Doel:€250.00
Donaties:€95.00

Per saldo:€-155.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe busmodellen van Holland Oto in schaal 1:87 waaronder de Ambassador! door Maartenw
Vandaag om 06:39:56
Railterminal Greenport Venlo door Sander.
Vandaag om 01:52:20
Groterdamse projecten door Chris
Vandaag om 01:37:36
Rijnmondlijn in h0 door WeKra
Vandaag om 01:04:25
Raadplaatje door dennie
Vandaag om 00:55:37
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 00:54:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Deetrein
Vandaag om 00:51:57
NS modelbaan Hoekdam H0 door Chris
Vandaag om 00:48:58
2-3 nov 2019 modelbouwweekend in het Nederlands Transportmuseum Nieuw-Vennep door dennie
Vandaag om 00:47:51
Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen.. door Tramkees
Vandaag om 00:45:29
MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B) door dennie
Vandaag om 00:44:30
Gezocht : Foto van loknummerplaat NS 6200 serie door Beached
Vandaag om 00:35:17
Project Halleberg, een digitale tandrad pendelbaan door Marco EB
Vandaag om 00:29:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:26:43
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door EddyK
Vandaag om 00:08:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:01:31
Marklin 2019 door Martijn de Kuiper
20 oktober 2019, 23:53:40
Blindegeleidetegels, vanaf wanneer gebruikt op de perrons? door Whis
20 oktober 2019, 23:47:33
Boek: Jaren 80 in woord en beeld door Wim Hesselink
20 oktober 2019, 23:26:20
Let it Snow...... H0e 70x45 door roadster36
20 oktober 2019, 23:18:46
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
20 oktober 2019, 22:49:59
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
20 oktober 2019, 22:35:09
Sonderzug van Centralbahn brandt deels uit door Rondje_HO
20 oktober 2019, 22:33:30
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Merlin674
20 oktober 2019, 22:30:32
Frans loodsje door Noordernet
20 oktober 2019, 21:58:20
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door ruudns
20 oktober 2019, 21:43:16
Bröckenbahn door Frank 123
20 oktober 2019, 21:21:28
Reseau de Cambalou en construction door Cambalou
20 oktober 2019, 21:13:45
Bedrijfsnummers wijzigen door Eric B
20 oktober 2019, 21:00:55
Oersik in schaal 1 door FritsT
20 oktober 2019, 20:51:47
  

Auteur Topic: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden  (gelezen 6621 keer)

Ton H

  • Offline Offline
  • Berichten: 9
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #60 Gepost op: 19 januari 2019, 08:31:43 »
Opdrachtgevers en veel transportbedrijven maken in deze tijd veelal gebruik van chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. Ik als beroeps chauffeur ben in het verleden vaak in het oostblok geweest. Dat vereiste van mijn kant enige aanpassingen in het verkeer. Er werd maar wat gedaan en het recht van de sterkste telde. Deze chauffeur was waarschijnlijk niet bekend met de situatie aldaar en ging even vragen waar hij moest zijn. De borden die kan hij niet lezen want hij spreekt geen nederlands. De opdrachtgever die hoor of zie je niet......

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5650
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #61 Gepost op: 19 januari 2019, 11:23:27 »
Oh, ik zit veel op de weg maar deel deze mening niet.
Nederlandse chauffeurs hebben over het algemeen meer moeite met het begrijpen van borden en dan bedoel ik met name het inhaalverbodsbord.

Stephan.

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 182
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #62 Gepost op: 19 januari 2019, 11:32:12 »
Waar gaat dit over Prutser???????????

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 5650
  • Spaar ze allemaal.
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #63 Gepost op: 19 januari 2019, 11:54:18 »
chauffeurs uit het voormalige oostblok. Een ieder die heden ten dagen op de weg zit ziet dat deze  chauffeurs  de meest vreemde capriolen uithalen. Deze mensen hebben een andere norm dan wij hier in het westen. . De borden die kan hij niet lezen

Dat dus, maargoed we dwalen af.

Stephan.

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5112
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #64 Gepost op: 19 januari 2019, 12:01:55 »
We dwarrelen inderdaad langzamerhand wat van de rijbaan af. Dit is een modelspoorforum, dus geen rijbanen maar rails ;) Dus de capriolen, levenslange straffen en uitgebreide verhandelingen over Oost-Europese chauffeurs mogen wel even op het zijspoortje, toch?

Reinout-als-moderator
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2677
    • Mijn van-alles website
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #65 Gepost op: 19 januari 2019, 23:17:33 »
Man, wat een klap! Ik heb het filmpje gisteren pas gezien.

Aan allen die zich afvragen waarom de trein niet afremt: ik heb geen idee hoe hard ze daar gaan, maar vergeet niet dat wij het overzicht hebben van een camera die ergens hoog in/aan een gebouw gemonteerd is.
Probeer dan eens in het donker zo'n 100 meter verder te zien en exáct te vertellen wat je ziet. Grote kans dat dat je niet lukt, laat staan dat je in een voertuig zit dat (maximaal) 140 km/h rijdt. Daarnaast zit je zelf in een donkere cabine waarin mogelijk lichten van buiten enkele reflecties veroorzaken.
Het belangrijkste is echter dat je het allereerst niet verwacht en je er ten tweede niet zoveel tegen kan doen. De remweg zal bij maximumsnelheid denk ik zo'n 800 meter of meer bedragen. De remvertraging zal bij het inzetten van een noodremming in het begin weinig voorstellen.

Op het videobeeld kunnen wij slechts zo'n 80 tot 90 meter voor het punt van aanrijding zien. Grote kans dat vlak voor de trein in beeld komt, de remming pas ingezet werd. Daar komt nog wat reactietijd van de mens bij.

Het belangrijkste is natuurlijk dat je het als machinist echt niet verwacht...

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #66 Gepost op: 20 januari 2019, 01:57:34 »
Ik denk dat er wel degelijk geremd is, maar je in deze camerahoek weinig van die remvertraging kunt waarnemen.


Ook in het donker zie je zeker wel wat, mede gezien er op overwegen ook altijd wel lantaarn palen staan en echt herkennen wat er staat hoef je niet zonodig als machinist. Als je ook maar iets waarneemt wat op jouw pad staat ga je niet twijfelen, bedien je de remkraan wel en maak je dat je wegkomt alvorens je wacht tot je dat gaat herkennen wat je ziet hoor :p

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3144
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #67 Gepost op: 20 januari 2019, 15:56:22 »
Vind bijzonder dat de MCN het overleefd hebt (gelukkig maar) maar geestelijk zal hij wel letsel hebben, en het is 0,0 zijn schuld of die remde of niet.
Als je op een snelweg 120/130 rijdt en plots steekt er een vrachtwagen uit de berm je bent gewoon hoe dan ook te laat met reageren zoiets verwacht je gewoon niet.

Blijf het vreemd vinden, op een weg/rail wat dan ook zeker eens poort waar een (mini?)AHOB zit weet je gewoon 1000% dat het in gebruik is, als er een half weggerotte andreas kruis staat dan kan ik me enigszins bij voorstellen.

Wel naar voor Arriva ze missen nu een trein, ze hadden toch te kort?
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2019, 13:32:20 »
Beste kans dat die Mcn het heeft zien aankomen en naar achteren gevlucht is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 17548
    • Pagina van klaas
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #69 Gepost op: 21 januari 2019, 17:07:26 »
Gezien de deuk in het front van het treinstel is het wel zeker dat de machinist niet meer op zijn stoel zat.
Spoorbaan "Uit en Thuis" in aanbouw.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1067
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #70 Gepost op: 21 januari 2019, 17:41:58 »
Ik zag anders op een foto van de binnenkant van de cabine wel een handafdruk tegen de zijkant in het stof van de poedermelk staan.


Steyn

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 2975
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #71 Gepost op: 21 januari 2019, 17:42:35 »
Gezien de foto's van het cabine-interieur lijkt me de aanname dat de machinist zijn plaats verlaten heeft steekhoudend. Overigens had ik via "het netwerk" vernomen dat hij/zij de cabine op tijd verlaten heeft.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1067
Re: Arriva GTW ramt dwars door vrachtauto in Leeuwarden
« Reactie #72 Gepost op: 21 januari 2019, 17:52:42 »
Oké, dan zal die handafdruk van een van de hulpverleners zijn.


Steyn