in de vitrine bij een Märklinshop
Sorry hoor,maar wat is er nou toch steeds te zeuren over Marklin als zouden zij produkten van een ander gebruiken om hun eigen produkt in de markt te zetten.Dat heeft Marklin toch helemaal niet nodig!Het zijn geen Italianen!Waarom zou Marklin in godsnaam de naam van een ander nodig hebben om notabene een handmonster ten toon te stellen?Waarom zou het model op Roco rails moeten staan terwijl in de bewuste winkel waarschijnlijk voldoende voorraad aan M rails beschikbaar is?Mijn ervaring met M is dat wanneer men een produkt samen met een ander heeft ontwikkeld,dat ook duidelijk aan de pers gemeld wordt.Nou wordt er eindelijk weer eens een nederlandse eye-catcher uitgebracht,regent het gelijk van toespelingen dat dit toch wel niet van Marklin kan zijn.Alsof M inferieur zou zijn aan Roco (failliet!), Fleischmann (failliet!),of zelfs Lima!Ik zou zeggen: Marklin,de seinen staan weer op groen,jullie doen het goed in een moeilijke markt,bieden mooie produkten voor een faire prijs,af en toe een misklein (Gottardo),komt in de beste families voor!Als ik zie wat M momenteel uitbrengt,zoals BR01,Br64,V200,E50,naar mijn mening gewoon topkwaliteit,begrijp ik alle kritiek niet.Ga de BR01 van dichtbij bekijken en je zal beseffen dat M geen enkel soort jatwerk nodig heeft!
Gert,ik vraag om een faire benadering,ook als het om de Koploper gaat.De Koploper heeft samen met de andere nieuwe modellen voor 2008 in een vitrine (met stationscomplex)op de speelgoedbeurs van Neurenberg gestaan.Iedereen die beweert dat het hier om een gepimpte Lima versie gaat weet niets van duitsland en haar bewoners,het is onmogelijk dat M haar naam op deze beurs te grabbel zou gooien,de duitse beroepstrots staat dat niet toe.Betreffende beurs is toonaangevend,de hele wereld komt daar naar toe,ga je daar dan een handmonster neer zetten wat maar voor een gedeelte van jezelf is?En inderdaad,duitsers hebben nog beroepstrots,dat is heel wat anders dan hollandse koopmansgeest,waar wij zo trots op zijn.Verder zijn er op dit forum mensen die naar tijltjes grijpen als ze iets van mij lezen,vreemd taalgebruik toch wel,doet mij denken aan die tv reclame met dat figuur wat met een fiets aan de hand staat af te geven op de VW Polo,heimelijk verlangend er ook een te kunnen kopen.Of zou die Polo eigenlijk een gepimpte Fiat zijn?
Over dit forum in het algemeen:De wolven huilden in het bos,hongerig als zij waren om elk positief geluid te verscheuren,zij verscheurden al het positieve wat zij tegenkwamen,tot dat niets positiefs meer vindbaar was.Door de honger tot waanzin gedreven hebben zij toen elkaar verscheurd.......