Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Stofvrij houden van mijn treinbaan door Eric B
Vandaag om 07:30:21
Project seaside Germany door einte
Vandaag om 06:44:06
Modelbaan Beltheim. door 741230
Vandaag om 06:42:09
Een nieuw baantje op Micromodules door MOVisser
Vandaag om 00:08:33
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
15 October 2025, 23:59:46
Da's Daz 2 door Ruben90
15 October 2025, 23:31:02
Op Zuid (NL H0) door Ruben90
15 October 2025, 23:26:26
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
15 October 2025, 23:09:55
verlichting op mijn draaischijf zeten door Voske
15 October 2025, 22:59:14
Deutsche Humoooor, mit Modellzuuuug.. door Huup
15 October 2025, 22:50:49
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
15 October 2025, 22:23:15
West-Brabantse modelspoordagen door HenkN
15 October 2025, 21:58:31
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 October 2025, 21:45:40
Toon hier je (model)TRAM foto's. door jjg koopmans
15 October 2025, 20:41:31
Liliput verpakking en motor door hervé
15 October 2025, 20:33:24
PB Models, ICR-rijtuigen door zweistein
15 October 2025, 20:31:18
NS-1000 in spoor-1 door Edsko Hekman
15 October 2025, 20:26:53
Kleur van het dak,van een geelbander. door Noud
15 October 2025, 20:23:54
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
15 October 2025, 20:14:02
C12c rijtuig door martijnhaman
15 October 2025, 19:39:57
werking 0ude Lenz silver decoder 10331 door maartenvdb
15 October 2025, 19:29:23
2025-10-13:Nederlands spoor niet weerbaar genoeg in tijd van toenemende dreiging door Eric B
15 October 2025, 18:50:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
15 October 2025, 18:44:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
15 October 2025, 17:03:15
Een leuke vrachtwagen door Modellbahnwagen
15 October 2025, 16:48:19
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ceuleer
15 October 2025, 16:29:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
15 October 2025, 16:27:24
Roco wagon openen door Stieven76
15 October 2025, 16:18:15
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door 008200
15 October 2025, 16:13:47
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door ex-DR V100
15 October 2025, 14:30:43
  

Auteur Topic: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019  (gelezen 9296 keer)

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 826
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #30 Gepost op: 05 January 2019, 20:52:35 »
Wanneer zijn bij ons dan voor het laatst vrachtwagens van de weg gehaald? Bij code rood door het KNMI mogen vrachtwagens nog gewoon blijven rijden.

René
René

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #31 Gepost op: 05 January 2019, 21:31:30 »
Vooral lege of licht beladen vrachtwagens zijn gevoelig voor harde zijwind.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 274
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #32 Gepost op: 06 January 2019, 10:44:11 »
sorry renee , maar vorig jaar zijn een aantal vrachtwagens ( vooral buitenlands kenteken )van de weg gehaald .
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .
Ook de beelden op YouTube over het containerschip ,dat in de duitse bocht 200 containers verloor spreken voor zig .

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #33 Gepost op: 06 January 2019, 11:32:01 »
Ik denk dat dit filmpje de kracht van stevige windvlagen goed laat zien. Hier waaien enkele wagons met containers van een Doublestack containertrein van een brug af tijdens zware storm.

https://youtu.be/U7WfeV01A4g

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 06 January 2019, 11:33:42 door Petertrein81 »

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
    • flickr
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #34 Gepost op: 06 January 2019, 12:17:59 »
De brug was ten tijde van het ongeval voor alle verkeer gesloten.

Het spoor gaat niet over de hangbrug maar door een tunnel van 8km. Daarna het eiland Sprogø en daarna 2 liggerbrugen naast elkaar van 6.6km, 1 voor het verkeer en 1 voor het spoor.

Duidelijk is te zien waar de intercity tegen aan gereden is.

Er zijn nog 2 lichamen in de trein gevonden, dus 8 doden.

Erik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 598
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #35 Gepost op: 06 January 2019, 14:39:02 »
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .

Tankwagens hebben geen dekzeil :)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1280
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #36 Gepost op: 06 January 2019, 14:48:30 »
Een trein onderweg wordt toch ook regelmatig aan controle onderworpen.


Een UKV Hupac trein kreeg tijdens personeelswissel te Frutigen (Zwitserland) controle en een zeil van een wissellaadbak bleek niet goed te zitten.
Trein kreeg een uur vertraging, euvel werd eerst verholpen (de man op de wagon is de mcn) Wissellaadbak werd van een nieuw loodje voorzien.

Heb ook wel gezien te Frutigen dat bij een tussenstop voor personeelswissel de chauffeur van een vrachtwagen op een Rola werd geroepen en verzocht werd dekzeil van zijn vrachtauto beter vast te maken.

Het is dus niet zo dat als een dergelijke goederentrein een maal onderweg is nergens meer naar wordt gekeken.

Mvg, Johan

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #37 Gepost op: 08 January 2019, 02:01:21 »
Dat is een van de lessen uit de brand in de Simplontunnel een aantal jaren terug getrokken zijn, waar ook een los dekzeil een rol speelde. Het Bundes Amt fuer Verkehr (BAV) als toezichthouder controleerde ook veel strenger dan voorheen.
« Laatst bewerkt op: 08 January 2019, 13:28:28 door Reinout van Rees. Reden: Twee typo\'s gefixt »
Jeanne Kok

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1770
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #38 Gepost op: 08 January 2019, 16:46:14 »
Hallo

De Denen hebben het huckepack verkeer verboden.
Mede ook doordat 2 tests met laadbakken een slechte/ niet aanwezige vergrendeling aantoonden.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/07%20Jernbane/15%20Nyhedsarkiv%20-%20presse/Forbud%20mod%20s%C3%A6ttevogne%20l%C3%A6sset%20p%C3%A5%20lommevogne-2019.pdf

Bart

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 804
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #39 Gepost op: 08 January 2019, 19:19:56 »
Mooi, heb net een paar maand m'n groot rijbewijs  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #40 Gepost op: 08 January 2019, 21:35:51 »
Benieuwd of onze minister van I&W er nu ook als de kippen bij is om dit systeem te verbieden in Nederland, zoals eerder met de Stint....

nighttrain1

  • BNLS Forum modulebaan aanspreekpunt.
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 5820
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #41 Gepost op: 10 January 2019, 12:20:30 »
Naast eerder berichten over het verbod met Hupacvervoer in voor vele van ons onbegrijpelijk Deens.
Nu ook in het Nederlands.
« Laatst bewerkt op: 10 January 2019, 12:37:00 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken