Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

EifelBurgenBahn door Wummeke
Vandaag om 10:40:01
Verfraaien D-trein rijtuigen door ruudns
Vandaag om 10:38:55
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door BartvD
Vandaag om 10:38:31
Zonder fouten een Arduino programmeren door bask185
Vandaag om 10:36:12
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd. door Met een sik
Vandaag om 10:32:21
Na de multimaus....hoe verder? door rjr
Vandaag om 10:26:38
LED in gelijkstroomlocomotief? door BrightonBelle
Vandaag om 10:26:15
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door spoorijzer
Vandaag om 10:20:50
Nieuwe baan: Dubbelspoor H0 door MS Modelbouw
Vandaag om 10:19:59
RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door edwin1974
Vandaag om 10:05:20
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door Lucien
Vandaag om 10:03:33
Projekt 083-338 door basjuh1981
Vandaag om 10:01:37
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 09:59:58
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Timo
Vandaag om 09:58:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door g-j
Vandaag om 09:50:52
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door spoorijzer
Vandaag om 09:39:24
Analoge trafo's als voeding in een digitale Märklin-baan door Timo
Vandaag om 09:30:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 08:54:32
NL-baan in Canada door Wim Vink
Vandaag om 08:32:08
Langlauf tender (Bayerische) ombouwen naar Kurztender. door puntenglijder
Vandaag om 08:08:27
Baanbouw Bosje77 door puntenglijder
Vandaag om 07:51:27
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door puntenglijder
Vandaag om 07:46:28
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:38:37
Old England door GD
Vandaag om 07:25:10
leverancier gezocht door Ronald Koerts
Vandaag om 07:24:11
Van Biervliet/B Models 2019 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:02:19
[H0] De Spoorstraat door Joren
Vandaag om 01:43:16
Rivarossi 1300 schokt door KNed
31 maart 2020, 23:29:59
NTM goederenwagens in Spoor-0 door jumbo747
31 maart 2020, 23:15:01
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
31 maart 2020, 22:51:52
  

Auteur Topic: Roco NS 200/300 Sik, model 2019  (gelezen 81217 keer)

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
    • Biesje.nl
Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Gepost op: 15 januari 2019, 14:58:27 »
Sik! Yay! (y)

Ik viel zowat van mn stoel af toen ik de PDF aan het doorspitten was.

Nog niet naar de prijs gekeken maar dat deden anderen al voor mij zie ik. Het valt idd wat tegen, maar geluid vind ik niet zo erg. De koppelingen vind ik dan wel weer jammer. Moet ik nu op al mijn rijtuigen en wagens andere koppelingen fleppen?

Als de huif los moet van de cabine word de interne constructie een stuk lastiger. Ik zou dat oplossen door er een (verdiept) mat zwart streepje te zetten zodat de aandrijving, decoder en luidspreker makkelijker passen.

Plan V  verhaal wordt idd irritant. Er was ooit gezegd dat ze met alle versies zouden komen. Ik zit nog steeds met een koffie Plan V. En ik drink helemaal geen koffie :( Weinig hoop voor een Sprinter ook.

Maar toch goed nieuws wat betreft die Sik! Yay!  (y) Weer een project wat ik niet af hoef te maken :P

Mvg,

Robert

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1180
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #1 Gepost op: 15 januari 2019, 15:09:01 »
De SIK krijgt een digitale koppeling, maar moet de rijtuigen dan ook geen digitale koppeling krijgen?
gr. Petra,  Eric is ziek en komt voorlopig hier niet meer, normaal zitten we samen op de forum.

Martijn de Kuiper

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #2 Gepost op: 15 januari 2019, 15:10:57 »
Nee
Martijn

Quinzeedied

  • Offline Offline
  • Berichten: 484
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #3 Gepost op: 15 januari 2019, 15:12:53 »
Nee, tenzij je individuele wagons ook op afstand zou willen ontkoppelen, zonder mechanische ontkoppelaars...
Met het activeren van de koppeling koppelt de loc los van de trein.

Zo op de CAD-tekeningen te zien lijkt de nieuwe koppeling gebaseerd op de Roco-universeelkoppeling, en zou dus koppelbaar moeten zijn met de Roco-universeelkoppeling of standaard beugelkoppelingen.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
    • Biesje.nl
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #4 Gepost op: 15 januari 2019, 15:37:07 »
Ik gebruik de Roco kortkoppelingen, dus heb ik daar niks aan :P De universeel koppelingen koppelen niet kort. Als deze koppelingen in een schacht zitten dan gaan ze er gewoon af :P .

Mvg,

Robert.

René H

  • Offline Offline
  • Berichten: 307
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #5 Gepost op: 15 januari 2019, 16:17:10 »
Top die Sik, Lichtfunctie, Sound en een PowerPack  (y) 
Nu maar hopen, dat ze er een ESU in stoppen.


Wat ook fijn is, dat AC en DC dezelfde prijs heeft.

Gr, René.

Bert V

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #6 Gepost op: 15 januari 2019, 16:30:25 »
Ik gebruik de Roco kortkoppelingen, dus heb ik daar niks aan :P De universeel koppelingen koppelen niet kort.

Sorry, maar dat is onzin. Ik heb het even nagemeten: standaard beugelkoppeling ruimte tussen buffers ca. 7 mm. Roco kortkoppeling ruimte tussen buffers ca. 1 mm, Roco universeel koppeling ruimte tussen buffers ca. 1 mm. Alleen tussen lok en eerste wagon kan weleens wat meer ruimte zitten afhankelijk van de lok.
Prima als je geen fan bent van universeel koppelingen maar dat deze niet kort zouden koppelen is domweg niet juist.

Groeten,
Bert

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
    • Biesje.nl
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #7 Gepost op: 15 januari 2019, 18:14:06 »
Sorry, maar dat is onzin. Ik heb het even nagemeten: standaard beugelkoppeling ruimte tussen buffers ca. 7 mm. Roco kortkoppeling ruimte tussen buffers ca. 1 mm, Roco universeel koppeling ruimte tussen buffers ca. 1 mm. Alleen tussen lok en eerste wagon kan weleens wat meer ruimte zitten afhankelijk van de lok.
Prima als je geen fan bent van universeel koppelingen maar dat deze niet kort zouden koppelen is domweg niet juist.

Groeten,
Bert

Ze koppelen zeker wel korter dan de beugelkoppelingen, maar minder kort als de kortkoppelingen. Ben net even snel naar boven gerend om een paar Roco Plan D van universeel koppelingen te voorzien, en deze staan met de universeel koppelingen net een millimeter verder uit elkaar dan bij de kortkoppeling. Ook zit er meer speling in. De kortkoppelingen koppelen korter en hebben minder speling. Het verschil is niet groot maar niet klein genoeg om dan maar al mijn koppelingen te vervangen door de universeel koppeling.

Ook net getest bij wat Fccppsen, met de kortkoppeling staan ze (eigenlijk te) strak buffer aan buffer. Met de universeel koppeling zit er een millimeter tussen. Voor goederenwagens minder kritisch, maar ik heb gewoon liever mijn rijtuigen strak tegen elkaar aan en werk liever met maar één type koppeling.

Best leuk idee zo'n digitaal bedienbare koppeling, en eigenlijk wil ik dit ook wel op al mijn locs hebben. Maar dan wil ik gewoon één type koppeling hebben op al mijn rollend materieel. makkelijkste is dus de koppeling van de Sik te slopen :P .

mvg,

Robert

NL-modelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 592
    • Windhoven
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2019, 19:33:08 »
Een nieuwe sik is leuk. Maar als ik zo naar die CAD tekening daarvan kijk dan lijkt het erop dat die treeplanken wel erg smal worden. Waarschijnlijk omdat natuurlijk alle elektronica ook nog ergens een plaatsje moet hebben. Als de onderhelft echt zo massief wordt dan is de vorm van de sik weg en oogt het oude model toch wat beter. Maar het is nog maar een tekening en Roco heeft nog bijna een heel jaar voordat het model in de winkels moet liggen. Al zou ik dit model niet direct vanaf de tekening kopen.
Johan

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5750
  • Spaar ze allemaal.
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2019, 19:45:37 »
Die Sik oogt stukken beter  (y).
Niet meer dat gekke gedrongen ding, ik kan op de tekening alleen de breedte van de huif niet goed zien maar neem aan dat dat ook op schaal is.

Stephan.

Biesje

  • Offline Offline
  • Berichten: 1489
    • Biesje.nl
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2019, 19:49:50 »
Het plaatje in de PDF is een CAD tekening zonder 'perspectief' (weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven, bij perspectief komen 2 evenwijdige lijnen bij elkaar in de (denkbeeldige) horizon. Bij deze CAD tekening blijven de lijnen evenwijdig). Dus het kan wat vertekend overkomen. We zullen vast nog wel andere hoeken zien voordat het model uitkomt. Na zo lang zeuren en wachten op een goede sik zullen ze het hopelijk wel goed doen (y).

Ik denk niet dat er een ESU geluidsdecoder in komt, al hoop ik het wel (ivm mijn LokProgrammer). Roco gebruikt Zimo decoders.

Ik had de TEE DE IV ook gezien maar is niet echt iets vernieuwd aan dacht ik.

Mvg,

Robert

brutus1

  • Offline Offline
  • Berichten: 332
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2019, 21:19:05 »
Daar krijg ik nou een Sik van.......de stormwind vaste Tuborg en Carlsberg trailers mogen ook weer op de trein........

gr
Brutus

Silvolde

  • Online Online
  • Berichten: 1107
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2019, 21:43:51 »
Mag die sik ook gewoon analoog, aub? En graag de huif los van de cabine. Ben bang dat dat niet is meegenomen, als ik zo de cad bekijk....

Gewoon even Erwin Werps bellen.. Die heeft 'm wel.  ;D

Ronald1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 842
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #13 Gepost op: 16 januari 2019, 08:44:52 »
Heel mooi een nieuwe SIK.
Maar net als bij de Piko geel/grijze NS 2200 helemaal vol met digitale snufjes.
Daar heb je weinig aan als analoge rijder met een minder gevulde portemonnee.

M.v.g. Ronald.

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1777
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re: Roco NS 200/300 Sik, model 2019
« Reactie #14 Gepost op: 16 januari 2019, 08:51:26 »

Ik verwacht dat Roco op den duur ook wel met een simpeler variant gaat komen. Dit is de eerste en dan beginnen ze met het duurste model daar verkopen ze er dan meer van dan dat ze eerst met een simpeler uitvoering komen.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda