Het afzonderlijk schakelen van de interieur verlichting is wel te maken. De vijfpolige koppeling heeft de volgende draden:- rood en bruin voor de stroomafname van de motorloze kopbak door te voeren- oranje en grijs voor de front/sluitverlichting (met maar twee draden dus)- zwart voor de interieurverlichting, deze wordt dan met ofwel grijs of oranje gebruikt, afhankelijk van de rijrichting.
Herstel, de zwarte draad wordt totaal niet gebruikt. De interieurverlichting werkt dus gewoon op de aansturing van de front/sluitverlichting. In de tussen bakken en motorloze kopbak is dit wel eenvoudig te veranderen. Een smd weerstand verplaatsen. De print is er al geschikt voor. De binnenverlichting werkt dan wel alleen als de front/sluitverlichting ook aan staat. Als je dit niet wil zul je nog iets meer werk moeten verzetten (aansluiting van grijs/oranje naar de gelijkrichter onderbreken en de gelijkrichter op de bruine/rode draad zetten).Voor de motorbak is het iets complexer. Er missen daar een tweetal weerstanden en een transistor op de print. Moet nog even uitvogelen welke dan verzet moeten worden. De print lijkt mij overigens overmatig complex.
Ik heb zelf een spiraal met Fleischmann Profi R2 (42 cm) om te klimmen (ca. 3% stijging.) en R1 (35,6) voor te dalenHebben jullie het idee dat hij dit aan kan.Dit zou mijn eerste treinstel worden, maar als hij het niet aan kan zou het een dure investering zijn.