Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco DB Interfrigo Isothermal Wagon. Epoche IV. door Tedo
Vandaag om 22:10:34
Het Boemeltje - Electronica door RobVille
Vandaag om 21:56:01
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Ronald69
Vandaag om 21:55:59
Zee. Land. door Huup
Vandaag om 21:47:29
Lenz Digital LF100 Functiedecoder door Ronald Halma
Vandaag om 20:44:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Reeks77
Vandaag om 20:38:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 20:34:37
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
Vandaag om 20:31:28
LS Models 2025 door Rick
Vandaag om 20:16:25
Modeltreinen Pierre Dominique door bekie
Vandaag om 20:05:48
Frans loodsje et cetera door tothebeach
Vandaag om 19:17:45
Handregelaar aan IB Basic door Lobomotion69
Vandaag om 18:10:16
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Lobomotion69
Vandaag om 18:01:22
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 17:45:41
Rails roestig verven door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:23:18
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Menno
Vandaag om 17:07:04
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Modellbahnwagen
Vandaag om 17:06:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:59:08
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:56:40
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifi heeft? door Ronaldk
Vandaag om 15:29:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:16:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:13:44
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
Vandaag om 14:45:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:08:20
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
Vandaag om 10:14:39
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 10:11:30
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Arjan6511
Vandaag om 09:14:29
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 08:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22

Auteur Topic: Marklin/Trix koploper  (gelezen 466314 keer)

Peter Korsten

• Offline Offline
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #195 Gepost op: 12 February 2008, 12:39:13 »
Is MaTrix niet te eigenwijs dan om te luisteren naar verbeteringen voor het model?

Daar is toch geen sprake van? Tot nu toe is er alleen een handmonster getoond (men vermoed een gekitbashte Lima, of iets van dien aard) dat een verkeerde kleur dak heeft. Een aantal mensen heeft daarop een bericht naar Märklin gestuurd.

Alle andere zaken (behalve de lengteschaal, wat een gegeven is) zijn nog helemaal niet bekend.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #196 Gepost op: 12 February 2008, 12:40:38 »
citaat van Marklin man: Beneluxspoornet? nee daar hebben we geen tijd voor om te kijken, wij hebben belangrijkere dingen te doen

Het feit dat ie niet reageert met : Heu, die ken ik niet.
Zegt al genoeg.

Ze lezen gewoon mee, dat is een feit, en dat doen meer modelspoorfabrikanten.
Of winkeliers, die de telefoon pakken en bellen naar de fabrikant/importeur.
Als er str*nt aan de knikker is, gaat mijn telefoon vaak over......

Kan de fabrikant wel uit de hoogte doen, voor de winkeliers is het zijn broodwinning, en die leest het geheel op een andere manier dan een fabrikant.
Reken er maar op, dat er Marklinshop houders al gebeld hebben over bv het dak.

Leuk weetje : Toen de Artitec plan E uitkwam, hebben diverse winkeliers Artitec opgebeld voor een bestelling met de zin :

Zeg, ik lees net op Beneluxspoor.......

Bron : Artitec.
« Laatst bewerkt op: 12 February 2008, 12:59:28 door Chris van Diesen »

jumboy

• Offline Offline
« Reactie #197 Gepost op: 12 February 2008, 13:35:37 »
Daar is toch geen sprake van? Tot nu toe is er alleen een handmonster getoond (men vermoed een gekitbashte Lima, of iets van dien aard) dat een verkeerde kleur dak heeft. Een aantal mensen heeft daarop een bericht naar Märklin gestuurd.
- Peter

Waarom bracht MaTrix dan opnieuw de ICR's uit met een zilveren dak?

Deden ze blijkbaar ook niks mee.

En over een andere motor hoor je ook niks, waarschijnlijk weer die oude (brom)-motor.
Nederlands H0 Modelspoor

Herman05

• Offline Offline
    • Railplaza.nl
« Reactie #198 Gepost op: 12 February 2008, 13:38:07 »
Misschien wel om mensen de mogelijkheid te geven hun stam uit te breiden zonder dat ze 2 kleuren daken hadden?
Hoe dan ook,.. Ik moet zeggen dat de Märklin IC+ rijtuigen eigenlijk wel een mooie kleur grijszilver hebben. Want echt grijs is het qua kleur ook niet dankzij die glinstering in het dak. Dus wat beter is kun je nog over discussieren.

Groeten,
Herman

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #199 Gepost op: 12 February 2008, 13:54:43 »
@Jumboy : In het 188 pagina tellende nieuwtjes boek van TRIX staat KEIHARD dat er een 5 polige schuingegroefde motor met vliegwiel in zit.

Als je als fabrikant ZO je klanten gaat belazeren, door een model uit te brengen met de oude koffie molen, dan is het niet waard dat Marklin nog langer op de markt  mag blijven. Daarbij kunnen wij als consument hier Marklin/Trix op wijzen. Om maar niet te spreken van de winkeliers, die het nu ook warm beginnen te krijgen bij dit nieuws....

Is het echt zo, dan dient er onmiddellijk op de site een mededeling te verschijnen met wat er nu WEL in de koploper zit.
En ik raad ze aan dat dringend te gaan doen.

Gert1

• Gast
« Reactie #200 Gepost op: 12 February 2008, 13:59:10 »
Tsja, in eerdere publicaties van de bewuste firma stonden ook keihard foto's van een Gottardo treinstel zonder bewegende schortplaten en weten inmiddels allemala hoe het model uiteindelijk op de markt is gebracht...    :-|

mvg,
Gert

Jeroen Water

• Online Online
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #201 Gepost op: 12 February 2008, 14:29:23 »
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat er mensen van mening zijn dat Ma/Trix een behoorlijk beetje eigenwijs is.

Ik heb bij de Marklinstores ook diverse keren gevraagd of men bij ma/Trix kan navragen of zij de NMBS M2's ook een keer voor Nederland uit gaan brengen (dus met NS logo). Steeds werd ik erop gewezen dat zij niets te vertellen hebben bij Ma/Trix. Nou ja, dan houd het op lijkt me zo. In mijn ogen hoort een Marklinstore een belangrijk contactpersoon te zijn tussen de afnemer (klant) en leverancier (Ma/Trix). Maar kennelijk heeft de leverancier geen interesse in de wensen van de klant, tenminste, zo komt dat op mij over!

Aan de andere kant, als Ma/Trix hier meeleest, zullen ze nu toch wel drommelsgoed begrepen KUNNEN hebben dat wij heel graag een donkerder kleur dak willen op de ICM. Als er dan ook mensen/instanties zijn die Ma/Trix hebben gemaild/gebeld, dan hebben we met z'n allen ons best gedaan lijkt me.

Nu is Ma/Trix zelf aan de beurt. Ze kunnen onze vragen en wensen ter harte nemen en hun model aanpassen, of kunnen eigenwijs verder gaan met waar men mee bezig is. Ik denk dat ze dat uiteindelijk vanzelf wel merken. Zelf ben ik bijvoorbeeld al afgestapt van het oidee dat elk Marklin model aangeschaft moet worden. Ik rij weliswaar wisselstroom, maar voel me absoluut geen Marklinist. Integendeel, ik heb veel meer materieel van andere merken dan van Marklin.

Ik hoop dat Ma/Trix nu echt eens naar de wensen van de klant gaat luisteren en eens wat meer inspeelt op de vraag vanuit de markt.

1 voorbeeldje nog: Iedereen heeft te kennen gegeven dat de prijs/kwaliteitverhoudeing van de NS 1200 niet klopt, toen de 1211 in de markt werd gezet. Het model ziet er netjes uit, maar het geluid is waardeloos. En om dan zonder blikken of blozen 319 euro voor zo'n ding te willen vragen vind ik echt bedroevend. Als Ma/Trix in zou spelen op de klachten/wensen vanuit de klant, dan hadden ze bij de blauwe 1200 hun les moeten trekken:

OF: loc goedkoper in de markt zetten,
OF: modeleln met en zonder sound uitbrengen, waarbij de versie zonder sound veel goedkoper zou zijn
OF: het sound verbeteren
OF helemaal geen sound meer aanbieden in de 1200 en dan de prijs een eind omlaag.

Maar nee, Ma/Trix gaat vrolijk door met het uitbrengen van 1200en standaard voorzien van sound en voor absurde prijzen, zodat veel mensen moeten afhaken om een 2e of 3e 1200 aan te schaffen.

Aangaande de ICM: Ik wacht wel af hoe het definitieve model eruit ziet. Er is in mijn ogen nu genoeg aan gedaan om Ma/Trix duidelijk te maken dat een donkerder dak een betere uitstraling aan het model zal geven. Als het model uit is, beslis ik wel wat ik doe. Staat het model me tegen, dan gaat er weer een Ma/Trix model NIET mijn treinbaan op!

Jeroen

Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

henk

• Online Online
« Reactie #202 Gepost op: 12 February 2008, 14:41:35 »
@Jumboy : In het 188 pagina tellende nieuwtjes boek van TRIX staat KEIHARD dat er een 5 polige schuingegroefde motor met vliegwiel in zit.

Wat een gedoe om die motor zeg. De folder laat aan duidelijkheid niets te wensen over.
Als je wil weten wat voor motor wordt bedoeld, moet je een Roco van de laatste 10 jaar openmaken. Daarmee kun je prima een trein op twee assen aandrijven.
Märklin maakt al jaren geen nieuwontwikkelingen met de oude herriebak meer. Dat de 1200 die wel heeft, komt omdat die oudere draaistellen van een Amerikaanse Loc zijn gebruikt. Dikke pech voor ons (en de prijs-kwaliteitverhouding lijkt inderdaad nergens op), maar volledige nieuwontwikkelingen krijgen van Märklin tegenwoordig een nette motor.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Daan!

• Offline Offline
« Reactie #203 Gepost op: 12 February 2008, 15:09:49 »
Ik kan me niet voorstellen dat ze niet naar de klant luisteren.
De koploper zie ik wel wat er van komt.

Daan

Martijn

• Offline Offline
« Reactie #204 Gepost op: 12 February 2008, 17:14:45 »
citaat van Marklin man: Beneluxspoornet? nee daar hebben we geen tijd voor om te kijken, wij hebben belangrijkere dingen te doen

Ja dat zou ik ook zeggen  >:( Als die namelijk zou zeggen:"Ja daar kijk ik elke dag wel 3x op" dan weten wij dat hij mee leest en wordt die bijna verplicht tot het verbeteren van motoren ect.

Grtn Martijn

Han Zijlstra

• Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
« Reactie #205 Gepost op: 12 February 2008, 17:32:13 »
Commercieel is dat niet handig om te zeggen. Je schoffeert daar nl: en de vraagsteller mee, en de groep spoorliefhebbers die met elkaar een forum levendig houden.
In deze tijd van communicatie tussen producent en consument van groot belang.
Je ziet duidelijk dat de wat " moderner " ingestelde producenten wel cq beter luisteren naar wat kopers  te melden hebben. Je kunt heel lang je neus in de wind houden maar uiteindelijk struikel je toch over t stoepje.  :D
En dan is er weer ruimte voor verbetering zullen we maar zeggen. De " customer installed base " die alles koopt wordt steeds kleiner en kleiner en de engelse geldschieters gaan vast wel onderzoeken waarom.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

jumboy

• Offline Offline
« Reactie #206 Gepost op: 12 February 2008, 22:08:15 »

Als je als fabrikant ZO je klanten gaat belazeren, door een model uit te brengen met de oude koffie molen, dan is het niet waard dat Marklin nog langer op de markt  mag blijven. Daarbij kunnen wij als consument hier Marklin/Trix op wijzen. Om maar niet te spreken van de winkeliers, die het nu ook warm beginnen te krijgen bij dit nieuws....

Is het echt zo, dan dient er onmiddellijk op de site een mededeling te verschijnen met wat er nu WEL in de koploper zit.
En ik raad ze aan dat dringend te gaan doen.

Dus als ik het goed begrijp komt er een nieuwe motor in de ICM te liggen tov de 1200 die gemaakt is?

Greetz JB
Nederlands H0 Modelspoor

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #207 Gepost op: 12 February 2008, 22:11:34 »
Ja.

Heel simpel : Maak een 1211 open. Zie je een vliegwiel ? Zie je een mogelijkheid tot het plaatsen van een vliegwiel op deze motorconstructie ?

Neen.
« Laatst bewerkt op: 12 February 2008, 22:13:53 door Chris van Diesen »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #208 Gepost op: 14 February 2008, 00:13:33 »
Citaat
De Marklin en Trix koploper zijn af fabriek uitverkocht , dat wil zeggen dat wij niet meer bij kunnen bestellen. Bestel deze dus op tijd want op = echt op. Dit geld ook voor de ACTS loks.

Bron :MTE

Hanzelijn

• Offline Offline
« Reactie #209 Gepost op: 14 February 2008, 01:06:09 »
dat word hard en snel sparen ;D