.

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1545
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #181 Gepost op: 25 januari 2019, 19:43:35 »
Hallo

Had ik al gezien.
Deze post is al net zo overdreven als het beleid van de spoorwegen.
Ben nou eens eerlijk; wat is er aan deze plaatjes nou zorgwekkend?

En om nou een dienstregeling vantevoren te halveren omdat reizigers misschien vragen gaan stellen?

Bart

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Duitsland TP III
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #182 Gepost op: 25 januari 2019, 20:17:24 »
Inderdaad Bart. De OV bedrijven hebben dit expres gedaan omdat ze bang waren voor vertragingen en boze/teleurgestelde reizigers die voor de camera's van het 8 uur journaal gingen huilen dat ze niet meer thuis konden komen omdat de bussen en treinen waren ingesneeuwd door 2 cm sneeuw. 
Grt, Ronald.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #183 Gepost op: 25 januari 2019, 20:37:48 »
En om nou een dienstregeling vantevoren te halveren omdat reizigers misschien vragen gaan stellen?
Ik weet liever 's avonds bij het avondeten dat ik mijn wekker 20 minuten vroeger moet zetten dan dat ik 's ochtends op het station erachter kom dat mijn trein niet rijdt vanwege het weer.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #184 Gepost op: 25 januari 2019, 21:04:35 »
Laurent dat was helemaal niet nodig , men wist dat het pas na 9.00 zou kunnen gaan sneeuwen. Dus alles had gewoon kunnen blijven rijden. En ja tussen 9 en 10 hadden die planners even wat extra hun best moeten doen . Nu totaal geen ambitie naar de klant toe.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #185 Gepost op: 25 januari 2019, 21:25:02 »
Wat een gezeur allemaal. Heeft er nog iemand van de forumleden die in dit draadje meningen hebben ook daadwerkelijk last ervan gehad?

Vanochtend rende ik de trap af naar spoor 7 op Utrecht Centraal. Ik had al gehoord dat de conducteur had gefloten. En de regel is als de conducteur heeft gefloten dan mag je niet meer proberen toegang te krijgen tot de trein.

De conducteur zag mij rennen en riep; "Volgens de regels mag u niet meer in de trein, maar mijn baas staat achter mij te kijken en ik laat u toch mooi toe". Zo haalde ik de trein nog.
Hulde aan de dienstverlening van deze conducteur en dus ook aan de NS.

Naast al dat geklaag vanachter een PC thuis, met dit verhaal wat tegengewicht uit de werkelijkheid mannen. Misschien kun je het meenemen in je beoordeling.
   
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #186 Gepost op: 25 januari 2019, 21:25:40 »
@Luit

Dat geeft dus aan dat je niet begrijpt hoe complex het systeem is.
Je hebt dus niet ineens al het materieel na 9 van het spoor.   ;)

Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1545
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #187 Gepost op: 25 januari 2019, 21:36:51 »
Hallo

Dat had ook helemaal niet gehoeven.
Niet de sneeuw zorgt voor de problemen, NS creëert ze gewoon zelf. (y)

Bart

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #188 Gepost op: 25 januari 2019, 21:49:00 »
Dat spul hoeft helemaal niet van het spoor, daarvoor moeten diie planners er een schep kolen bij doen. Je weet toch waar je troep is en waar het heen moet. En wie dat doet is helemaal niet belangrijk. Dat heet improvisatie op basis van kennis en kunde.

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #189 Gepost op: 25 januari 2019, 21:56:14 »
Je hebt helemaal gelijk!

 ::)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #190 Gepost op: 25 januari 2019, 21:58:47 »
Ik denk dat ik het maar even laat gaan vanaf hier  8)  Als iemand ervan overtuigd is dat hij het beter weet en kan dan een heel bedrijf vol opgeleide en ervaren mensen, dan kunnen we lullen als brugman maar diegene gaat alleen maar harder roepen  ::) ;D


PS Niet jij hoor Dave  ;D
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 22:02:15 door Rondje_HO »

Dave.......

  • Offline Offline
  • Berichten: 3857
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #191 Gepost op: 25 januari 2019, 22:04:15 »
Dat dus  ;D 8)
Met hartelijke groet.
Dave

Rheinburg tijdperk V/VI

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #192 Gepost op: 25 januari 2019, 22:07:49 »
Wat een gezeur allemaal. Heeft er nog iemand van de forumleden die in dit draadje meningen hebben ook daadwerkelijk last ervan gehad?
Ja. Mijn trein op de heenweg viel uit, dus moest eerder mijn bed uit. Op de terugweg in eerste instantie gestrand op Zaandam, later reden we toch weer verder. Bijna een half uur later thuis dan volgens dienstregeling. Om over het hutjemutje maar niet te spreken.
Overigens is het deze hele week al drama. Nog geen dag zonder vertraging, meestal zelfs heen en terug vertraagd, alleen vanmiddag niet. Dinsdag een klein half uur, woensdag een minuut of 15 (we mochten Amsterdam CS niet in), vanmorgen 7 minuten. Meestal gaat het wel een stuk beter, alhoewel we op dinsdag, woensdag en donderdag vaak op de terugweg een minuut of 2-3 vertraagd zijn. Maar dat is naar verluid de drukste trein van de avond op het traject.

Vanochtend rende ik de trap af naar spoor 7 op Utrecht Centraal. Ik had al gehoord dat de conducteur had gefloten. En de regel is als de conducteur heeft gefloten dan mag je niet meer proberen toegang te krijgen tot de trein.

De conducteur zag mij rennen en riep; "Volgens de regels mag u niet meer in de trein, maar mijn baas staat achter mij te kijken en ik laat u toch mooi toe". Zo haalde ik de trein nog.
Hulde aan de dienstverlening van deze conducteur en dus ook aan de NS.
Door dit soort grappen werd ik dus tijdens mijn studie gedwongen een ruimere overstap in te plannen dan de aangegeven overstap van 3 minuten. Steevast stonden we wel ergens te wachten op mensen die te laat waren. Consequent als er niet gewacht werd mopperaars. Regelmatig de discussie aan gegaan. Omdat zij te laat zijn, mis ik mijn aansluitende trein en loop ik een half uur vertraging op. >:( Ik vind het dan ook zeer asociaal dat je nog probeert een trein te halen na het fluitsignaal. Niks hulde, wellicht vriendelijk naar jou toe, maar je dupeert vele medereizigers die planmatig een krappe overstap hebben.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1174
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #193 Gepost op: 25 januari 2019, 22:15:51 »
"Ik vind eerlijk gezegd ook dat tussen 9 en 10 de hele treinenloop gestaakt had moeten worden, zodat de gewijzigde dienstregeling bij Prorail en NS in de systemen geladen kon worden. De dan overtollige treinen lossen spontaan op en andere die wel weer mogen gaan rijden worden als vanzelf met een gereedstaand soortgenootje verlengd. Personeel is geen probleem, want die hebben er allemaal net een uur pauze opzitten.
Het is grote onzin dat zulks de dag ervoor om uiterlijk 16u al besloten wordt en volstrekt onnodig om s'nachts al de dienstregeling te "laden", het materieel op de gewenste plek te zetten en de personeelsdiensten aan te passen."  ::)

De huidige methode van LUD daar hebben we (spoorsector in combinatie met de overheid) nu eenmaal voor gekozen. Afwegingen gemaakt op basis van mogelijkheden en onmogelijkheiden, kosten, mate van ongemak en zeker ook in het verleden behaalde resultaten.

Er is al eerder toegelicht wat deze 20% minder aan treinen betekent voor de regelruimte op het spoor en het minimaliseren van wissel gebruik.
Ook is er al uitgelegd dat de ijsvorming onder de treinen (en het eraf vallen ervan) het grootste probleem is. Niet de 2, 6 of 10 cm witte deken die er buiten ligt.

Als er meer "ambitie" gewenst is dan zal er stevig geïnvesteerd moeten worden in parate storingsploegen. Niet alleen op de grote knopen, maar graag ook in bijv. Houten, Woerden, Oss, Deurne, Baarn, Weesp, Uitgeest, Geldermalsen, Goverwelle, Alphen etc.  Dat is een stukje kosten afweging.
Verder zal de ARBO wetgeving aangepast moeten worden zodat op neven sporen altijd gereden kan worden.
Graag alle wisselverwarmingen vervangen, want de huidige functioneren slechts 362 dagen per jaar goed. Dan nog graag het uitgebreide winterpakket voor alle sein en overweginstallaties.
Ook deze laatste groep heeft bij extremere weersomstandigheden wat meer last van storingen.

Denk dat vooral het feit dat de dag goed verlopen is voor velen een bevestiging is dat het allemaal onnodig was en er een normale dienstregeling gereden had kunnen worden.

Beetje zuur allemaal.
« Laatst bewerkt op: 25 januari 2019, 22:18:03 door Sander. »
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2217
  • Duitsland TP III
Re: Twee centimeter sneeuw verwacht, dienstregeling gehalveerd.........
« Reactie #194 Gepost op: 25 januari 2019, 23:10:48 »
Sander, hulde voor dit relaas en geduld om het nogmaals uit te leggen. Ik doe het niet meer want Bahn-AG en Luit weten het schijnbaar beter en ik heb geen zin om een ban te krijgen. Van binnen kook ik door deze stupiditeiten.
Grt, Ronald.