Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Eric B
Vandaag om 17:38:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Bor de Wolf
Vandaag om 17:32:25
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 17:29:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 17:25:33
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 17:20:42
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 17:13:47
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 16:48:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 16:39:18
Minibaan Visserskaai H0 door Scratchbuilt
Vandaag om 16:32:11
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:26:06
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 16:11:21
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 15:26:45
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Prutsert
Vandaag om 15:07:51
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door grove den
Vandaag om 14:39:17
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 14:34:22
Het Boemeltje door Sikko
Vandaag om 14:16:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door Reeks77
Vandaag om 13:01:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Jeroen95
Vandaag om 11:48:48
19 Toen door R1954
Vandaag om 11:35:11
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 11:09:20
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
Vandaag om 10:58:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:31:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
EifelBurgenBahn door Joz
Vandaag om 09:20:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16

Auteur Topic: Marklin/Trix koploper  (gelezen 465661 keer)

Northlander1983

• Gast
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1500 Gepost op: 20 December 2009, 11:28:10 »
Wie, wat, waar, bevestigd aan jullie dat het OMGESPOTEN bestaande koplopers zijn!!!!????

Streamliner

• Offline Offline
« Reactie #1501 Gepost op: 20 December 2009, 11:36:09 »
Maar die Schiphol-koplopers zijn toch wel correct of waren het inderdaad alleen driedelige stellen die Schiphol stickers droegen?

En het is allemaal leuk en aardig dat ze varianten op de markt brengen maar die Olympische moet toch nu echt een keer komen.
Mvgr Jan Wiebrand

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #1502 Gepost op: 20 December 2009, 11:37:32 »
Nee dus (zie ook hierboven), dat waren de driedelige 4011-4015

henk

• Offline Offline
« Reactie #1503 Gepost op: 20 December 2009, 11:46:51 »
Wie, wat, waar, bevestigd aan jullie dat het OMGESPOTEN bestaande koplopers zijn!!!!????

Wie heeft het over omgespoten?
De tamponeermachine is nog een keer aangezet.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Northlander1983

• Gast
« Reactie #1504 Gepost op: 21 December 2009, 14:46:32 »
Enne, Wie, Hoe, haalt het oude nummer weg... of ben ik gek?

Is gewoon een nieuwe serie...

henk

• Offline Offline
« Reactie #1505 Gepost op: 21 December 2009, 14:50:59 »
Of je gek bent, mag je zelf weten, maar als je wil weten hoe de oude nummers zijn weggehaald en ook welke oude nummers zijn weggehaald, dan moet je in de winkel eens op je gemak gaan kijken. De stelnummers zijn zichtbaar weggeborsteld en daarna zijn er nieuwe nummers overheen gegaan. En als je heel goed kijkt, dan kun je de kleine baknummers lezen en dan blijkt daar nog gewoon 4221 in te zijn verwerkt.

Maar ik begin te denken dat je het nog niet zal geloven als je het met je eigen ogen hebt gezien. Ook goed.  :)

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #1506 Gepost op: 21 December 2009, 15:37:54 »
Als wat Henk zegt, waar is, en ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen, dan vind ik het een op zijn zachts gezegd diep triest verhaal van Marklin, zeker in gedachten genomen dat ze ruimschoots volle bak vragen, 399 euro voor het desbetreffende stel.

Terwijl het originele toch wat minder kostte en nu lachend voor nog minder nieuw van eigenaar wisselt.

Ik denk dat Marklin de plank nu behoorlijk mis slaat :(

Gr. Remco.

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #1507 Gepost op: 21 December 2009, 15:40:31 »
Lijkt me een goed item voor Kassa, denk je dat je een nieuw product met nieuw nummer koopt is tie gewoon twee nummerig.
Iemand leuke detailfoto's misschien?
Ben ook wel benieuwd naar de Koll catalogus van 2010  :P
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #1508 Gepost op: 21 December 2009, 16:10:40 »
@ Remco,

Het is zeker waar wat Henk zegt. Geloof het of niet, maar ze schijnen nog goed te verkopen ook! :o
Van beide modellen (schiphol/voetbal) zijn 250 stuk geproduceerd vernummerd. Dan hebben ze er dus minimaal 500 over gehad. Er heeft daar iemand dus flink zitten slapen toen de koploper werd uitgegeven.

De Olypische koploper schijnt volgens mensen op 3-rail al klaar te liggen in de fabriek in China, maar marklin kan deze niet betalen. Anderen zeggen dat ze de rechten niet hebben, maar dat lijkt me sterk.

Ben

• Offline Offline
« Reactie #1509 Gepost op: 21 December 2009, 19:42:39 »
Als wat Henk zegt, waar is, en ik heb geen enkele reden om daar aan te twijfelen, dan vind ik het een op zijn zachts gezegd diep triest verhaal van Marklin, zeker in gedachten genomen dat ze ruimschoots volle bak vragen, 399 euro voor het desbetreffende stel.

Diep triest of niet, het verkoopt! En daar was het om begonnen: hoe komt M* van z'n voorraden af. Ik wed dat de volgende aangepaste Koploper al op stapel staat. :D

De Olypische koploper schijnt volgens mensen op 3-rail al klaar te liggen in de fabriek in China, maar marklin kan deze niet betalen. Anderen zeggen dat ze de rechten niet hebben, maar dat lijkt me sterk.

De mensen op 3-rail speculeren ook, niemand weet het echte verhaal van het uitblijven van de OS versie. Halve geruchten worden dan hele waarheden. ;)

Gr, Ben.

henk

• Offline Offline
« Reactie #1510 Gepost op: 21 December 2009, 19:54:18 »
Ik vind het ook helemaal niet diep triest. Het is een fantasiemodel en ik hoef hem dus niet. Maar deze aantallen raken ze kennelijk goed kwijt aan mensen die het wel leuk vinden. Het ziet er ook netjes uit. Märklin blij, klanten blij, wat dat betreft goed gedaan.

Wat ik er wel triest aan vind ik dat Märklin wel deze voorraden wil wegwerken, maar nog steeds geen specifieke onderdelen levert voor de Koploper, terwijl er problemen genoeg mee zijn. Bij mijn weten bestaat er voor dergelijke producten een wettelijke verplichting om gedurende een bepaalde periode een afdoende voorraad onderdelen te hebben.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #1511 Gepost op: 21 December 2009, 20:47:15 »

Speculaas.

Voor de rest, de Voetbal en Schiphol zijn voor Marklin een prima oplossing om van de overgebleven Koplopers af te komen.
En geloof me, ze verkopen inderdaad prima.
Wat ik al eerder aangaf, vind je het bagger, koop het niet. Vind je het leuk, koop em wel.

« Laatst bewerkt op: 21 December 2009, 20:49:53 door Chris van Diesen »

Northlander1983

• Gast
« Reactie #1512 Gepost op: 21 December 2009, 21:00:01 »
Of je gek bent, mag je zelf weten, maar als je wil weten hoe de oude nummers zijn weggehaald en ook welke oude nummers zijn weggehaald, dan moet je in de winkel eens op je gemak gaan kijken. De stelnummers zijn zichtbaar weggeborsteld en daarna zijn er nieuwe nummers overheen gegaan. En als je heel goed kijkt, dan kun je de kleine baknummers lezen en dan blijkt daar nog gewoon 4221 in te zijn verwerkt.

Maar ik begin te denken dat je het nog niet zal geloven als je het met je eigen ogen hebt gezien. Ook goed.  :)

HIER BEN IK SPRAKELOOS VAN.... :'(
Tries, diep triest van Marklin
Dat noemen wij: mensen voor de GEK houden, voor de hoofdprijs...

En omtrent de Olympische versie: deze zou zo exclusief zijn dat ik deze alleen via mijn winkelier kreeg indien ik ook de gewone koploper zou nemen. Alleen kijk ik ook naar mijn beurs en heeft hij flink de plank bij mij mis geslagen. En dat voor een klant die al meer dan 20 jaar klant is, o nee sorry WAS!

Sicco Dierdorp

• Nostalgist
  • Offline Offline
    • Flickr
« Reactie #1513 Gepost op: 21 December 2009, 21:01:45 »
Dat is allemaal wel waar, maar toch lijken me er twee problemen met het verhaal:
- brengt Märklin straks ook een correcte versie uit? Zo nee, dan ben je als serieuze verzamelaar dus genaaid
- waarom was het uitbrengen van een correcte variant geen optie?
Puntje bij paaltje is het verhaal steeds weer hetzelfde: waarom brengt Märklin liever fantasie en incorrecte modellen uit dan courante modellen? Natuurlijk is het aantal modelspoorders dat er niet zo nauwkeurig naar kijken groot, zeker bij hun, maar het zal toch niet zo zijn dat deze strategie méér oplevert?? Mensen die deze modellen kopen, zouden toch ook de wél kloppende modellen kopen? Dat is telkens het punt waar ik het beleid niet meer snap, en eerlijk gezegd veranderen pavlovantwoorden als 'dan koop je het toch niet' of 'het wordt toch verkocht' daar helemaal niks aan.
« Laatst bewerkt op: 21 December 2009, 21:04:38 door Sicco Dierdorp »

Northlander1983

• Gast
« Reactie #1514 Gepost op: 21 December 2009, 21:06:53 »
Nogmaals Sprakeloos....en dat voor 400 euro (880 Gulden, voor het idee)

@Henk, ik heb de koplopers zelf nog niet gezien, dus of ik gek ben laten we nog even in het midden (-:

« Laatst bewerkt op: 21 December 2009, 21:25:02 door Northlander »