Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 41 Weinert, loop of sloop ? door puntenglijder
Vandaag om 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600 door sneek
Vandaag om 18:15:23
Spoor- en tramweg parafernalia door R1954
Vandaag om 18:03:03
Lima plan E bankjes door klusser
Vandaag om 18:02:28
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:02:25
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 17:46:52
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bert55
Vandaag om 17:27:18
Sikje 225 door Huup
Vandaag om 17:26:36
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 16:51:47
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorijzer
Vandaag om 16:29:42
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 16:01:15
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 15:50:59
Groningers blij verrast met opening station, maar er is ook reden voor gemopper door Jip
Vandaag om 13:58:06
Spoor 1 nem of finescale door Hirschsprung
Vandaag om 13:22:31
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door thevandijks
Vandaag om 13:22:22
Baanplan deels gebaseerd op Veluwe door Jelmer
Vandaag om 13:06:06
Klein baantje 1200x1200mm door spoorijzer
Vandaag om 12:56:42
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door robin binsbergen
Vandaag om 12:39:39
Bauarbeiten im gange door tijgernootje
Vandaag om 12:29:54
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 12:17:40
Raadplaatje door henk
Vandaag om 12:14:30
Nedersaksenlijn in Nederland. door Hans Reints
Vandaag om 11:05:38
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 11:03:46
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 10:19:14
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 09:53:06
Lima IRM pimpen door 008200
Vandaag om 09:45:17
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 08:26:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:10:49
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Bahn-AG
15 July 2025, 23:19:44
De projecten van Ruben (NL H0) door Ruben90
15 July 2025, 23:16:36
  

Auteur Topic: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu  (gelezen 6770 keer)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #30 Gepost op: 04 January 2019, 20:30:44 »
En dan ook nog omdat de afgelopen twee dagen toevallig misgingen, de gedachte gemaakt hebben dat het dus 2/5 keer niet goed gaat...  ::)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7195
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #31 Gepost op: 04 January 2019, 23:06:49 »
Hoe doet prorail dat eigenlijk met stations die in eerste instantie wel opgenomen waren in de dienstregeling, maar waaraan de trein nu zonder stoppen voorbij kachelt.
Zwolle Stadshagen bij voorbeeld.
is dat fiasco ook opgenomen in de statistieken?

zomaar even een vraag.
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4052
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #32 Gepost op: 05 January 2019, 00:16:50 »
Dat station komt nu niet voor in de dienstregelingen van de treinen daar, dus dat zal niet meegeteld worden.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #33 Gepost op: 05 January 2019, 08:28:06 »
Het baanvak Utrecht - Arnhem is verouderd doordat er maar twee sporen liggen plus vele overwegen waar het nogal eens mis gaat.
Ook op baanvakken waar geen overwegen zijn, Hanzelijn, Flevolijn (in December 2 in 14 dagen tijd), Utrechtse lijn (Utrecht - Amsterdam) komen aanrijdingen met personen of dieren voor. Om dan maar meteen te stellen dat de lijn Arnhem - Utrecht verouderd is omdat er overwegen zijn waar het wel eens mis gaat, gaat dus niet op. En al was het 4 sporig, dan nog ligt het hele traject eruit. Hulpverleners die de onsmakelijke taak hebben stoffelijke resten te bergen, moeten dat wel veilig kunnen doen. Verder stel je dat je er gemakshalve maar alvast vanuit gaat dat je 3 van de 5 dagen ongeschonden op dat traject de reis kan maken, terwijl je tevens steen en been klaagt over de Maaslijn. Die lijn is nog gevoeliger dan Utrecht - Arnhem v.v. Niet alleen door verstoringen aan de infra, maar ook aan materieel. Overvolle treinen, uitval door diverse oorzaken die niet met infra te maken hebben. Ik heb met je te doen, echt waar. Maar als ik toch zo moest reizen, pakte ik op zeker de auto en liet het ov voor wat het was. Veel beter voor je gemoedstoestand.  ;)
Groeten Joop, machinist Lls

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 5555
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #34 Gepost op: 05 January 2019, 09:38:49 »
Nou Joop, als je, zoals ik, iedere avond met 140 in de trein dwars over de A4 dendert en in beide richtingen (op per richting minimaal vier rijstroken) alleen maar filerijden ziet, denk je daar wel anders over. Bovendien veel beter voor het milieu, al geef ik toe dat soms een auto heel handig kan zijn. En meestal rijdt de trein gewoon op tijd.
Groet, Frank

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 382
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #35 Gepost op: 05 January 2019, 10:40:50 »
Arme René. Dat je 2 op de 5 dagen uitgerekend die treinen met urenlange vertraging moet hebben tussen Ah en Ut, terwijl ik het gros van de werkdagen grotendeels probleemloos heen en weer kachel op dit traject.

Anyway, wanneer haal je de oost-europese truckers, Brussel en managers er weer eens bij?!

Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #36 Gepost op: 05 January 2019, 10:51:20 »
Nou Frank, als ik werk, doe ik dat ook. 😉 Rij zelf de treinen en geniet keer op keer van die stilstaande auto’s, en bedenk me dan. De trein is zo gek nog niet 😁
Groeten Joop, machinist Lls

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2786
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #37 Gepost op: 14 January 2019, 00:35:07 »
Wat ik wel mis in deze statistieken, is dat bepaalde reizen langer zijn geworden. Voor dienstregeling 2018 is op mijn traject bijvoorbeeld het gedeelte tussen Amsterdam CS en Utrecht ligt naar een 10/20 ligging gegaan. Echter, de aankomst op het andere station (zonder overstappen) is nog steeds een 15/15 ligging. In theorie zit er 's ochtends 9 minuten tussen de aankomst van 2 treinen. Echter, meestal is dat minder, omdat de trein die die de langere reistijd heeft, onderweg wordt ingehaald en je nog wel eens staat te wachten op de vertraagde IC, terwijl de snelle trein iets ruimer in zijn rijtijden lijkt te zitten, zeker op Amsterdam CS, dus nog wel eens een minuut te vroeg is. Als ik met werken eens 10 minuten langer blijf zitten, bijvoorbeeld door een telefoontje, blijf ik meestal nog wel 20 minuten zitten. Immers, die volgende trein haal ik dan toch al niet meer. Van huis is het precies omgekeerd. Een kwartier later van huis is in de regel 8-9 minuten later op kantoor.
En over vertraging gesproken, de trein die ik normaliter op de terugreis neem, is steevast vertraagd bij aankomst.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

ReneN

  • Gast
Re: ProRail: treinen in Nederland waren nog nooit zo punctueel als nu
« Reactie #38 Gepost op: 14 January 2019, 02:19:21 »
Citaat
Anyway, wanneer haal je de oost-europese truckers, Brussel en managers er weer eens bij?!


Nou als ik je daar een plezier mee kan doen...  ;D

« Laatst bewerkt op: 14 January 2019, 08:51:31 door Bert van Gelder »