Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronald Halma
Vandaag om 19:04:19
Update: baan in de tropen door Arjen52
Vandaag om 18:42:45
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
Grootspoor in Frankrijk door Karben
Vandaag om 18:23:17
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door AP3737
Vandaag om 18:00:35
De fabriek - Spoor 0 door BartvD
Vandaag om 17:56:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:05:24
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47

Auteur Topic: Marklin/Trix koploper  (gelezen 471489 keer)

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #345 Gepost op: 10 March 2008, 21:11:26 »
Lekker belangrijk allemaal!

het is Jacobs & Brabantrail.....

in de vitrine bij een Märklinshop
Niks Märklinshop, gewoon Nürnberg..... ::)
« Laatst bewerkt op: 10 March 2008, 21:18:27 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tom

• Offline Offline
« Reactie #346 Gepost op: 11 March 2008, 08:33:01 »
Hallo,

Ff een neutrale opmerking tussendoor:
Ik zie elke ochtend, als ik naar m'n werk in Deventer rij, een dubbele Koploper over de spoorbrug rijden. Het is en blijft een mooi  treinstel.

Toch al een beetje voorpret dus :-þ

Met vriendelijke groet,

Tom

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #347 Gepost op: 16 March 2008, 18:20:54 »
Ik denk dat niet hoef te vrezen over de kwaliteit. Die is toch wel bekend bij Marklin toch?

www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Paul Stolk

• Offline Offline
  • Big Boy rides again!
« Reactie #348 Gepost op: 16 March 2008, 19:40:43 »
Johan (Blau See Mitholz),
Sorry hoor,maar wat is er nou toch steeds te zeuren over Marklin als zouden zij produkten van een ander gebruiken om hun eigen produkt in de markt te zetten.
Dat heeft Marklin toch helemaal niet nodig!
Het zijn geen Italianen!
Ik vind het net zo onwaarschijnlijk als wanneer Mercedes een BMW 5 serie zou gebruiken om hun nieuwe C klasse aan te prijzen!
Waarom zou Marklin in godsnaam de naam van een ander nodig hebben om notabene een handmonster ten toon te stellen?
Waarom zou het model op Roco rails moeten staan terwijl in de bewuste winkel waarschijnlijk voldoende voorraad aan M rails beschikbaar is?
Mijn ervaring met M is dat wanneer men een produkt samen met een ander heeft ontwikkeld,dat ook duidelijk aan de pers gemeld wordt.
Nou wordt er eindelijk weer eens een nederlandse eye-catcher uitgebracht,regent het gelijk van toespelingen dat dit toch wel niet van Marklin kan zijn.
Alsof M inferieur zou zijn aan Roco (failliet!), Fleischmann (failliet!),of zelfs Lima!
Ik zou zeggen: Marklin,de seinen staan weer op groen,jullie doen het goed in een moeilijke markt,bieden mooie produkten voor een faire prijs,af en toe een misklein (Gottardo),komt in de beste families voor!
Als ik zie wat M momenteel uitbrengt,zoals BR01,Br64,V200,E50,naar mijn mening gewoon topkwaliteit,begrijp ik alle kritiek niet.
Ga de BR01 van dichtbij bekijken en je zal beseffen dat M geen enkel soort jatwerk nodig heeft!
Groetjes,
Paul.

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #349 Gepost op: 16 March 2008, 20:02:36 »
misschien moeten we vanaf nu maar effe dromen over dat ding.

succes

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #350 Gepost op: 16 March 2008, 20:09:29 »
Het is gewoon een feit dat het een gepimpte lima is. Verder vind ik de opmerking faire prijzen nogal vreemd. Want waarom moeten marklin treinen 2 tot 3 keer zo duur zijn als treinen van roco. Tevens is marklin ook failliet geweest. Net als roco en fleischmann.

Mvg,

Marcel
Voor grootspoorfoto's zie site

stig

• Offline Offline
« Reactie #351 Gepost op: 16 March 2008, 20:16:54 »
Sorry hoor,maar wat is er nou toch steeds te zeuren over Marklin als zouden zij produkten van een ander gebruiken om hun eigen produkt in de markt te zetten.
Dat heeft Marklin toch helemaal niet nodig!
Het zijn geen Italianen!

Waarom zou Marklin in godsnaam de naam van een ander nodig hebben om notabene een handmonster ten toon te stellen?
Waarom zou het model op Roco rails moeten staan terwijl in de bewuste winkel waarschijnlijk voldoende voorraad aan M rails beschikbaar is?
Mijn ervaring met M is dat wanneer men een produkt samen met een ander heeft ontwikkeld,dat ook duidelijk aan de pers gemeld wordt.
Nou wordt er eindelijk weer eens een nederlandse eye-catcher uitgebracht,regent het gelijk van toespelingen dat dit toch wel niet van Marklin kan zijn.
Alsof M inferieur zou zijn aan Roco (failliet!), Fleischmann (failliet!),of zelfs Lima!
Ik zou zeggen: Marklin,de seinen staan weer op groen,jullie doen het goed in een moeilijke markt,bieden mooie produkten voor een faire prijs,af en toe een misklein (Gottardo),komt in de beste families voor!
Als ik zie wat M momenteel uitbrengt,zoals BR01,Br64,V200,E50,naar mijn mening gewoon topkwaliteit,begrijp ik alle kritiek niet.
Ga de BR01 van dichtbij bekijken en je zal beseffen dat M geen enkel soort jatwerk nodig heeft!

Heeft er iemand een zakje, ik wordt niet goed geloof ik....
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jeroen1975

• GTW in de tuin
  • Offline Offline
    • Jeroen's Treinen Site
« Reactie #352 Gepost op: 16 March 2008, 20:18:28 »
misschien moeten we vanaf nu maar effe dromen over dat ding.

succes

Gert1

• Gast
« Reactie #353 Gepost op: 16 March 2008, 20:32:15 »
Zo, even tijd om in te grijpen geloof ik.

We gaan hier dus niet de zoveelste Märklin-versus-de-rest-van-de-wereld-strijd uitvechten!

Paul, het is jouw goed recht om van mening te zijn dat de Koploper-modellen die Märklin op Neurenberg heeft tentoongesteld geheel en al door Märklin zelf gemaakt zijn zonder onderdelen van wie dan ook. Alleen vraag ik me wel af of je het proefmodel dan überhaupt zelf gezien hebt of dat je gesproken hebt met mensen die het wel hebben gezien. Daarbij komt dat Märklin voor het Trix-model van de TEE RAm (die er overigens nog steeds niet is) wel degelijk leentjebuur heeft gespeeld bij Lemaco. Dus men heeft bij Märklin wel degelijk eerder al eens voor proefmodellen elders geshopt.

Verder is Roco niet failliet geweest maar was de situatie vergelijkbaar met wat wij hier in NL surceance van betaling noemen.

@Marcel: Märklin is zeker niet failliet geweest. De Märklin-nazaten hebben ervoor gekozen hun aandelen te verkopen aan een investeringsmaatschappij. Dat heeft niets met een faillissement te maken.

Maar goed, voordat we verder afdwalen: dit draadje gaat over de Koploper van Märklin. Berichten daarover zijn welkom. Berichten die toch een pro-anti-Märklin-discussie uitlokken zeer nadrukkelijk niet!

mvg,
Gert

Paul Stolk

• Offline Offline
  • Big Boy rides again!
« Reactie #354 Gepost op: 17 March 2008, 20:39:46 »
Gert,ik vraag om een faire benadering,ook als het om de Koploper gaat.
De Koploper heeft samen met de andere nieuwe modellen voor 2008 in een vitrine (met stationscomplex)op de speelgoedbeurs van Neurenberg gestaan.
Iedereen die beweert dat het hier om een gepimpte Lima versie gaat weet niets van duitsland en haar bewoners,het is onmogelijk dat M haar naam op deze beurs te grabbel zou gooien,de duitse beroepstrots staat dat niet toe.
Betreffende beurs is toonaangevend,de hele wereld komt daar naar toe,ga je daar dan een handmonster neer zetten wat maar voor een gedeelte van jezelf is?
En inderdaad,duitsers hebben nog beroepstrots,dat is heel wat anders dan hollandse koopmansgeest,waar wij zo trots op zijn.
Verder zijn er op dit forum mensen die naar tijltjes grijpen als ze iets van mij lezen,vreemd taalgebruik toch wel,doet mij denken aan die tv reclame met dat figuur wat met een fiets aan de hand staat af te geven op de VW Polo,heimelijk verlangend er ook een te kunnen kopen.
Of zou die Polo eigenlijk een gepimpte Fiat zijn?

Over dit forum in het algemeen:
De wolven huilden in het bos,hongerig als zij waren om elk positief geluid te verscheuren,zij verscheurden al het positieve wat zij tegenkwamen,tot dat niets positiefs meer vindbaar was.
Door de honger tot waanzin gedreven hebben zij toen elkaar verscheurd.......

Als alle negatieve energie op dit forum opgeslagen zou kunnen worden en opnieuw zou kunnen worden gebruikt dan zou je de hele rotterdamse haven van stroom kunnen voorzien!

Het gaat jullie goed,ik zal deze site niet meer bezoeken.
Ik moet nu naar boven,mijn prachtige BR01 wacht op mij.

henk

• Offline Offline
« Reactie #355 Gepost op: 17 March 2008, 20:42:06 »
Niet te geloven.  ???

Zeg Paul, weet je wat het alternatief is? Dat Märklin bezig is om een model van de ICM0 te maken in plaats van een ICM4.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rolf

• Offline Offline
« Reactie #356 Gepost op: 17 March 2008, 20:48:43 »
4 delige icm 0  ;D

Rolf

• Offline Offline
« Reactie #357 Gepost op: 17 March 2008, 21:04:36 »
Gert,ik vraag om een faire benadering,ook als het om de Koploper gaat.
De Koploper heeft samen met de andere nieuwe modellen voor 2008 in een vitrine (met stationscomplex)op de speelgoedbeurs van Neurenberg gestaan.
Iedereen die beweert dat het hier om een gepimpte Lima versie gaat weet niets van duitsland en haar bewoners,het is onmogelijk dat M haar naam op deze beurs te grabbel zou gooien,de duitse beroepstrots staat dat niet toe.
Betreffende beurs is toonaangevend,de hele wereld komt daar naar toe,ga je daar dan een handmonster neer zetten wat maar voor een gedeelte van jezelf is?
En inderdaad,duitsers hebben nog beroepstrots,dat is heel wat anders dan hollandse koopmansgeest,waar wij zo trots op zijn.
Verder zijn er op dit forum mensen die naar tijltjes grijpen als ze iets van mij lezen,vreemd taalgebruik toch wel,doet mij denken aan die tv reclame met dat figuur wat met een fiets aan de hand staat af te geven op de VW Polo,heimelijk verlangend er ook een te kunnen kopen.
Of zou die Polo eigenlijk een gepimpte Fiat zijn?

Ik wil even 1 ding zeggen tegen Paul Stolk,

KIJK EN VERGELIJK

anders zijn hier mensen genoeg die de lima onderdelen zo kunnen aanwijzen.

stig

• Offline Offline
« Reactie #358 Gepost op: 17 March 2008, 21:23:02 »
Dit is echt top vermaak. Bedankt daarvoor. Nogmaals, een handmonster hoeft helemaal *niets*, maar dan ook *niets*, productie technisch met het eindmodel te maken te hebben. Al hadden ze het uit cake geboetseerd en met marsepein overgoten... Kun je zo neerzetten.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #359 Gepost op: 17 March 2008, 21:32:29 »
Citaat
Over dit forum in het algemeen:
De wolven huilden in het bos,hongerig als zij waren om elk positief geluid te verscheuren,zij verscheurden al het positieve wat zij tegenkwamen,tot dat niets positiefs meer vindbaar was.
Door de honger tot waanzin gedreven hebben zij toen elkaar verscheurd.......

OK.......teeeeeeeeeeeeeeer*ng, dit gaat wel wat ver. Jammer dat je nu op zolder zit en het niet meer (na)leest, maar het superlatief van de edele kunst overdrijven is opnieuw naar boven bijgesteld. Doe niet zo triest, zeg. En scheer niet alle 'wolven' over een kam. Naast het domme vragen stellen in het digitale verhaal schrijf ik bijvoorbeeld een topic vol over het in elkaar flansen van een N-baan. Niks Maerklin modellen prijzen of afkraken. En zo zijn er veel gebruikers die zoals ik doen, of alleen maar lezen.

Accepte (met streepje  ;D), een kansloze reactie mijnerzijds maar dit schoot me in het verkeerde keelgat.