Wat ik alleen nog niet helemaal snap, is waarom dat bij slechts 20% minder treinen dit dan minder problemen geeft. Er rijden nog steeds veel treinen (ok ietsje minder maar nog steeds veel), de sneeuw koekt nog steeds aan en valt er dus ook nog steeds af. Ook op de wissels. Waarom geeft het nu dan geen (of nauwelijks) problemen die bij een normale dienstregeling misschien wel waren opgetreden? Wat is nu het kritieke punt?
Zo houd je je personeel en trein in de buurt bij eventuele storingen en kan er gemakkelijk gekeerd worden.
In de media en op diverse fora wordt ook gesproken over pretpakketdiensten/rooster en heilige omloop. Laat ik dit zeggen. Met LUD is er niks geen pretpakketdienst te bespeuren. Dan mogen we lekker pendelen tussen knooppunten of op corridors. En daar is echt helemaal niks mis mee. Niemand zit te wachten om bijvoorbeeld vanuit Enkhuizen naar Maastricht te gaan, of vanaf Lelystad naar Dordrecht. Dan willen wij ook redelijk dicht bij de standplaats blijven. De Heilige omloop, zoals men dat noemt, is gewoon logisch. Allemaal bedrijfseconomisch belang. Dat is met transportbedrijven, bus bedrijven ect ect ook aan de orde.
En daar zit nu juist de kern.Die personeelsomlopen zijn zo ongelooflijk complex dat de treindienst als een kaartenhuis in elkaar valt bij het minste of geringste.Daar zou wat aangedaan moeten worden.Thijs
Weet niet of ik jou goed begrijp, Floris, maar de uitgedunde dienstregeling van de 22e is altijd nog meer dan vroeger, toen alles anders was.