Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

23 augustus modelspoorbeurs Houten door Ronald Halma
Vandaag om 21:33:51
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 21:27:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
Vandaag om 21:24:19
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
  

Auteur Topic: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019  (gelezen 9130 keer)

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 822
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #30 Gepost op: 05 January 2019, 20:52:35 »
Wanneer zijn bij ons dan voor het laatst vrachtwagens van de weg gehaald? Bij code rood door het KNMI mogen vrachtwagens nog gewoon blijven rijden.

René
René

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #31 Gepost op: 05 January 2019, 21:31:30 »
Vooral lege of licht beladen vrachtwagens zijn gevoelig voor harde zijwind.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 266
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #32 Gepost op: 06 January 2019, 10:44:11 »
sorry renee , maar vorig jaar zijn een aantal vrachtwagens ( vooral buitenlands kenteken )van de weg gehaald .
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .
Ook de beelden op YouTube over het containerschip ,dat in de duitse bocht 200 containers verloor spreken voor zig .

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #33 Gepost op: 06 January 2019, 11:32:01 »
Ik denk dat dit filmpje de kracht van stevige windvlagen goed laat zien. Hier waaien enkele wagons met containers van een Doublestack containertrein van een brug af tijdens zware storm.

https://youtu.be/U7WfeV01A4g

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 06 January 2019, 11:33:42 door Petertrein81 »

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 716
    • flickr
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #34 Gepost op: 06 January 2019, 12:17:59 »
De brug was ten tijde van het ongeval voor alle verkeer gesloten.

Het spoor gaat niet over de hangbrug maar door een tunnel van 8km. Daarna het eiland Sprogø en daarna 2 liggerbrugen naast elkaar van 6.6km, 1 voor het verkeer en 1 voor het spoor.

Duidelijk is te zien waar de intercity tegen aan gereden is.

Er zijn nog 2 lichamen in de trein gevonden, dus 8 doden.

Erik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #35 Gepost op: 06 January 2019, 14:39:02 »
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .

Tankwagens hebben geen dekzeil :)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1255
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #36 Gepost op: 06 January 2019, 14:48:30 »
Een trein onderweg wordt toch ook regelmatig aan controle onderworpen.


Een UKV Hupac trein kreeg tijdens personeelswissel te Frutigen (Zwitserland) controle en een zeil van een wissellaadbak bleek niet goed te zitten.
Trein kreeg een uur vertraging, euvel werd eerst verholpen (de man op de wagon is de mcn) Wissellaadbak werd van een nieuw loodje voorzien.

Heb ook wel gezien te Frutigen dat bij een tussenstop voor personeelswissel de chauffeur van een vrachtwagen op een Rola werd geroepen en verzocht werd dekzeil van zijn vrachtauto beter vast te maken.

Het is dus niet zo dat als een dergelijke goederentrein een maal onderweg is nergens meer naar wordt gekeken.

Mvg, Johan

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #37 Gepost op: 08 January 2019, 02:01:21 »
Dat is een van de lessen uit de brand in de Simplontunnel een aantal jaren terug getrokken zijn, waar ook een los dekzeil een rol speelde. Het Bundes Amt fuer Verkehr (BAV) als toezichthouder controleerde ook veel strenger dan voorheen.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2019, 13:28:28 door Reinout van Rees. Reden: Twee typo\'s gefixt »
Jeanne Kok

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1754
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #38 Gepost op: 08 January 2019, 16:46:14 »
Hallo

De Denen hebben het huckepack verkeer verboden.
Mede ook doordat 2 tests met laadbakken een slechte/ niet aanwezige vergrendeling aantoonden.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/07%20Jernbane/15%20Nyhedsarkiv%20-%20presse/Forbud%20mod%20s%C3%A6ttevogne%20l%C3%A6sset%20p%C3%A5%20lommevogne-2019.pdf

Bart

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #39 Gepost op: 08 January 2019, 19:19:56 »
Mooi, heb net een paar maand m'n groot rijbewijs  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #40 Gepost op: 08 January 2019, 21:35:51 »
Benieuwd of onze minister van I&W er nu ook als de kippen bij is om dit systeem te verbieden in Nederland, zoals eerder met de Stint....

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5813
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #41 Gepost op: 10 January 2019, 12:20:30 »
Naast eerder berichten over het verbod met Hupacvervoer in voor vele van ons onbegrijpelijk Deens.
Nu ook in het Nederlands.
« Laatst bewerkt op: 10 January 2019, 12:37:00 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken