Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Stukje verenstaal gezocht tussen 0.6 en 1 mm diameter door Duikeend
Vandaag om 23:44:28
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Quinzeedied
Vandaag om 23:30:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:14:45
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 23:11:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 23:09:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:02:10
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:00:53
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 22:51:55
Raadplaatje door Pauldg
Vandaag om 22:50:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Frank 123
Vandaag om 22:46:18
bovenleiding Mader door saskia
Vandaag om 22:34:31
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:25:09
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 22:18:00
Tuinspoor en zo door RK
Vandaag om 22:01:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
Vandaag om 21:48:29
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
Vandaag om 21:43:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
Vandaag om 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
Vandaag om 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
Vandaag om 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:45:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
Vandaag om 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
Vandaag om 19:53:46
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
Vandaag om 19:14:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 19:02:56
  

Auteur Topic: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019  (gelezen 8665 keer)

René 4312

  • Offline Offline
  • Berichten: 763
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #30 Gepost op: 05 januari 2019, 20:52:35 »
Wanneer zijn bij ons dan voor het laatst vrachtwagens van de weg gehaald? Bij code rood door het KNMI mogen vrachtwagens nog gewoon blijven rijden.

René
René

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1020
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #31 Gepost op: 05 januari 2019, 21:31:30 »
Vooral lege of licht beladen vrachtwagens zijn gevoelig voor harde zijwind.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 221
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #32 Gepost op: 06 januari 2019, 10:44:11 »
sorry renee , maar vorig jaar zijn een aantal vrachtwagens ( vooral buitenlands kenteken )van de weg gehaald .
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .
Ook de beelden op YouTube over het containerschip ,dat in de duitse bocht 200 containers verloor spreken voor zig .

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #33 Gepost op: 06 januari 2019, 11:32:01 »
Ik denk dat dit filmpje de kracht van stevige windvlagen goed laat zien. Hier waaien enkele wagons met containers van een Doublestack containertrein van een brug af tijdens zware storm.

https://youtu.be/U7WfeV01A4g

MvG Peter,
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2019, 11:33:42 door Petertrein81 »

Erik Mijd

  • Offline Offline
  • Berichten: 693
    • flickr
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #34 Gepost op: 06 januari 2019, 12:17:59 »
De brug was ten tijde van het ongeval voor alle verkeer gesloten.

Het spoor gaat niet over de hangbrug maar door een tunnel van 8km. Daarna het eiland Sprogø en daarna 2 liggerbrugen naast elkaar van 6.6km, 1 voor het verkeer en 1 voor het spoor.

Duidelijk is te zien waar de intercity tegen aan gereden is.

Er zijn nog 2 lichamen in de trein gevonden, dus 8 doden.

Erik.

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #35 Gepost op: 06 januari 2019, 14:39:02 »
Bij code rood is het verboden om met tankwagens met gevaarlijke stoffen te rijden .
Als er bij zo'n wind een klein stukje van het dekzeil los gaat , en de wind krijgt er vat op , dan is er geen houden meer aan .

Tankwagens hebben geen dekzeil :)

Blausee-Mitholz

  • Offline Offline
  • Berichten: 1043
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #36 Gepost op: 06 januari 2019, 14:48:30 »
Een trein onderweg wordt toch ook regelmatig aan controle onderworpen.


Een UKV Hupac trein kreeg tijdens personeelswissel te Frutigen (Zwitserland) controle en een zeil van een wissellaadbak bleek niet goed te zitten.
Trein kreeg een uur vertraging, euvel werd eerst verholpen (de man op de wagon is de mcn) Wissellaadbak werd van een nieuw loodje voorzien.

Heb ook wel gezien te Frutigen dat bij een tussenstop voor personeelswissel de chauffeur van een vrachtwagen op een Rola werd geroepen en verzocht werd dekzeil van zijn vrachtauto beter vast te maken.

Het is dus niet zo dat als een dergelijke goederentrein een maal onderweg is nergens meer naar wordt gekeken.

Mvg, Johan

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #37 Gepost op: 08 januari 2019, 02:01:21 »
Dat is een van de lessen uit de brand in de Simplontunnel een aantal jaren terug getrokken zijn, waar ook een los dekzeil een rol speelde. Het Bundes Amt fuer Verkehr (BAV) als toezichthouder controleerde ook veel strenger dan voorheen.
« Laatst bewerkt op: 08 januari 2019, 13:28:28 door Reinout van Rees. Reden: Twee typo\'s gefixt »
Jeanne Kok

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1545
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #38 Gepost op: 08 januari 2019, 16:46:14 »
Hallo

De Denen hebben het huckepack verkeer verboden.
Mede ook doordat 2 tests met laadbakken een slechte/ niet aanwezige vergrendeling aantoonden.

http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/07%20Jernbane/15%20Nyhedsarkiv%20-%20presse/Forbud%20mod%20s%C3%A6ttevogne%20l%C3%A6sset%20p%C3%A5%20lommevogne-2019.pdf

Bart

borotof

  • Offline Offline
  • Berichten: 681
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #39 Gepost op: 08 januari 2019, 19:19:56 »
Mooi, heb net een paar maand m'n groot rijbewijs  ;D

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1020
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #40 Gepost op: 08 januari 2019, 21:35:51 »
Benieuwd of onze minister van I&W er nu ook als de kippen bij is om dit systeem te verbieden in Nederland, zoals eerder met de Stint....

nighttrain1

  • Team beurzen, Powered bij Oltronix: 2x300VA
  • Offline Offline
  • Berichten: 5554
  • Ook deze tijd zal ooit die goeie ouwe tijd worden!
Re: Treinongeluk Grote Beltbrug, Denemarken, 2 januari 2019
« Reactie #41 Gepost op: 10 januari 2019, 12:20:30 »
Naast eerder berichten over het verbod met Hupacvervoer in voor vele van ons onbegrijpelijk Deens.
Nu ook in het Nederlands.
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2019, 12:37:00 door nighttrain1 »
Groeten Richard, nighttrain1

Bouw:Modelbaan & modulebakken