Als ik in Utrecht of waar dan ook klantvriendelijk alle kanten op moet kunnen, dan moet ik ook in alle richtingen wegbekendheid hebben en moet ik dus ook door het jaar heen diensten draaien in al die verschillende richtingen. Ik durf te stellen dat 95% van mijn diensten gewoon geheel volgens plan verlopen of soms met minimale wijziging (slagje linksaf wordt rechtsaf of een treintje later wordt een treintje eerder)15 jaar geleden mocht ik vanuit Eindhoven (in noordelijke richting) alleen naar Haarlem (met Utrecht Hilversum Amsterdam) als omleidingsroute en naar Den Haag C. Dan raakte je nogal eens werkloos als het ergens stagneerde op de verbinding. Tegenwoordig mag ik overal komen in het westen en dus overal inzetbaar. Leuk voor mijn werk, leuk voor de bijsturing wanneer het sporadisch nodig is.
Voorbeeld: in Zwolle rijdt Blauwnet(Arriva + Syntus) op het traject Zl - Kpn en Zl - Es.Personeel rijdt slag Zl - Kpn om vervolgens binnen 9 min!!! van sp. 12 naar sp. 9(andere kant station) te "rennen" om vervolgens 2 slagen Zl - Es te rijden en daarna aansluitend slag Zl - Kpn! Lijkt mij leuk voor een week maar daarna? Dan snap je ook waarom er zoveel verloop is bij die vervoerders afgezien van alle andere verschillen zoals CAO e.d.
Vroeger, toen alles zowat beter was , en het 1 groot bedrijf was en de veiligheidsnormen niet zo ontzettend belachelijk streng zijn als tegenwoordig, ging het allemaal veel makkelijker. Nu is het allemaal opgedeeld in diverse eiland bedrijven. ……………………………. Machinisten van alle vervoerders mogen van ProRail niks meer doen aan de infra (lees = wissels krukken)
Al dat geklaag nu, is dat niet het gevolg van de pamperisering van de maatschappij?
Beste Lls
Hier vinden wij elkaar
BH's zijn afgeschaft ... [knip]
Overpaden tussen perrons zijn verdwenen
en op tussensporen mogen jullie met meer dan 2 stellen niet meer kopmaken omdat je uit moet stappen en de langs de trein moet lopen en dat mag niet meer.
Dat was dus mijn betoog in mijn eerdere bijdragen dat je dus erkent.
Er lopen nu 2 discussies door elkaar heen. Gedoe over versoberde dienstregeling en gedoe over wegbekendheid. Met versoberde dienstregeling lekker in de buurt van de standplaats blijven, zoals dus gebeurd. Zonder gedoe, lekker door het land crossen, zoals standaard gebeurd
Waarom zou je wegbekendheid kwijtraken als je diensten in het hele land houdt?
Worden sommige reacties wel gelezen?
Bart,Volgens mij heb je het nog steeds niet begrepen. Uitval van treinen, opeenhoping van treinen op knooppuntstations, personeel overal en nergens waardoor andere "normale" treinen weer uitvallen omdat personeel niet aanwezig is, enz, enz, ....Dat is de enige reden van het rijden van een LUD.