SBB noteerde in 2017 19 miljard reizigerskilometers.Nederland noteerde in 2017 18 miljard rezigerskilometers.Lengte spoorwegnet SBB:3232kmLengte spoorwegnet NL: 7219km
Nederlandse treinen houden niet van kou
SBB noteerde in 2017 19 miljard reizigerskilometers.Nederland noteerde in 2017 18 miljard rezigerskilometers.Lengte spoorwegnet SBB:3232kmLengte spoorwegnet NL: 7219kmMaar hé, kunst!In die Zwitserse tunnels ligt geen sneeuw. groetenHendrik Jan
Ja, twee centimeter sneeuw en ineens rijden er hier maar twee keer zoveel treinen in plaats van zes keer zoveel vergeleken met landen waar ze zo goed zijn in blijven rijden met sneeuw... T verhaal heeft enigszins twee kanten.
Niet alleen Oostenrijk is een voorbeeld dat treinen tegen sneeuw kunnen. Ik heb vroeger in Roemenië met de trein gereisd toen er een flinke laag sneeuw lag. De treinen reden normale dienstregeling en gewoon op tijd. Dat truttige gedoe bij NS over twee centimeter sneeuw slaat nergens op. Verwarmde wissels, en de treinen zijn veel nieuwer als in Roemenië en sommige andere landen waar de treinen wel gewoon rijden. Ze zullen wel bang zijn om in de slip te raken en tegen een vangrail te botsen. Stelletje watjes.Groet Ruud B.
Ze zullen wel bang zijn om in de slip te raken en tegen een vangrail te botsen. Stelletje watjes.
Gaat niet om het materieel hoor. Die kunnen er prima tegen. Wie zijn "ze" en wie zijn "stelletje watjes"?
Stel je eens voor wat sneeuw die valt bij -15(poedersneeuw) of die valt bij +1(plaksneeuw, drabsneeuw, enz) en de invloed op de railinfrastructuur. Tel daar bij op om de 10 min. een trein op diverse trajecten in vergelijking met 1 á 2 treinen om de 2 uur? Daar zit het verschil.
.......Doe je niks en het gaat fout is het niet goed en doe je wel wat is het ook niet goed.